• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Oj här skrivs det på för fullt ändå. Trodde vi säkert bara kommer hänga på fb hehe

• Lovely90
    MiCorazon skrev 2014-02-28 11:29:09 följande:

Fråga!

Blir bebisen lugnare och sparkar mindre någon dag/ar innan förlossning?

Både igår och idag så är min bebis mycket lugnare och håller inte igång som han brukar göra. Kände en liten puff igårkväll och sen lite hicka när vi la oss och nu precis en spark. Men annars brukar han hålla på nästan hela tiden med kanske nån halvtimmes paus ibland.

Kan det vara att han fixerat sig? Blir rörelsemönstret annorlunda då?

Blir orolig och tänker nog åka in om han inte kommer igång i em. ska först dricka lite kall cola och sen om det får igång honom..

Har varit precis samma för mig de senaste dagarna, har känt bebisen men inte i närheten av lika mycket som innan. Fick göra ctg på BM besöket idag och bebis ser ut att må bra men har lugnat sig väldigt mycket. BM sa att det kan vara så att bebis vilar upp sig för att snart komma ut. Så kan vara lika för dig i så fall. Men BM sa att man skall alltid kontakta förlossningen om man är orolig och göra ctg där, bättre att bara på den säkra sidan sa hon.
  • Zobeideh
    Lovely90 skrev 2014-02-28 11:33:21 följande:
    Har varit precis samma för mig de senaste dagarna, har känt bebisen men inte i närheten av lika mycket som innan. Fick göra ctg på BM besöket idag och bebis ser ut att må bra men har lugnat sig väldigt mycket. BM sa att det kan vara så att bebis vilar upp sig för att snart komma ut. Så kan vara lika för dig i så fall. Men BM sa att man skall alltid kontakta förlossningen om man är orolig och göra ctg där, bättre att bara på den säkra sidan sa hon.
    Uppdatera gärna när du vet mer. =) 
  • Lovely90

Pratade med BM precis, läkaren tyckte att kurvorna såg normala ut men om jag märker fortsatt minskade rörelser skall kah kontakta förlossningen. Nytt besök på tisdag och då skall vi uppskatta vikt på bebisen eftersom magen inte växt. Har ju mycket sammandragningar med så enligt BM kan det kanske vara på G och i samband med sammandragningar rör sig bebis mindre. Än så länge allt bra alltså :).

• MiCorazon
    Lovely90 skrev 2014-02-28 11:33:21 följande:
    Bra att du fick göra ctg och att det förmodligen är som du säger. Ska dricka lite Cola nu och lägga mig ner ett tag och se om han kommer igång.
    I vanliga fall brukar han också börja röra sig mycket när jag äter men har inte märkt av det heller riktigt så fy fan va orolig man blir!

Men, dags för lite kall Cola nu.
  • Hallonpaj88

Nu är han är våran lilla pojke. 3825 gr och 51 cm. Allt började bra men det slutade med sugklocka.

Herregud det var det värsta jag varit med om. Hade aldrig klarat det utan epidural, lustgas och fantastisk personal på BB stockholm men detta vill jag aldrig vara med om igen. Trodde jag skulle dö. Sprack rätt mycket så opererades i natt och ligger med kateter. Ont gör det men inget slår känslan att våran bebis ligger på mitt bröst. Obeskrivligt <3

Jag är stolt över mig själv hur jäkla stark man är. Det är mitt tips till er, fast man stundtals skriker att man dör så har man så sjukt mycket krafter :)

Skriver mer när jag orkar och landat lite mer.

• majsa88

Men åååh vad roligt. Stooort grattiis !!! Oj, gjorde det så ont? Usch stackars dig. Men stort grattis!!

Hallonpaj88 skrev 2014-02-28 11:54:30 följande:
    Nu är han är våran lilla pojke. 3825 gr och 51 cm. Allt började bra men det slutade med sugklocka.

Herregud det var det värsta jag varit med om. Hade aldrig klarat det utan epidural, lustgas och fantastisk personal på BB stockholm men detta vill jag aldrig vara med om igen. Trodde jag skulle dö. Sprack rätt mycket så opererades i natt och ligger med kateter. Ont gör det men inget slår känslan att våran bebis ligger på mitt bröst. Obeskrivligt

• MiCorazon

Hallonpaj Grattis!!!!!!!!!!!! Så fantastiskt och underbart att få se sin lille bebis! Vad duktig du var som höll ut!!
    Se nu till så du blir väl omhändertagen med sprickningen och allt så ska du se att du säkert gör om det om några år igen ;)....

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014