• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy

Zobeideh jag köpte plastad frotté till spjälsängen, så jag la de så gott de gick i vår säng så länge :) tänker att de skyddar lite iaf

• Zobeideh
    j3nnyy skrev 2014-02-28 10:46:41 följande:
    Zobeideh jag köpte plastad frotté till spjälsängen, så jag la de så gott de gick i vår säng så länge :) tänker att de skyddar lite iaf
    Tack för tipset ska kolla på de =)
  • Zobeideh
    Vart köpte du de? =)
  • LillsmurfanLisa
    Zobeideh skrev 2014-02-28 10:39:37 följande:
    Tänkte på de. E de någon som lagt skydd i sängen ifall vattnet går? Fick höra igår att de va bra att göra de, annars får man köpa ny madrass. Vår säng e ny så de känns ju lite mindre roligt om den förstörs haha. Va ska man lägga för att de ska skydda?
    Jag har också funderat på det! Sängen är ny och det vore ju trist att dränka madrassen i blöthund-luktande fostervatten... 

Plastad frotté var en bra idé, j3nnyy. Det ska jag kolla upp!
  • Emelie e

Det var ett bra tips, ska nog också lägga plast frotté i sängen, har också köpt det till spjälsängen.

• ananas86

Kom på det också, köpte två st bomullsfrotté i Ullared, så bäddar med den andra i min säng i fall att.

Nu hoppas jag ju inte att vattnet ska gå innan tisdag, men lika bra att gardera sig! Hade ju varit tråkigt att förstöra madrassen!
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2014-02-28 10:39:37 följande:
    Tänkte på de. E de någon som lagt skydd i sängen ifall vattnet går? Fick höra igår att de va bra att göra de, annars får man köpa ny madrass. Vår säng e ny så de känns ju lite mindre roligt om den förstörs haha. Va ska man lägga för att de ska skydda?

Smart ide. Kanske plastad frotté?
  • Längtanefterlilladig
    Lovely90 skrev 2014-02-28 10:46:27 följande:
    Hemkommen från dagens BM-besök. BM var lite förvånad över att se mig, ja hon trodde ju att bebisen skulle ha kommit för förra veckor sen. Fick göra ctg för minskade fosterrörelser den senaste dagarna. Det blev två sparkar på 30 min men BM sa att bebis ändå ser ut att må bra. Hade flera sammandragningar under tiden och de gick aldrig riktigt ner i "botten". Så kanske är det så att bebis snart är på G ut. Fick göra ultraljud också för att magen fortfarande inte växt något. Tredje gången i rad nu som SF-måttet varit detsamma. Så BM skall nu visa allt för läkaren så efter lunch får vi se hur vi går vidare. BM tyckte inte det verkade vara något konstigt men vi får se... Lite små nervös är jag allt nu...

Säkert ingen fara. Sf måttet är ju svårmätt & inte heller alltid att lita på. Hör gärna av dig här igen när du fått besked.
  • MiCorazon

Jag tänkte samma om vattnet går i sängen så har också lagt dit plastad frotte som eg är till för spjälsängen :)

• MiCorazon

Fråga!

Blir bebisen lugnare och sparkar mindre någon dag/ar innan förlossning?

Både igår och idag så är min bebis mycket lugnare och håller inte igång som han brukar göra. Kände en liten puff igårkväll och sen lite hicka när vi la oss och nu precis en spark. Men annars brukar han hålla på nästan hela tiden med kanske nån halvtimmes paus ibland.

Kan det vara att han fixerat sig? Blir rörelsemönstret annorlunda då?

Blir orolig och tänker nog åka in om han inte kommer igång i em. ska först dricka lite kall cola och sen om det får igång honom..

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014