• Anonym (Underbart.......)

Pullar henne i sömnen

MrsPenn skrev 2013-09-01 15:26:27 följande:
    Jag tycker det är fan så mycket mysigare och hetare när jag är vaken. smile1.gif
    Morons, your bus is leaving. /Bill Murray, a god
    Brukar vakna efter ett tag el när han tränger in fingrar el kuken hihi men grymt mycket kåtare när man vaknar så :) o en kick :)
  • Michelle 341
    Anonym (bara irriterad) skrev 2013-09-01 15:28:32 följande:
    Skulle nog bara bli irriterad, men skulle inte känna mig våldtagen när vi har ett bra liv och kärlek för varann. Just detta att han pullar och slickar i sömnen skulle inte förändra min bild av min man till att se honom som våldtäktsman plötsligt. Jag skulle nog be honom att låta mig sova i fred och sen skulle det vara bra med det.

Håller med, det är ju bara att säga nej när man vaknar sen är det bra. Men jag kan förståss inte tänka mig in hur det skulle vara och vara helt totalt ovetandes då jag aldrig sover så tungt, får mig är det helt otänkbart att man INTE vaknar att att någon pullar en därför kan jag inte se problemet mer än "det är ju bara säga nej DÅ inget man behövevr prata om innan" Usch, jag är kluven nu. JAG tycker det är ok men jag kan inte gå i god och säga att det är ok i andras fall. Självklart är ju det bästa om man frågar innan men samtidigt finns det vissa saker som är självklara tycker jag och för mig är det självklart att han får röra henne trots att hon sover efersom dem är tillsammans men om hon inte gillar det så blir det ju fel att ta det för givet.. därför är det så vikigt att man känner varandra och då menar jag inte att man känner varandra väl som vänner utan att man känner till varandras gränser. Men jag skulle nog aldrig gå så långt som att kalla det för våldtäkt eller övergrep, inte en sådan sak i alla fall, tycker ändå det är rätt så oskyldigt med just smek på musen.
  • Michelle 341
    molly50 skrev 2013-09-01 14:02:20 följande:

Men nu visste ju TS inte om det var ok med hans flickvän eftersom han inte hade frågat henne. Han gjorde det eftersom han tänder på att göra dessa saker med henne då hon sover.
    Han frågade henne först efter att ha skapat den här tråden och fått veta att det han gör inte är ok.  Annars hade han kanske inte ens bemödat sig med att fråga henne.
    TS reagerade med att bli sur över de svar han fick och skrev att han tänker fortsätta med det här ändå och struntar i vad andra tycker.
    Min 6-åring har en högre mognadsnivå än så!
    Hade han frågat sin flickvän innan han gjorde det här första gången,och då fått ok,så hade det varit en annan sak. 

Jag har själv varit med om en liknande sak med en kille som jag var vän med. (Han ville dock vara mer än vän med mig. Det var dock inte ömsesidigt)
    EFter en kväll på krogen så frågade han om han fick sova hos mig. Jag svarade ja,men att han fick ligga på soffan i så fall. Han la sig på sofan och jag i min säng.
    Senare på natten så vaknade jag av att han lagt sig bakom mig i sängen och han hade halva inne!  
    Jag hade aldrig gett honom några signaler som antytt att jag var intresserad och han frågade mig inte heller.
    Så att läsa här att en del tycker det är ok att göra så om man känner varandra väl känns,ärligt talat,skrämmande!   

Fan vad svinigt gjort av den killen!! Självklart inte ok eftersom du aldrig gett din medgivande att ens ha en sexuell relation med honom ALLS.

När jag menar med att "känna varandra väl" så menar jag såklart inte att man känner varandra som vänner eller arbetskollegor hur nära man än står varandra så har dem ju ingen koll på din sexuella gräns  men det borde en partner ha om man är öppen till varandra och inte döljer hemska sexuella upplevelser som han haft förut tex. Tex om min man ser ngt på tv och han säger "åh det skulle jag vilja testa" så utgår jag från att han skulle gilla om jag gav honom den upplevelsen utan att rakt ut fråga honom. Det är det jag menar med att man kan få hintar och indikationer på var sin partners gräns går utan att fråga. Ibland förtar det hela den sexuella upplevelsen o man frågar om lov först, det blir liksom så krystat och konstlat då.
  • Michelle 341
    Anonym (Underbart.......) skrev 2013-09-01 15:45:16 följande:
    Brukar vakna efter ett tag el när han tränger in fingrar el kuken hihi men grymt mycket kåtare när man vaknar så :) o en kick :)
  • Anonym (hmmm)

Ja nu inser jag hur mycket som skiljer kvinnor och män åt.
    Hade ett ex, hon brukade  jävlas med mig när jag somnat.
    Helt otroligt skönt dom gånger jag vaknade, men oftast sov jag vidare 

Men jag är ju man och vi är nog mer motagliga.
    Å andra sidan hade jag inte gillat att en man kladdade på mej heller när jag sov.
    Vore jag kvinna skulle jag vara lesbisk utan tvekan :)   

• Michelle 341
    Minxx skrev 2013-09-01 13:34:48 följande:
    Du har backat en hel del från vad du skrev från början men faktum kvarstår, utan samtycke är det ett övergrepp, sover man kan man inte ge samtycke. Och igen, Ts tjej kunde lika gärna ha reagerat annorlunda. Nej, man kan aldrig känna en annan person till 100 procent. Det faller på sin egen orimlighet, fråga vilken psykolog som helst.
    Jag hoppas att du och andra som för fram dessa åsikter tar och funderar över detta några varv till. Särskilt det som "22" skrev om vilka budskap vi ger unga, osäkra människor.

