Sept90 skrev 2014-11-12 17:03:56 följande:
Hej! Har velat fram och tillbaka i vad som känns som en evighet (men som bara är 6 dagar, eftersom jag plussade i torsdags) om jag ska hoppa in här eller ej. Det känns så tidigt än så länge, vecka 5 (4+2) idag. Men jag känner att jag måste få skriva av er, och få tips av er. Är ni inte oroliga? Jag trodde inte att jag var så här känslig, men det går inte en sekund utan att jag tänker på det där hemska som jag vägrar nämna vid namn. Jag har egentligen ingen direkt anledning till att oroa mig, eller jo jag är orolig för att jag så gärna vill ha det här barnet, men det finns inget i bagaget som hänt som ligger till grund. Vad tänker ni om det här? Sedan funderar jag mycket på tidigt ul, ska kolla upp mer om det vid inskrivningen nästa vecka. Men har hört så mycket om att man ofta blir nekad om det är så att man bara vill för att försäkra sig om att allt är bra. Men jag har inga problem att göra det utan remiss och att betala för det. Men hur enkelt är sånt att ordna? Tar mottagningar emot en, alltid? Någon med erfarenhet? Herregud, vad långt detta blev. Tack till er som orkade läsa och stort grattis till alla härliga graviditeter!
Men hej! :) Jag är dödsorolig jag med, hela tiden! Men har symtom så jag försöker lugna mig med att så länge jag har alla dessa gravsymtom så är allt lugnt. Och de flesta går det ju bra för som sagt. Jag har ingen historia alls av detta då det gick på första försöket, så man blir ju oeolig bara av att man inte vet hur det ska kännas.
Har du fortfarande mycket ont? Mitt har avtagit, både i magen och ryggen. Då är plötsligt det skrämmande, att inte känna så mycket. Igår höll jag på att kräkas, idag mår jag bra. Har lite ont ovanför blygdbenet på höger sida och när jag läser om det verkar det vara foglossning. Jag vill också göra vul men tror jag måste tjata till mig ett isf, verkar inte finnas kliniker här som gör det.
Jag tror vi ska försöka njuta lite mer och försöka vara positiva, vi får pusha varandra!