• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • EmilyMAndersson

Ananas så är det säkert, men det har tydligen varit flera här på bb som älskat personalen på Förlossningen men inte alls känt sig så bekväma och ha förtroende för personalen här på bb. Kvinnan i samma rum som mig berättade att hon är rh-negativ och dottern hon födde är positiv, efter förlossningen ska man då få en spruta. Det fick över ett dygn innan hon fick den sprutan fast hon då hade påmint varje personal när dom hade byten. Det är ju livsfarligt! Därför menar jag att man verkligen får stå på sig, så dom inte slarvar med oss och våra små hjärtan :)

En liten update såhär på morgonkvisten. William är otroligt duktig på amningen och eftersom att han var så liten så pratade jag och en bm om att det bästa för honom vore att starta så fort som möjligt ( första dygnet sover dom ju typ bara, äter inget alls på det dygnet, mer än att testa så amning fungerar på förlossningen) nu har jag ammat honom tre gånger inatt och nu på morgonen skötte han sig riktigt exemplariskt, så hoppas vi får åka hem till min sambo efter klockan 10:00 när barnläkaren undersökt honom :) mjölken rinner så fort någon bebis här börjar grina haha men man ska vara glad att fabriken fungerar :P

GLÖM FÖR TUSAN INTE ATT HA MED ER MASSA VÅTSERVETTER!!! Första bajset är ju som tjära och det går hur mycket servetter som helst :'D haha

• Heene
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-28 06:42:56 följande:
    Ananas så är det säkert, men det har tydligen varit flera här på bb som älskat personalen på Förlossningen men inte alls känt sig så bekväma och ha förtroende för personalen här på bb. Kvinnan i samma rum som mig berättade att hon är rh-negativ och dottern hon födde är positiv, efter förlossningen ska man då få en spruta. Det fick över ett dygn innan hon fick den sprutan fast hon då hade påmint varje personal när dom hade byten. Det är ju livsfarligt! Därför menar jag att man verkligen får stå på sig, så dom inte slarvar med oss och våra små hjärtan :) En liten update såhär på morgonkvisten. William är otroligt duktig på amningen och eftersom att han var så liten så pratade jag och en bm om att det bästa för honom vore att starta så fort som möjligt ( första dygnet sover dom ju typ bara, äter inget alls på det dygnet, mer än att testa så amning fungerar på förlossningen) nu har jag ammat honom tre gånger inatt och nu på morgonen skötte han sig riktigt exemplariskt, så hoppas vi får åka hem till min sambo efter klockan 10:00 när barnläkaren undersökt honom :) mjölken rinner så fort någon bebis här börjar grina haha men man ska vara glad att fabriken fungerar :P GLÖM FÖR TUSAN INTE ATT HA MED ER MASSA VÅTSERVETTER!!! Första bajset är ju som tjära och det går hur mycket servetter som helst :'D haha

Vad roligt det är att läsa från ngn som är mitt i det i skrivandets stund :) Och tack för tipset med våtservetterna! Ska packa på en gång :)
  • Sirek

Lillsmurfan, har skickat pm till dig nu:) kul initiativ! Jag hänger gärna kvar både på fb och ny tråd eller sluten grupp här.

Och till de goa gbg-tjejerna så träffas jag mer än gärna med våra små. Har 1 vecka till bf nu:)

• zamfiola

Ananas så är det säkert, men det har tydligen varit flera här på bb som älskat personalen på Förlossningen men inte alls känt sig så bekväma och ha förtroende för personalen här på bb. Kvinnan i samma rum som mig berättade att hon är rh-negativ och dottern hon födde är positiv, efter förlossningen ska man då få en spruta. Det fick över ett dygn innan hon fick den sprutan fast hon då hade påmint varje personal när dom hade byten. Det är ju livsfarligt! Därför menar jag att man verkligen får stå på sig, så dom inte slarvar med oss och våra små hjärtan :)

En liten update såhär på morgonkvisten. William är otroligt duktig på amningen och eftersom att han var så liten så pratade jag och en bm om att det bästa för honom vore att starta så fort som möjligt ( första dygnet sover dom ju typ bara, äter inget alls på det dygnet, mer än att testa så amning fungerar på förlossningen) nu har jag ammat honom tre gånger inatt och nu på morgonen skötte han sig riktigt exemplariskt, så hoppas vi får åka hem till min sambo efter klockan 10:00 när barnläkaren undersökt honom :) mjölken rinner så fort någon bebis här börjar grina haha men man ska vara glad att fabriken fungerar :P

GLÖM FÖR TUSAN INTE ATT HA MED ER MASSA VÅTSERVETTER!!! Första bajset är ju som tjära och det går hur mycket servetter som helst :'D haha

Får man inte våtservetter å sånt på BB?
  • ananas86

Fy, det var ju riktigt illa att det "glömde" hennes spruta! Det är skrämmande hur dåligt bemötande man får ibland inom vården!

Skönt att amningen går bra och att ni får åka hem snart! Måste kännas bra! :)

Tänkte på våtservetterna bara, finns inte sånt på BB? Är väl lika bra att packa med sig då..
  • Emelie e

Jag tänkte också på det, det borde man få på bb. har med mig blöjor och egna bindor även fast jag hört att man får det där.

• LillsmurfanLisa
    ananas86 skrev 2014-02-28 10:02:46 följande:
    Har också skickat vänförfrågan på Fb till dig nu Lisa, Anna heter jag..
  • Zobeideh

Tänkte på de. E de någon som lagt skydd i sängen ifall vattnet går? Fick höra igår att de va bra att göra de, annars får man köpa ny madrass. Vår säng e ny så de känns ju lite mindre roligt om den förstörs haha. Va ska man lägga för att de ska skydda?

• Lovely90

Hemkommen från dagens BM-besök. BM var lite förvånad över att se mig, ja hon trodde ju att bebisen skulle ha kommit för förra veckor sen.

Fick göra ctg för minskade fosterrörelser den senaste dagarna. Det blev två sparkar på 30 min men BM sa att bebis ändå ser ut att må bra. Hade flera sammandragningar under tiden och de gick aldrig riktigt ner i "botten". Så kanske är det så att bebis snart är på G ut.

Fick göra ultraljud också för att magen fortfarande inte växt något. Tredje gången i rad nu som SF-måttet varit detsamma. Så BM skall nu visa allt för läkaren så efter lunch får vi se hur vi går vidare. BM tyckte inte det verkade vara något konstigt men vi får se... Lite små nervös är jag allt nu...

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014