Jag tog det inte så allvarligt från början i tråden, tyckte det var lite kul. Ja, jag tar det egentligen inte så himla allvarligt nu heller för jag tycker inte det är sådan big deal eftersom jag inte kan förstå hur man kan känna sig "våldtagen" för att ens egen partner leker lite med musen när man sover. Tycker inte det är hela världen, som max hade i alla fall jag blivit irriterad på mannen kanske men inte mer än så. Men tydligen finns det ju kvinnor sem ser oerhört allvarligt på detta och fått men för livet så det får jag ju respektera även om jag inte alls kan förstå det.
  • Anonym (22)
    Michelle 341 skrev 2013-09-01 15:57:21 följande:

Håller med, det är ju bara att säga nej när man vaknar sen är det bra. Men jag kan förståss inte tänka mig in hur det skulle vara och vara helt totalt ovetandes då jag aldrig sover så tungt, får mig är det helt otänkbart att man INTE vaknar att att någon pullar en därför kan jag inte se problemet mer än "det är ju bara säga nej DÅ inget man behövevr prata om innan" Usch, jag är kluven nu. JAG tycker det är ok men jag kan inte gå i god och säga att det är ok i andras fall. Självklart är ju det bästa om man frågar innan men samtidigt finns det vissa saker som är självklara tycker jag och för mig är det självklart att han får röra henne trots att hon sover efersom dem är tillsammans men om hon inte gillar det så blir det ju fel att ta det för givet.. därför är det så vikigt att man känner varandra och då menar jag inte att man känner varandra väl som vänner utan att man känner till varandras gränser. Men jag skulle nog aldrig gå så långt som att kalla det för våldtäkt eller övergrep, inte en sådan sak i alla fall, tycker ändå det är rätt så oskyldigt med just smek på musen.
    Bra att du verkar börja tänka till lite. Vissa är mer lättväckta än andra.Om man vaknar precis när personen börjar kan man ju säga nej på samma sätt som i vaket tillstånd, men det skulle vara obehagligt att vakna och inte veta hur länge han har hållit på. Sen tycker jag att det är skillnad på att smeka försiktigt och att pulla och slicka, vilket TS faktiskt säger att han gör. Jag kan "klappa" min sambo på kuken utan att mena något sexuellt och jag vet att han inte tycker att det är värre än att smeka honom på mindre laddade ställen, så därför kan jag ibland göra det när vi skedar och han sover precis som han kan ta mig på brösten när han håller om mig. Att börja runka eller suga av honom tycker jag är en helt annan sak och om jag gör det utan hans samtycke är jag skyldig till sexuella övergrepp. 
  • Michelle 341
    Anonym (hmmm) skrev 2013-09-01 16:05:45 följande:
    Ja nu inser jag hur mycket som skiljer kvinnor och män åt.
    Hade ett ex, hon brukade  jävlas med mig när jag somnat.
    Helt otroligt skönt dom gånger jag vaknade, men oftast sov jag vidare 

Men jag är ju man och vi är nog mer motagliga.
    Å andra sidan hade jag inte gillat att en man kladdade på mej heller när jag sov.
    Vore jag kvinna skulle jag vara lesbisk utan tvekan :)   

Kul att höra! Tror min man njuter av mina "våldtäkter" i sömnen på han också. Jag har aldrig frågat om lov för då blir det ju inte alls lika roligt Flört

Ibland vaknar han ibland inte, han sover rikigt tungt. Men hade han inte gillat det utgår jag från att han tar upp det och säger ifrån, hade dock blivit mäkta förvånad om han bett mig sluta... Män är så mycket mindre komplicerade.  

Visst, jag tog en risk dem första gångerna jag pilla på han när han sov, tänk OM han kännt sig sexuellt uttnytjad och våldtagen och anmält migFörvånad Men jag utgick från att han var så förälskad i mig och vem vill inte bli sexuellt tillfredställd av den man älskar och vill leva med oavsett om man är vaken eller inte? såg ingen vits med att fråga... Men ja, nu har jag ju förstått att det finns dem som inte bara hade blivit lite sura och sagt "sluta" lite sömdrycket utan på rikigt kännt sig oerhört kränkta så jag får väl tänka mig för nästa gång om jag i framtiden skulle byta man så jag inte råkar våldta någon på rikigt.
  • elmadumle

Ts sambo har ju inte vetat att han kladdat på henne och slutat om hon verkat vakna det är övergrepp. Tycker du ska berätta för henne vad du har sysslat med utan hennes vetskap så får du veta om hon är förstående. Skulle jag få veta att min man gjort så på mig så skulle han få gå härifrån direkt och aldrig komma tillbaka skulle jag vakna av att han höll på och äcklade sig skulle hans kulor sitta i halsen på honom och tänderna skulle ligga på golvet, tur han inte är så sjuk som håller på med sånt.

• Anonym (Underbart.......)

Kan säga så att mina ex försökte med mig när jag sov osv med att pilla o ha sex osv men då gilla jag ej det o mådde dåligt ......men med min nuvarande har det alltid känts bra kom på det att ibörjar fråga vi ej varandra utan förförde varandra mitt i natten flera gg o då va vi ändå ej ihop......... Men när vi väl blev ihop så red jag han tills han vakna o först då jag fråga om det va ok osv.........

Svar på tråden Pullar henne i sömnen