• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    ananas86 skrev 2014-02-27 21:06:21 följande:
    Det verkar ganska vanligt att SF-måttet planar ut mot slutet av graviditeten Jag har följt mittenkurvan exakt fram tills vecka 35-36. Men nu ligger både SF-måttet och TUL lite under mittenkurvan. Har pratat med min BM om det, att jag är orolig för att mini ska vara väldigt liten osv. Men hon säger att allt är normalt, så får lita på henne då! Alla barn väger inte 3,5 kg när de föds, en bebis på knappt 3 kg är helt normalt också! Att man ska hålla på och stressa upp sig hela tiden! Finns ju de som oroar sig för att föda ett för stort barn också, aldrig är man nöjd! :P

Alltid finns det något att oro sig för Hellre en liten bebis än en stor. Haft hemska tankar om att få en 5.5 kilos bebis men det avfärdade min BM direkt haha
  • ananas86
    Heene skrev 2014-02-27 20:34:21 följande:
    herre gud, det finns en tråd för dem med bf i november. hur fort går inte tiden egentligen?! det är ju bara dagar ifrån nästa år... då är ju våra över halvåret gamla redan också :S

bebis får gärna komma nu men kan man inte pausa tiden lite sen =P

Haha, ja herregud, det är långt till november!

Men tiden har ju gått jättefort sen juli när vi plussade! :P
  • LillsmurfanLisa

anaconda: kan du lägga upp info om FB-gruppen i headern är du gullig? Medlem blir man om man skickar ett privat meddelande till mig här på FL :)

• carina87
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-27 22:22:22 följande:

Haha ja man kan roa sig här på familjeliv. Läste om en tjej som superlimmat hennes mans privata delar när hon upptäckte otrohet hehe
    Gillar den tråden om hur man kan onanera med en elvisp också. hetaste tipset är visst att behålla byxorna på :P
  • Joma

Jag har lagt till dig på Facebook nu, lättast så eftersom jag alltid sitter via mobilen :) Heter Johanna!

• Joma

Jag har känt honom hicka innan i graviditeten men absolut inte så som nu på sista tiden, haha! Kul att så många känner de också, måste ju betyda att de är "normalt"! Han har nog hicka minst två gånger om dagen nu iallafall..

• majsa88
    Joma skrev 2014-02-28 00:46:59 följande:
    Jag har känt honom hicka innan i graviditeten men absolut inte så som nu på sista tiden, haha! Kul att så många känner de också, måste ju betyda att de är "normalt"! Han har nog hicka minst två gånger om dagen nu iallafall..
    jaa, jag läste att ju närmare förlossning man komme desto mer hickar de eftersom de träning på andningen och sväljer fostervatten Skrattande
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014