• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Liten till
    Anna Hbg skrev 2014-12-08 11:57:59 följande:

Nu är vi hemma från kk och de hittade ett litet fint pickande hjärta <3

Blev tillbakaflyttad ca 1 vecka till 6+4.

Åh vad skönt med ett hjärta! Trist att bli flyttad, men ett hjärta är ett hjärta
  • Anna Hbg

Huvudsaken är att pricken lever! Kunde inte hitta någon anledning till varför jag blöder heller men just nu bryr jag mig inte hihi

• hallonlakrits1
    Anna Hbg skrev 2014-12-08 15:00:11 följande:

Huvudsaken är att pricken lever! Kunde inte hitta någon anledning till varför jag blöder heller men just nu bryr jag mig inte hihi

Grattis till goda nyheter! Glad
  • hallonlakrits1

Hej alla! Är inne på ca 9+5 idag.. Känner mig inte lika trött som veckorna innan. Inga särskilda framträdande symtom förutom lite trötthet, kissnödighet (märks av på natten särskilt då det blir att kliva ur sängen för toabesök då och då) och lite lätt illamående när det kommer till mat. Just aptiten för olika maträtter har minskat radikalt tyvärr, så får pusha mig själv ganska ofta för att få ner mat. Har blivit en riktig finsmakare med andra ord

Imorn ska vi på första samtalet med barnmorska, ska bli spännande! Strax innan nyår är det dags för det ordinarie ultraljudet runt v. 13. Meen, jag och sambon orkade inte vänta så vi bokade in ett privat sådant förra veckan. Det var fantastiskt häftigt att få se den lille därinne i magen och vi fick med oss bilder hem. Vilken känsla <3 Nu längtar jag som bara den till nästa ul...

• PillanJ
    Anna Hbg skrev 2014-12-08 11:57:59 följande:

Nu är vi hemma från kk och de hittade ett litet fint pickande hjärta <3

Blev tillbakaflyttad ca 1 vecka till 6+4.

Vad roligt att allt gick bra!!
  • lillefröe
    hallonlakrits1 skrev 2014-12-08 15:32:14 följande:

Hej alla! Är inne på ca 9+5 idag.. Känner mig inte lika trött som veckorna innan. Inga särskilda framträdande symtom förutom lite trötthet, kissnödighet (märks av på natten särskilt då det blir att kliva ur sängen för toabesök då och då) och lite lätt illamående när det kommer till mat. Just aptiten för olika maträtter har minskat radikalt tyvärr, så får pusha mig själv ganska ofta för att få ner mat. Har blivit en riktig finsmakare med andra ord

Imorn ska vi på första samtalet med barnmorska, ska bli spännande! Strax innan nyår är det dags för det ordinarie ultraljudet runt v. 13. Meen, jag och sambon orkade inte vänta så vi bokade in ett privat sådant förra veckan. Det var fantastiskt häftigt att få se den lille därinne i magen och vi fick med oss bilder hem. Vilken känsla <3 Nu längtar jag som bara den till nästa ul...

Vilket landsting bor du i som har ordinarie UL i v.13 redan? Här är det 18-20 som gäller. 

Kul att ni fått se lill*n  

• Liten till
    lillefröe skrev 2014-12-08 17:02:33 följande:

Vilket landsting bor du i som har ordinarie UL i v.13 redan? Här är det 18-20 som gäller. 

Funderade precis på samma
  • Rulle06

Hej hej!

Jag hoppar oxå in här. Hoppas det är ok. Är gravid i v7, snart v 8. Idag har jag tagit kontakt med bm. Så nu väntar vi spänt på att få veta när det är inskrivningsdags.

Jag mår ganska okej. TRÖTT, ont i i brösten och illamående bara.... ;)

• hallonlakrits1
    lillefröe skrev 2014-12-08 17:02:33 följande:

Jag tillhör Östergötlands landsting, och där jag bor brukar första ul ofta vara vid 12-13 veckor. Alla verkar erbjudas att göra kub-testet här också, vilket jag tycker är väldigt bra att möjligheten finnas. Vid v. 18-20 låter så himla länge att få vänta :/ men det verkar inte så jätteovanligt, bra iallafall om det finns nån privat att gå till om man ej orkar vänta så lång tid. Vilket landsting tillhör du?

Ja, det var så häftigt att se att det verkligen fanns något därinne. Skrattande
  • lillefröe
    hallonlakrits1 skrev 2014-12-08 19:24:18 följande:
    Jag tillhör Östergötlands landsting, och där jag bor brukar första ul ofta vara vid 12-13 veckor. Alla verkar erbjudas att göra kub-testet här också, vilket jag tycker är väldigt bra att möjligheten finnas. Vid v. 18-20 låter så himla länge att få vänta :/ men det verkar inte så jätteovanligt, bra iallafall om det finns nån privat att gå till om man ej orkar vänta så lång tid. Vilket landsting tillhör du?

Ja, det var så häftigt att se att det verkligen fanns något därinne. Skrattande

Men gud det låter ju jättebra. Här får man göra KUB privat om man är under 35, kostar 2200 kr då.. Om man vill göra tidigt ultraljud privat eller VUL då så kostar det 800 kr. Spöke

Imorgon ska jag iallafall till min BM och tror nog jag kan ha medicinska skäl nog att få göra ett tidigt ultraljud via landsstinget. Men vi får se vad hon säger! Skulle vara skönt att få se att det faktiskt är något där inne. Är i v.9 nu, så att vänta 10 veckor till känns plågsamt Obestämd

Jag tillhör Västerbottens läns landsting. Ska du göra KUBtestet?