• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Annalouise
    Kiki10 skrev 2014-11-15 22:31:49 följande:

Jo trötthet känner jag av och kan ha lite som lätt "mensvärk" eller kramp i livmodern men har inget av det "typiska" dom illamående, känslig för doft, superkänsliga bröst osv. Man ska väl inte klaga på att man mår bra men vill bara vara säker på att allt är som det ska! Vilken vecka är du i?

Nej det har faktiskt inte jag heller. Dagen efter jag plussa blev jag tokförkyld och har varit snorig sen dess, så dofter känner jag inte alls, haha! Ja jag känner samma sak! Jag är i vecka 8(7+3), alltså samma! Va kul!

Ska till bm om 2 veckor ca. Så då får vi se hur allt ligger till, spännande! När ska du träffa bm?
  • Lofsan

Vill ni skriva in mig också, jag har BF 28/7 :)

Jag känner mest växtvärk och lite illamående. Har haft småstick i bröstvårtorna men är inte på långa vägar öm i brösten. Dock verkar det vara vanligt med symptom som kommer och går så inget man ska bli orolig för :)

• Kiki10
    Annalouise skrev 2014-11-15 23:31:35 följande:

Nej det har faktiskt inte jag heller. Dagen efter jag plussa blev jag tokförkyld och har varit snorig sen dess, så dofter känner jag inte alls, haha! Ja jag känner samma sak! Jag är i vecka 8(7+3), alltså samma! Va kul!

Ska till bm om 2 veckor ca. Så då får vi se hur allt ligger till, spännande! När ska du träffa bm?

Haha nej inte lätt då! Åh va roligt. Ja träffade bm förra veckan och ska på mitt första ul den 27/11 så mindre än 2 veckor! Är såå nervös! Ska du göra ett ul eller är det bara inskrivning du ska på?
  • Kiki10
    Annalouise skrev 2014-11-15 23:31:35 följande:

Haha nej inte lätt då! Åh va roligt. Ja träffade bm förra veckan och ska på mitt första ul den 27/11 så mindre än 2 veckor! Är såå nervös! Ska du göra ett ul eller är det bara inskrivning du ska på?
  • Annalouise
    Kiki10 skrev 2014-11-16 00:46:48 följande:

Det är inskrivning jag ska på då. Hon skulle känna lite på livmodern och ta prover. Så hoppas att jag kanske kan få höra hjärtljudet iaf, så man vet att det är något där! Är det ett vul du gör då? :)
  • Jenny0819

Mmm känner igen mig. Samma dag som du men känner inte så mycket. Men det är olika utan att det är fel. Men visst kan man bli orolig

Kiki10 skrev 2014-11-15 16:55:22 följande:

Är det någon förutom mig som inte har några symptom? Är i v 7+3 men känner inget särskilt! Blir orolig!:(

• Alvolina
    Annalouise skrev 2014-11-16 08:17:52 följande:
    Det är inskrivning jag ska på då. Hon skulle känna lite på livmodern och ta prover. Så hoppas att jag kanske kan få höra hjärtljudet iaf, så man vet att det är något där! Är det ett vul du gör då? :)
    Vilken vecka är du i? Tror inte man har möjlighet att lyssna på hjärtljud förrän ganska långt in i graviditeten. Första gången jag gjorde det hos BM var efter RUL i vecka 20. Innan v.12 är det nog väldigt svårt. Vill bara nämna det så att du inte blir besviken.
  • guldlock1980

Man kan faktiskt höra hjärtljud redan från vecka 6! När man som vi har gjort ivf är det rutin att göra ultraljud tidigt, och oftast får man då göra det i vecka 8 :)

• Annalouise
    Alvolina skrev 2014-11-16 11:38:15 följande:

Vilken vecka är du i? Tror inte man har möjlighet att lyssna på hjärtljud förrän ganska långt in i graviditeten. Första gången jag gjorde det hos BM var efter RUL i vecka 20. Innan v.12 är det nog väldigt svårt. Vill bara nämna det så att du inte blir besviken.

Jag kommer att vara i vecka 11 när jag ska till bm. Nej jag är medveten om det, men har läst här på faniljeliv att vissa har hört hjärtat redan i vecka 7. Så med lite tjat kanske jag får höra! Skulle kännas lugnande om man visste att något fanns där inne:)
  • Koppkaka
    Annalouise skrev 2014-11-16 12:21:56 följande:
    Jag kommer att vara i vecka 11 när jag ska till bm. Nej jag är medveten om det, men har läst här på faniljeliv att vissa har hört hjärtat redan i vecka 7. Så med lite tjat kanske jag får höra! Skulle kännas lugnande om man visste att något fanns där inne:)
    Hoppas inte för mycket. Dom vill inte göra det så tidigt pga att om dom inte hittar det så blir mamman bara ännu mer orolig. Därför väntar dom till mitten av graviditeten.
Svar på tråden BF JULI 2015