• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Jag hade ringt lite senare om jag var du :) för o kolla hur jag ligger till

Zobeideh skrev 2014-02-27 18:53:30 följande:
    Hihi tack hoppas jag med. Om smärtan fortsätter, ska man ringa FL och höra om dem kanske ska kolla eller jag ska bara låta de va tills riktiga värkar börjar? Hur hade ni gjort

• Zobeideh

Haha ja de e bara att köra på och testa allt.
    Här kan vi inte köra sex. Har haft "ont" eller ingen skön känsla där nere nu på ett tag så sex e de sista jag tänker på. Dryyygt!! :-P

• Zobeideh

Majsa88: ja jag tror oxå jag gör de. För nu har jag ändå legat sen igår med samma smärta så man vill ju veta om de e på G :-P

• majsa88

Juste, sedan igår. Men ring nu? Så kan du veta hur du ligger till. Eller kolla vad de säger? Hur är din mensvärk var sitter den o hur känns den?

Zobeideh skrev 2014-02-27 19:04:52 följande:
    Majsa88: ja jag tror oxå jag gör de. För nu har jag ändå legat sen igår med samma smärta så man vill ju veta om de e på G :-P

• Zobeideh

Mensvärken e från naveln och neråt. Där nere känns de mest. Och så strålar de ut mot ryggen.
    Känns precis som att mensen e på G. Och man har en riktig mensvärk sån kraftig mensvärk så man e typ sängliggandes skit svårt att förklara :-P

• Joma

Du e fortfarande inte ensam Majsa :) Jag har 29 dagar kvar ;)

• MiCorazon

Jag fattar inte hur man kan känna sin livmodertapp? Jag har aldrig lyckats nå den ens så min måste sitta ganska långt upp. Vill inte vara där och pilla för mycket men blev nyfiken en gång och testade med ett finger men som sagt, antingen för korta fingrar eller så sitter väldigt högt :).... Så slutpillat för min del!

Jag har bf 12 mars och känner inte mycket, blir sååå avis på alla som känner....vill också ha något tecken på att det kaaaanske är på gång. Men det ända som känns är mensvärk, väldigt lugn sådan...bara lite molande...:/

• Joma
    Zobeideh skrev 2014-02-27 19:10:42 följande:

Mensvärken e från naveln och neråt. Där nere känns de mest. Och så strålar de ut mot ryggen.
    Känns precis som att mensen e på G. Och man har en riktig mensvärk sån kraftig mensvärk så man e typ sängliggandes skit svårt att förklara :-P

Men du har ju så nära till BB så hade jag varit du hade jag åkt dit å bett dem kolla så man vet lite iallafall å kan förbereda sig mentalt :p Jag har 5 mil å åka så då är de lite annat.
  • majsa88

Exakt så hade jag för några dagar sen. Det höll i sig i 90 sek o kom var 30 e minut. Men släppte efter 4 ggr. Jaa jag håller med joma, ring för o komma in :) i

Zobeideh skrev 2014-02-27 19:10:42 följande:

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014