• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Sept90
    Lisen89 skrev 2014-11-12 18:46:19 följande:
    Känner verkligen igen mig i det du skriver. Orolig är bara förnamnet. Jag är i v 7+5 idag. Men i v 5-6 så kunde jag knappt glädjas och vågade knappt gå på toa, för jag trodde jag blödde varje sekund. För mig har det blivit bättre ju längre tiden har gått. Plussade för va 3 veckor sen nu och även om jag vet att risken för att något ska hända fortfarande finns så känns det ändå bättre nu. Som att man har "vant" sig vid tanken av att man är gravid. Jag har heller inga missfall eller liknande i bagaget så jag vet inte heller riktigt varför jag har varit så extremt orolig för det. Men precis som du skriver var denna graviditet väldigt efterlängtad och för oss tog det 9 månader. Men vet inte om det spelar roll, det är säkert olika hur man är som person. Ang din fråga om tidiga UL så vet jag inte mer än att i de flesta städer finns det privata mottagningar som man oftast kan man kontakta och betala för det. Jag funderar också på att göra det!

Hoppas du kan glädjas och släppa lite av den värsta oron! Tänk på att i de flesta fall går det bra! :) håller tummarna!
    Tack snälla för ditt svar. Precis som du säger så är ju oddsen i alla fall på ens sida, så det antar jag att man får försöka glädjas över. Det gick på första försöket här så därför tänker jag ibland att det är för bra för att vara sant, att är det någon som ska misslyckas så är det jag, för det är inte möjligt att ha sådan tur. Jag tror också att det släpper med tiden ju längre tiden går, men det går ju så långsamt. Ja jag har ju uppfattat det som att risken för att graviditeten kommer att avslutas minskar avsevärt om man kan uppfatta ett tydligt och bra hjärtljud efter v6. Har googlat hela eftermiddagen och tror mig ha hittat en mottagning här i stan som gör tidiga ul mot betalning. Så snart jag kollat mer med bm så får jag väl höra av mig dit och hoppas att det finns tid för oss. Jag håller alla tummar jag har för dig skull också!
  • Sept90
    JennyVendelay skrev 2014-11-12 19:01:21 följande:
    Men hej! :) Jag är dödsorolig jag med, hela tiden! Men har symtom så jag försöker lugna mig med att så länge jag har alla dessa gravsymtom så är allt lugnt. Och de flesta går det ju bra för som sagt. Jag har ingen historia alls av detta då det gick på första försöket, så man blir ju oeolig bara av att man inte vet hur det ska kännas.

Har du fortfarande mycket ont? Mitt har avtagit, både i magen och ryggen. Då är plötsligt det skrämmande, att inte känna så mycket. Igår höll jag på att kräkas, idag mår jag bra. Har lite ont ovanför blygdbenet på höger sida och när jag läser om det verkar det vara foglossning. Jag vill också göra vul men tror jag måste tjata till mig ett isf, verkar inte finnas kliniker här som gör det.

Jag tror vi ska försöka njuta lite mer och försöka vara positiva, vi får pusha varandra!
    Haha hej, är du här :) hur långt har du gått nu? Låg vi inte ganska lika till? Jag har fortfarande känningar kring livmoder någon gång per dag, samma med ryggen. Har även några vågor av illamående som kommer och går, inte på morgonen dock. Visst känns det bra så länge man känner något! Men trots det kan man inte sluta tänka på hur ser det ut om två veckor? Om fem veckor? Konstant oro som vägrar försvinna.

Foglossning har jag faktiskt inte hunnit läsa på om ännu, så jag vet inte alls vad det är. Bara att det inte ska vara skönt, men ja, det är det väl inte mycket som är kanske under en graviditet :) hoppas det inte blir värre för dig!

Jag kollade upp några ställen idag som jag tror tar emot privatbokningar för vul. Ska ringa dom och boka isf om jag inte lyckas flörta med bm nästa vecka. Hade du bokat inskrivning ännu?

