• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88
    Heene skrev 2014-02-27 20:34:21 följande:

herre gud, det finns en tråd för dem med bf i november. hur fort går inte tiden egentligen?! det är ju bara dagar ifrån nästa år... då är ju våra över halvåret gamla redan också :S
    bebis får gärna komma nu men kan man inte pausa tiden lite sen =P

ja, jag såg det också pecis ! gick in o läste lite i tråden. haha helt otroligt, november !!

joo, det hade varit något, pausa tiden då dom är små spädisar, ååhhGlad
  • ananas86
    anaconda skrev 2014-02-27 11:31:32 följande:
    Just nu ligger gruppen under gravida så tänkte lägga in ny grupp under föräldrar eftersom de är ju de vi är/ska bli! Hoppas alla hänger med dit,

Tycker det låter bra med en ny tråd!

Är inte speciellt aktiv på Facebook och har inte skrivit något om min graviditet där.

Tycker det är bra att man kan vara anonym, men ändå personlig och prata med er underbara tjejer här på FL!

Har varit oerhört skönt att ha er att bolla tankar med under graviditeten! :)

Självklart fortsätter jag gärna med det även när mini är född! Förhoppningsvis kan vi också få till en träff med Göteborgstjejerna när våra små är födda! :)
  • Feminista

Min lille har hickat massor under hela graviditeten, runt 2-3 ggr per dag, men nu är det helt galet. Han hickar ibland upp till tio gånger per dag, tränar och tränar!

• LillsmurfanLisa
    Heene skrev 2014-02-27 17:23:14 följande:
    Jag håller på att läsa boken en andra gång nu =) läste den i början av graviditeten men kände att jag ville uppdatera mig nu när det närmar sig.
    Den står precis för det jag tror på med förlossning. kommer nog tom ha med den till förlossningen då dom har en lathund i slutet som jag skulle vilja ha till hands om jag känner att jag måste läsa på lite mitt i =)

Håller helt med dig i tänket att låta kroppen göra det i sin takt, lugnt och stilla. Jag hoppas verkligen att jag med hjälp av metoderna kommer kunna slappna av så mkt som behövs bara... man vet ju inte alls hur man kommer att reagera på smärtan.
    Haha, smart att ta med till förlossningen! Min sambo har läst boken också samt att jag har en doula med mig som är utbildad av Susanna Heli så jag känner att de får vara mina stöttepelare om jag kommer av mig :)

Jag ser verkligen fram emot att se hur jag reagerar på smärtan. Det går ju inte att veta och det tycker jag är sjukt spännande. Om jag inte hade varit så nyfiken på just smärtan (och bebis såklart) skulle jag gärna vara gravid ett tag till. Jag gillar det här som sjutton!
  • ananas86
    carina87 skrev 2014-02-27 15:32:45 följande:
    Nu har vi kollat allt. Bra med fostervatten så hon var inte orolig för någon vattenavgång. Hon kände hinnorna och sa att jag är 1,5 cm öppen.

Mina sammandragningar har börjat göra ont upp i ryggen så nu får bebisen gärna komma ut.

Spännande, händer ju mycket här! :)

Fler och fler som är på g nu!

Skönt att allt såg bra ut också! :)
  • LillsmurfanLisa
    majsa88 skrev 2014-02-27 20:55:44 följande:
    är det någon av er som har fixat en sluten grupp på facebook än?
    Jag skapade precis en! Skicka ett meddelande till mig privat här så lägger jag till er som vän på FB och sedan i gruppen (som är hemlig så att ingen utanför gruppen kan se något alls - för säkerhets skull eftersom jag inte vet hur hemliga ni vill vara)
  • majsa88

för jag tänkte fixa en hemlig grupp till oss , håller på nu om ingen annan redan har gjort. skicka vad ni heter på facebook så ska jag lägga till er, skicka på här på pim om ni vill Glad

• majsa88
    LillsmurfanLisa skrev 2014-02-27 20:59:51 följande:
    Jag skapade precis en! Skicka ett meddelande till mig privat här så lägger jag till er som vän på FB och sedan i gruppen (som är hemlig så att ingen utanför gruppen kan se något alls - för säkerhets skull eftersom jag inte vet hur hemliga ni vill vara)
    haha vad bra, du hann före Skål okej :) will do
  • majsa88

lillsmurfanlisa, det går inte att komma in på din profil här för o kunna skika ett meddelande. 

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014