• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Sept90
    guldlock1980 skrev 2014-11-13 14:23:23 följande:

Hej! Går in i vecka 6 idag (5+0). Blev gravid på första ivf-försöket med spermadonation på Huddinge i Stockholm. Innan dess har vi i väntan på vår tur gjort 4 inseminationer i Danmark, 1 ivf i Riga och 1 fet också i Riga, utan resultat. Men nu äntligen så har vi plussat!! :) Det har varit en lång och kämpig period med utredningar och att försöka komma överens med tanken att vi måste använda donator eftersom min man är steril.

Eftersom vi har fått kämpa så länge är jag ganska orolig över att något ska hända och vi inte lyckas hela vägen. Kan inte slappna av... Mår bra, känner mest av kissnödigheten, trötthet och ibland molvärk och svagt illamående. Inga ömma bröst dock.

Kul med denna tråd!! :)

Vad glad jag blev av att läsa detta, håller alla tummar för att det går vägen för er! :) Grattis!
  • JennyVendelay

Fråga! Jag är i v 6 idag, 5+0. Tar gravtest lite då och då mest för att jag är så himla nojig. Det är ett väldigt tydligt streck, men det är ju inte alls lika starkt som kontrollstrecket. Har det blivit det för er? Hur lång tid tog det isf? :)

• JennyVendelay
    JennyVendelay skrev 2014-11-13 16:42:14 följande:

Fråga! Jag är i v 6 idag, 5+0. Tar gravtest lite då och då mest för att jag är så himla nojig. Det är ett väldigt tydligt streck, men det är ju inte alls lika starkt som kontrollstrecket. Har det blivit det för er? Hur lång tid tog det isf? :)

Det verkar dock bli starkare varje gång jag testar
  • Axeladra

Också en av dessa oroliga. Men efer att ha sett denna serie i 4 delar om en kvart var så fick jag en helt annan förståelse för varför det är lätt att få missfall.

Som sagt min fjärde graviditet mitt andra Barn..

Men titta och njut helt fantastisk film.

Och välkomna alla nya så trevligt med nya som ska göra oss sällskap

• Lisen89
    Axeladra skrev 2014-11-13 16:44:08 följande:

Också en av dessa oroliga. Men efer att ha sett denna serie i 4 delar om en kvart var så fick jag en helt annan förståelse för varför det är lätt att få missfall.

Som sagt min fjärde graviditet mitt andra Barn..

Men titta och njut helt fantastisk film.

Och välkomna alla nya så trevligt med nya som ska göra oss sällskap

Gör den en mer orolig eller mindre orolig? :P
  • Lisen89
    JennyVendelay skrev 2014-11-13 16:42:14 följande:

Jag tror jag testade 6+4 eller +5 och då var det superstarkt, lika starkt som kontrollstrecket (testlagrets stickor) Men det är väl olika hur mycket hormon man har och vilket test du använder. När jag plussade på BIM-1 fick jag suupersvagt på testlagret. Men fick ett tydligt och starkt plus på Clearblue inom en timme!
  • Axeladra

Jag har blivit mindre orolig. För det är hur coolt som helst. Första delen är mest för saker men två och tre är bäst men man bör kolla på alla. Jag som sagt fick ett lugn för att jag insåg hur mycket de krävs för att det ska växa en liten krabat där inne.

• Alvolina

Var på VUL idag och allt såg bra ut. En sån lycka<3 dagarna stämde exakt med mina beräkningar, v.9 på lördag, och jag ska även få komma tillbaka i v.14 om 6 veckor för att kolla så att moderkakan har tagit över:)

• EnTredje
    kajsaD skrev 2014-11-13 13:26:07 följande:

hej

jag sällar mig till gruppen om jag får. Väntar min trea ( kan knappt tro det) och de andra två är 3 respetive 6 år gamla.  Vi hade inte planerat denna men i bland sker naturen ändå uppenbarligen.  Jag åt hormoner för att bli gravid första gången, andra gången gick det av sig själv och denna gången gick det trotts preventivmedel... märkligt livet är.

Jag är troligen i vecka vecka 5 men känner otroligt mycket mer denna gång än alla andra gånger. Släpar också runt på en missed abotion i bagaget så jag är orolig. Har bokat privat UL och fick det andra veckan i dec vilket känns väldigt sent.

Dock ska vi göra alla tester som går för att kolla att barnet är friskt så kanske de kan flytta fram ul då. Är så himla orolig.  jag är 38 år gamal och maken lika så. Har ganska nyligen bytt jobb så de kommer inte vara överlyckliga direkt och jag misstänker att inte heller våra barn kommer älska en bäbis direkt..

Jag är orolig för att det ska vara två, för att det ska vara något fel eller för att jag ska börja blöda. Eller för att jag ska bli super tjock. Har kämpat mig ner en massa i vikt efter tidigare grav och mått väldgt dåligt.  Nu gäller det att hålla i det och inte äta onyttigheter.  Känns som om jag oroar mig mycket mer denna gång. Dessutom är jag vansinigt trött och yr ( har nog väldigt lågt blodtryck). Alla mina graviditeter har jag gillat kaffe mer än vanligt och även så denna gången. Jag kan dricka hur mycket som helst. skönt eftersom det hålller mig både varm och uppe. problemet är också att jag riskerar att äta en hel del sött också eftersom jag är s  trött. Och det är ju inte helt lyckat.

Tränar ni som vanligt?

Trean här oxå och jag är mycket mer nojig än med de andra! Känns som att det kommer bli en tuffare grav än de andra... Känner mer har jag fått för mig... De andra är 7 & 5 snart så man kanske har glömt...
  • Ellonbellon
    chilibean skrev 2014-11-13 14:43:40 följande:
    Kollar du hjärtat redan på första besöket?

Jag och du har samma bf så vi är ju lika lång gångna. Ska på första barnmorskabesöket nu på torsdag 20/11. Men jag fick höra att man inte gör någon ultraljud på första besöket. Men hur ska de kunna fastställa att det inte är en utomkvedshavanseskap eller om hjärtat slår? Det kanske man kan vetan utan ultraljud?

Var jätteorolig i början så jag torkade mig överdrivet efter toan för att försäkra mig om att det inte fanns någon blod. Blev nervös t.o.m. när man nyste ju..."Tänk om man nyser ut ungen!?" hahaha galet man blir alltså!
    Jag har bokat in ett privat VUL, annars är inskrivningen i Norge vecka 10-12 och UL vecka 18. Så länge kan jag inte vänta :)
    Lite tråkigt att det kostar 1300 men jag känner att jag kommer bli lugnare om jag ser det, och om det inte är något hjärta som slår så får vi i alla fall veta det direkt och inte vänta i flera veckor på något som inte finns.
Svar på tråden BF JULI 2015