• JennyVendelay
    Sept90 skrev 2014-11-12 19:38:03 följande:
    Haha hej, är du här :) hur långt har du gått nu? Låg vi inte ganska lika till? Jag har fortfarande känningar kring livmoder någon gång per dag, samma med ryggen. Har även några vågor av illamående som kommer och går, inte på morgonen dock. Visst känns det bra så länge man känner något! Men trots det kan man inte sluta tänka på hur ser det ut om två veckor? Om fem veckor? Konstant oro som vägrar försvinna.

Foglossning har jag faktiskt inte hunnit läsa på om ännu, så jag vet inte alls vad det är. Bara att det inte ska vara skönt, men ja, det är det väl inte mycket som är kanske under en graviditet :) hoppas det inte blir värre för dig!

Jag kollade upp några ställen idag som jag tror tar emot privatbokningar för vul. Ska ringa dom och boka isf om jag inte lyckas flörta med bm nästa vecka. Hade du bokat inskrivning ännu?

När jag läser vad du skrivit är det som att jag skrivit det själv! Vi har exakt samma symtom verkar det som. Jag mår mest illa på kvällarna, är rätt uppblåst/svullen över magen mm. Jag är i v 5, 4+5 så vi ligger rätt lika till!

Jag ska på första mötet 26 nov, spännande ska det bli! Men. Just idag känner jag mig mest nere och ledsen för att jag är så rädd hela tiden. Och så är jag jävulskt trött.

Kul att du hamnade här med! Ssr det som ett tecken att vi ska följa varandra genom detta :)

Såg att några är med i hemliga fb-grupper. Skulle hellre va med där för här är det så rörugt tycker jag!
  • JennyVendelay
    Semlan79 skrev 2014-11-12 14:47:57 följande:
    Kollar in här ibland, men föredrar Facebook. Här hamnar ju allt huller om buller liksom, svårt att få en överblick.

Går in i v.8 imorgon, och har väl mått bättre :P
    Vad finns det för fb-grupper att va med i? :)
  • sparrisss

Hej! Jag skulle gärna också vilja vara med i den här gruppen! Jag är i vecka 5 (4+3) och har bf 15/7!

Har en lite knepig situation och ska försöka förklara den kortfattat. Jag är 29 år och gift med en amerikansk kille. Han har bott med mig i Sverige i tre år, men flyttade hit till USA för ett halvår sen pga jobb. Jag ansökte om visa för ett år sen, men det tar lång tid och har inte fått det än, så jag väntar på min intervju på ambassaden i Stockholm. Just nu är jag i USA med ett turistvisum och får vara här i 6 månader (till den 2/3-15).

Planen var att jag skulle flyga hem såfort jag fått mitt intervjudatum, men eftersom jag nu är gravid (och är väldigt flygrädd, har fått stesolid utskrivet och stressar upp mig lätt) så ska min man prata med en advokat och se om man kan ändra ansökningsformen så att jag kan söka härifrån istället och inte behöver åka hem!

Det allra knepigaste med den här situationen är att jag tekniskt sett bara är här på semester, så jag har ingen möjlighet att få ta del av hans sjukförsäkring eller liknande och kan inte skriva in mig på bvc som jag skulle ha gjort om jag var hemma.

Min man säger att det kommer lösa sig och att jag inte ska oroa mig, men jag har lätt för att oroa mig i vanliga fall också, och det här är vårt första barn och jag vet inte vad jag kan vänta mig!

Förlåt för att jag skrev en hel bok, men skulle vara glad över att få vara med i den här gruppen så man kan prata av sig lite om smärtor, osv! :)

• brosan

Hej tjejer.

Jag är från torsdag i vecka 6 och är också otroligt orolig precis som er.

Har bokat privat ul i Stockholm i vecka 10 för jag antar att jag inte får det i min stad. Får besked om inskrivningdag i morgon.

Fick MF i mars och det ligger i bakhuvudet hela tiden.

Hoppas att vi kan följas åt!

