• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • hallonlakrits1

Tillägg till det jag skrev lite tidigare ikväll, är egentligen ej helt säker på vilken vecka jag är gravid i. Barnmorskan nämnde nyligen under veckan att hon trodde det var i v. 5 och 6 dar (noterade jag nyss vilket var nedskrivet sen samtalet) medan Familjelivs graviditetskalender säger v. 7. En annan webbaserad graviditetskalender säger "gravid i vecka 6 (graviditetsvecka 7)". Lite smått förvirrande?! Förvånad

• majsans

Hej. Plussade förra veckan är dock lite förvirrad glad samtidigt som det är lite skrämmande. Är mitt 5 de barn. Har 4 i ett tidigare förhållande å nu ska jag å min nya ha barn. Hur kommer det bli med allt? Jag kommer alldeles snart å byta stad på heltid å vi ska bli sambo på helt. Han har inga barn innan å är lite rädd tror jag. Är helt säker på att detta är rätt men blir ändå orolig tänk om allt inte går som vi vill? Har dessutom fått lite blodstrimmor i flytningarna? Har aldrig haft det tidigare. Känns läskigt. Men i övrigt känns det normalt. Bara vänta å hålla tummarna. Beräknad bf 16 juli.

Tack för mig å hoppas jag får hänga här med Er?

• Jenny0819

Jag har läst att hcg och LH-hormon är lika varandra då visst kan du få utslag då du är gravid det fick jag med.

Lissing skrev 2014-11-14 22:17:26 följande:

Jag har testat ÄL-test för skojs skull idag...

de ligger bara här hemma ändå.

Jag får glad gubbe på dem (Clearblue).

Normalt, när man är gravid? 

Grät på jobbet idag...

för att en vikarie gick hem.

Vi hade haft det trevligt ihop under dagen,

men det har jag med de flesta!

Hur löjligt är inte detta? Haha.

Vikarier kommer och går hela tiden,

och det har jag aldrig bölat för tidigare.

Så pinsamt... 

• Thisisme84
    hallonlakrits1 skrev 2014-11-14 22:42:35 följande:

Tillägg till det jag skrev lite tidigare ikväll, är egentligen ej helt säker på vilken vecka jag är gravid i. Barnmorskan nämnde nyligen under veckan att hon trodde det var i v. 5 och 6 dar (noterade jag nyss vilket var nedskrivet sen samtalet) medan Familjelivs graviditetskalender säger v. 7. En annan webbaserad graviditetskalender säger "gravid i vecka 6 (graviditetsvecka 7)". Lite smått förvirrande?! Förvånad

Det är samma här, min barnmorska räknar från senaste mensens första dag, men det var rätt långt till äl. Räknat jag med FL:s kalender (med äl som utgångspunkt) vilket innebär 1 veckas diff med det barnmorskan sa. Tror dock att det blir mer korrekt med utgångspunkt från äl.
  • Lofsan

Plussade i tosdags så hänger på er här :) Första gången så känns både nervöst och spännande!!

• Axeladra

Välkomna alla nya.

Det säkraste är att räkna från öl om man vet när man hade det. Annars är det närmsta sista mensens första dag men datumet kan bli ändrat av barnmorska eller vid rul"

• Axeladra
    Marri93 skrev 2014-11-06 12:53:55 följande:

BF-lista 26/6Alvolina1/7Stella78, 3e barnetAnnalouiseSemlan79, 6:e barnetcillylängtan285Tanya62/7 annaknr3, 3:e barnetjenny0819, 1:a barnet beth1, 2:a barnet lollolouise, 1:a barnet lisen89, 1:a barnet sandrafelicia, 2:a barnet hippo83, 1:a barnetMagicQueen 3e barnetjomso, 2:a barnetikala, 2:a barnet3/7JohannaMem, 1:a barnetmystrollet, 1:a barnet4/7Tigerhonan5/7 Jedsitha, 1:a barnetmilliee 2:a barnetbubbelibubbeligezum, 2:a barnetkaaatieÖverlyckligTjej, 1:a barnetLourdes, 2:a barnet7/7Kiki108/7Ellonbellon, 1:a barnetchilibeanUlrika1982, 2:a barnetMalvik, 5:e barnet

eescala 1:a barnet

9/7NILE90, 1:a barnetamandamoller, 2:a barnetThisisme84 11/7Anehhsbino2010Maaalin88, 2:a barnet13/7Marri9314/7Lkpg1987, 2:a barnet15/7Axeladarakvinna16780Inget datumAmandaRKarmakipsy, 2:a barnet

En Bf lista för dom som vill vore roligt om så många som möjligt skrev in sig.
  • JennyVendelay
    Axeladra skrev 2014-11-15 08:20:40 följande:
    En Bf lista för dom som vill smile1.gif vore roligt om så många som möjligt skrev in sig.
    JennyVendelay, 1a barnet
Svar på tråden BF JULI 2015