• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-27 16:08:28 följande:
    Är det någon mer än jag vars SF-kurva går neråt eller planar ut?

Idag är jag i vecka 37+0 & mitt SF-mått var 33 cm.

Barnmorskan sa att enligt vad hon känner är bebis normalstor, kanske något mindre.

Jag har följt SF-kurvan EXAKT från första mätning till vecka 35+0 då den istället gick något neråt.

Min barnmorska sa att det är ingen anledning till oro då bebis huvud är djupt fixerat.

Det verkar ganska vanligt att SF-måttet planar ut mot slutet av graviditeten

Jag har följt mittenkurvan exakt fram

tills vecka 35-36. Men nu ligger både SF-måttet och TUL lite under mittenkurvan.

Har pratat med min BM om det, att jag är orolig för att mini ska vara väldigt liten osv. Men hon säger att allt är normalt, så får lita på henne då!

Alla barn väger inte 3,5 kg när de föds, en bebis på knappt 3 kg är helt normalt också!

Att man ska hålla på och stressa upp sig hela tiden!

Finns ju de som oroar sig för att föda ett för stort barn också, aldrig är man nöjd! :P
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2014-02-27 21:02:43 följande:
    lillsmurfanlisa, det går inte att komma in på din profil här för o kunna skika ett meddelande. 

Nej det går inte
  • Zobeideh

Lillsmurfanlisa. Jag sitter inte vid datorn så kan inte skicka privat. Men kan du lägga till mig i gruppen. På Facebook heter jag Zobeideh Farazdaghi

• ananas86
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-27 16:33:24 följande:
    Majsa förlossningen var helt fantastisk, helt otrolig personal! Jag vill inte skrämma dig på något vis, men du kan räkna med att vara ensam och att få vara det i minst ett dygn om du inte delar säng med din kille eller han sitter på en trästol, nu pratar jag om BB alltså efter förlossningen.. Jag är mycket missnöjd, eftersom att jag gärna velat åka hem asap. Kan inte vila som hemma, Jonas har inte sovit sen vi kom hit, all personal säger olika saker. Stå på dig när du är här för all personal är inte jättetrevlig, speciellt om du är ung kan du bli behandlad som en dumstrut... Du får bara ta emot besök ute vid hissen också... Det här känns jättetråkigt :/ Jag längtar till jag får komma hem.

Fy vad tråkigt med otrevlig personal som behandlar en illa! :(

Det är ju meningen att man ska känna sig trygg och väl omhändertagen på BB!

Antagligen beror deras bemötande på dåligt med personal och resurser, men det är ändå inte okej!

Förstår att du vill åka hem så fort det går!

På det sättet Känns det bra att jag har planerat snitt på Östra då. Sambon får stanna lika länge som jag och vi får eget rum. Självklart får han betala, men i alla fall något positivt med att det blir snitt! Hade aldrig velat vara själv på BB och vet att min sambo inte hade velat åka hem och lämna mig och mini heller!

Hoppas ni får åka hem snart och njuta av er lilla familj i lugn och ro! :)
  • LillsmurfanLisa

Sorry tjejer! My mistake. Nu ska ni kunna komma in på min presentation här. Annars kan ni alltid söka efter mig direkt på FB. Jag heter Lisa Axiö.

• LillsmurfanLisa
    Zobeideh skrev 2014-02-27 21:19:20 följande:
    Lillsmurfanlisa. Jag sitter inte vid datorn så kan inte skicka privat. Men kan du lägga till mig i gruppen. På Facebook heter jag Zobeideh Farazdaghi
    Jag har lagt till dig som vän, vilket jag verkar behöva göra innan jag lägger till i gruppen :)
  • tvetalan

Kommer man kunna fortsätta "prata" här fastän det finns en facebook-grupp? Är inte aktiv där så därför frågar jag :)

• ananas86
    majsa88 skrev 2014-02-27 20:32:10 följande:
    se där, kändes som att jag var en ende som inte kädne honom hicka, o det började för 2 veckor sedan, o han hickar flera gånger per dag.

vissa säger att ju närmare förlossningen man kommer desto mer hickar de, eftersom de tränar mer på andningen o tränar upp matsmältningen.

Har också känt av mer hicka det senaste

Vistelse inte riktigt om det var hicka jag kände innan, men senaste månaden har jag känt det ganska ofta! :)
  • Längtanefterlilladig
    LillsmurfanLisa skrev 2014-02-27 21:22:27 följande:
    Sorry tjejer! My mistake. Nu ska ni kunna komma in på min presentation här. Annars kan ni alltid söka efter mig direkt på FB. Jag heter Lisa Axiö.

Skickade vänförfrågan till dig nu. Elin heter jag
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014