• Sept90
    JennyVendelay skrev 2014-11-12 19:58:58 följande:
    När jag läser vad du skrivit är det som att jag skrivit det själv! Vi har exakt samma symtom verkar det som. Jag mår mest illa på kvällarna, är rätt uppblåst/svullen över magen mm. Jag är i v 5, 4+5 så vi ligger rätt lika till!

Jag ska på första mötet 26 nov, spännande ska det bli! Men. Just idag känner jag mig mest nere och ledsen för att jag är så rädd hela tiden. Och så är jag jävulskt trött.

Kul att du hamnade här med! Ssr det som ett tecken att vi ska följa varandra genom detta :)

Såg att några är med i hemliga fb-grupper. Skulle hellre va med där för här är det så rörugt tycker jag!
    Ja det är så himla konstigt. Kul att vi följs åt, man känner sig mindre ensam av att ha någon att bolla med som är i precis samma sits. Jag har en vän som också är gravid nu, men hon ska ha i februari och det är hennes andra. Så det blir inte riktigt samma sak att prata med henne.

Jag ska som sagt den 20e. Vill så himla gärna boka ul direkt, men är väl bäst att avvakta och se vad bm säger först...

Vad innebär det att gruppen är hemlig? Känns lite läskigt om det skulle komma ut på fb att man är gravid.
  • Jedsitha

Välkommen och grattis till alla nya!

Att facebookgruppen är hemlig betyder att ingen kan hitta den eller se vad vi skriver, förutom vi som är medlemmar då förstås. Om någon är intresserad av att vara med så PM:a mig.

• Mrs LW

Hej hej!
    Är alldeles nyplussad, i vecka 4 (3+6). 21 år gammal, gift och har en son på snart 3 år.

BF 24 Juli

• Lissing
    Sept90 skrev 2014-11-12 17:03:56 följande:

Hej! Har velat fram och tillbaka i vad som känns som en evighet (men som bara är 6 dagar, eftersom jag plussade i torsdags) om jag ska hoppa in här eller ej. Det känns så tidigt än så länge, vecka 5 (4+2) idag. Men jag känner att jag måste få skriva av er, och få tips av er. Är ni inte oroliga? Jag trodde inte att jag var så här känslig, men det går inte en sekund utan att jag tänker på det där hemska som jag vägrar nämna vid namn. Jag har egentligen ingen direkt anledning till att oroa mig, eller jo jag är orolig för att jag så gärna vill ha det här barnet, men det finns inget i bagaget som hänt som ligger till grund. Vad tänker ni om det här? Sedan funderar jag mycket på tidigt ul, ska kolla upp mer om det vid inskrivningen nästa vecka. Men har hört så mycket om att man ofta blir nekad om det är så att man bara vill för att försäkra sig om att allt är bra. Men jag har inga problem att göra det utan remiss och att betala för det. Men hur enkelt är sånt att ordna? Tar mottagningar emot en, alltid? Någon med erfarenhet? Herregud, vad långt detta blev. Tack till er som orkade läsa och stort grattis till alla härliga graviditeter!

Hej!
    Jag är jätteorolig hela tiden att nåt ska gå snett. 
    Jag har två friska barn på 4 och 6 år, men oroar
    mig ändå. (Har ett tidigt missfall i bagaget dock,
    det var riktigt tidigt, hann precis plussa innan det
    började blöda ut i princip).
    Jag har med bägge barnen bokat in mig på privat
    gynekologmottagning för tidigt VUL. Jag behövde
    aldrig ange någon anledning till varför jag ville det
    och fick tid snabbt.
    Kommer inte ihåg vad det kostade, men det är ju
    skitsamma om man vill det! Glad 
    Jag gick på VUL i ca v 8-9-nånting med båda barnen.
    Var underbart att få se det lilla hjärtat picka och det
    lilla livet röra sig. 
    Gå inte FÖR tidigt bara, så inte hjärtat har hunnit
    börja slå, för då kan man nog bli jävligt ledsen och orolig. 

Jag har plussat i tisdags, och är bara i v 4... kommer
    göra privat VUL denna graviditeten med (om den vill
    stanna). Men inte innan v 8, minst...
Svar på tråden BF JULI 2015