• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Semlan79
    Josefine02 skrev 2014-11-12 08:35:24 följande:

Känns som de flesta har flytt från denna tråden till fb grupperna? Tråkigt isåfall :(

Vi ska berätta vid jul, kommer bli sjukt roligt och vi längtar! :) detta är min andra graviditet och är multimegasvullen!! Så försöker gå med pösiga koftor och tröjor när jag ska någonstans! Som sagt. Längtar tills man kan berätta! Spricker snart! :D

Kollar in här ibland, men föredrar Facebook. Här hamnar ju allt huller om buller liksom, svårt att få en överblick.

Går in i v.8 imorgon, och har väl mått bättre :P
  • Ellonbellon
    chilibean skrev 2014-11-12 14:46:16 följande:
    Åhh, kommer ni spela in det? Tycker att det skulle blir en rolig grej att visa barnet i framtiden!

Jag letar julklappar nu till våra blivande morbröder, faster och farbror nånting i denna stilen

www.etsy.com/se-en/listing/170105986/pregnancy-announcement-uncle-tshirt&ga_search_query=pregnancy+announcement+uncle&ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery

www.etsy.com/se-en/listing/196295621/keep-calm-aunt-pregnancy-announcement&plkey=6c27b0563b47f49acf26af2ed5f49371c416467a%3A196295621&ga_search_query=pregnancy+announcement+aunt&ga_page=2&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery
    Näe, hade inte tänkt spela in det. Min familj är inga känslomänniskor så förväntar mig inte direkt några glädjeskrik och tårar från dem. :) Ett grattis en kram och "vad kul" är nog närmare sanningen, haha. Men kanske spelar in just in case ;) Det beror på om tillfälle ges för det. Imorgon kväll tänker jag mig att det är dags!

Tänkte först köpa present, men hittade inte EXAKT det jag ville ha, vilket ledde till ett, vad min man kallade det, psykbryt ;) Så ändrade taktik!
  • Axeladra

Du kan alltid googla på vul och staden där du bor. Så borde de komma upp privata kliniker son gör vul mot en avgift om 250-400 kr skulle jag tippa.

jag har själv bokat ett privat vul till den 25 är då i 7+3 det kostar 350.

har min första besök hos bm imorgon då ska jag även boka tid för kub då min man vill att vi ska kolla och ha en bild att visa våra övriga i barnaskaran när vi ska tala om för dom.

Josefine02 skrev 2014-11-12 12:52:28 följande:

Mår lite småilla sådär ibland men det är inte så farligt. Värst är tröttheten! Den är OBESKRIVLIG! Och precis som förra graviditeten. Orkar bara ligga i soffan helt förlamad men det är inte så lätt när man har en alert 9-månaders hemma! Haha! :)

Hur har ni fått era vul? Har ni betalat något för det? Och kub? Jag skulle åtminstonde vilja göra ett vul/ul snart i alla fall men känns som om man inte kommer få det här. Bor i skaraborg, någon som vet?

• Ulrika1982

Första kräkningen... På arbetstid i rabatten vid vår entrédörr. PANIK!!!!

(Det är ok för er tjejer som mår illa att skratta)

Som tur är har ingen på vårt kontor utsikt ditåt - företaget mittemot har full uppsyn däremot! Hade dock börjat skymma, så jag hoppas de inte såg.

Förra graviditeten klarade jag mig med 3 kräkningar (alla hemma)....

????

• Ellonbellon
    Ulrika1982 skrev 2014-11-12 16:23:25 följande:

Första kräkningen... På arbetstid i rabatten vid vår entrédörr. PANIK!!!!

(Det är ok för er tjejer som mår illa att skratta)

Som tur är har ingen på vårt kontor utsikt ditåt - företaget mittemot har full uppsyn däremot! Hade dock börjat skymma, så jag hoppas de inte såg.

Förra graviditeten klarade jag mig med 3 kräkningar (alla hemma)....

????

Är så rädd för det där :) det är ju verkligen inget man kan kontrollera, men svårt att bortförklara... Skönt att det var utanför i rabatten i alla fall, tänk om det varit inne på golvet... Smyga därifrån och sedan spela dum haha!
  • Sept90

Hej! Har velat fram och tillbaka i vad som känns som en evighet (men som bara är 6 dagar, eftersom jag plussade i torsdags) om jag ska hoppa in här eller ej. Det känns så tidigt än så länge, vecka 5 (4+2) idag. Men jag känner att jag måste få skriva av er, och få tips av er. Är ni inte oroliga? Jag trodde inte att jag var så här känslig, men det går inte en sekund utan att jag tänker på det där hemska som jag vägrar nämna vid namn. Jag har egentligen ingen direkt anledning till att oroa mig, eller jo jag är orolig för att jag så gärna vill ha det här barnet, men det finns inget i bagaget som hänt som ligger till grund. Vad tänker ni om det här? Sedan funderar jag mycket på tidigt ul, ska kolla upp mer om det vid inskrivningen nästa vecka. Men har hört så mycket om att man ofta blir nekad om det är så att man bara vill för att försäkra sig om att allt är bra. Men jag har inga problem att göra det utan remiss och att betala för det. Men hur enkelt är sånt att ordna? Tar mottagningar emot en, alltid? Någon med erfarenhet? Herregud, vad långt detta blev. Tack till er som orkade läsa och stort grattis till alla härliga graviditeter!

• Lisen89
    Sept90 skrev 2014-11-12 17:03:56 följande:

Hej! Har velat fram och tillbaka i vad som känns som en evighet (men som bara är 6 dagar, eftersom jag plussade i torsdags) om jag ska hoppa in här eller ej. Det känns så tidigt än så länge, vecka 5 (4+2) idag. Men jag känner att jag måste få skriva av er, och få tips av er. Är ni inte oroliga? Jag trodde inte att jag var så här känslig, men det går inte en sekund utan att jag tänker på det där hemska som jag vägrar nämna vid namn. Jag har egentligen ingen direkt anledning till att oroa mig, eller jo jag är orolig för att jag så gärna vill ha det här barnet, men det finns inget i bagaget som hänt som ligger till grund. Vad tänker ni om det här? Sedan funderar jag mycket på tidigt ul, ska kolla upp mer om det vid inskrivningen nästa vecka. Men har hört så mycket om att man ofta blir nekad om det är så att man bara vill för att försäkra sig om att allt är bra. Men jag har inga problem att göra det utan remiss och att betala för det. Men hur enkelt är sånt att ordna? Tar mottagningar emot en, alltid? Någon med erfarenhet? Herregud, vad långt detta blev. Tack till er som orkade läsa och stort grattis till alla härliga graviditeter!

Känner verkligen igen mig i det du skriver. Orolig är bara förnamnet. Jag är i v 7+5 idag. Men i v 5-6 så kunde jag knappt glädjas och vågade knappt gå på toa, för jag trodde jag blödde varje sekund. För mig har det blivit bättre ju längre tiden har gått. Plussade för va 3 veckor sen nu och även om jag vet att risken för att något ska hända fortfarande finns så känns det ändå bättre nu. Som att man har "vant" sig vid tanken av att man är gravid. Jag har heller inga missfall eller liknande i bagaget så jag vet inte heller riktigt varför jag har varit så extremt orolig för det. Men precis som du skriver var denna graviditet väldigt efterlängtad och för oss tog det 9 månader. Men vet inte om det spelar roll, det är säkert olika hur man är som person. Ang din fråga om tidiga UL så vet jag inte mer än att i de flesta städer finns det privata mottagningar som man oftast kan man kontakta och betala för det. Jag funderar också på att göra det!

Hoppas du kan glädjas och släppa lite av den värsta oron! Tänk på att i de flesta fall går det bra! :) håller tummarna!
  • JennyVendelay
    Sept90 skrev 2014-11-12 17:03:56 följande:

Men hej! :) Jag är dödsorolig jag med, hela tiden! Men har symtom så jag försöker lugna mig med att så länge jag har alla dessa gravsymtom så är allt lugnt. Och de flesta går det ju bra för som sagt. Jag har ingen historia alls av detta då det gick på första försöket, så man blir ju oeolig bara av att man inte vet hur det ska kännas.

Har du fortfarande mycket ont? Mitt har avtagit, både i magen och ryggen. Då är plötsligt det skrämmande, att inte känna så mycket. Igår höll jag på att kräkas, idag mår jag bra. Har lite ont ovanför blygdbenet på höger sida och när jag läser om det verkar det vara foglossning. Jag vill också göra vul men tror jag måste tjata till mig ett isf, verkar inte finnas kliniker här som gör det.

Jag tror vi ska försöka njuta lite mer och försöka vara positiva, vi får pusha varandra!
Svar på tråden BF JULI 2015