• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Ellonbellon

Man kan ibland inte höra hjärtljud så tidigt, men man kan se det från vecka 6. Jag ska göra det nästa vecka, är då i vecka 6+4.

• Alvolina
    guldlock1980 skrev 2014-11-16 12:16:22 följande:

Man kan faktiskt höra hjärtljud redan från vecka 6! När man som vi har gjort ivf är det rutin att göra ultraljud tidigt, och oftast får man då göra det i vecka 8 :)

Se kan man absolut göra men enbart höra låter rätt otroligt.
  • Malvik

Jag fick lyssna på hjärtat i v11+ under en av mina tidigare graviditeter och hörde utan problem, men blev förvarnad att det kunde vara så att jag inte skulle göra det...

• MrsFreud

BF-lista 

26/6 Alvolina1/7Stella78, 3e barnetAnnalouiseSemlan79, 6:e barnetcillylängtan285Tanya6

2/7 annaknr3, 3:e barnetjenny0819, 1:a barnet beth1, 2:a barnet lollolouise, 1:a barnet lisen89, 1:a barnet sandrafelicia, 2:a barnet hippo83, 1:a barnetMagicQueen 3e barnetjomso, 2:a barnetikala, 2:a barnet

3/7JohannaMem, 1:a barnetmystrollet, 1:a barnet

4/7Tigerhonan

5/7 Jedsitha, 1:a barnetmilliee 2:a barnetbubbelibubbeligezum, 2:a barnetkaaatieÖverlyckligTjej, 1:a barnetLourdes, 2:a barnet

7/7Kiki10

8/7Ellonbellon, 1:a barnetchilibeanUlrika1982, 2:a barnetMalvik, 5:e barnet 

eescala 1:a barnet 

9/7NILE90, 1:a barnetamandamoller, 2:a barnetThisisme84 

11/7Anehhsbino2010Maaalin88, 2:a barnet

13/7Marri9314/7Lkpg1987, 2:a barnet

15/7Axeladarakvinna16780Inget datumAmandaRKarmakipsy, 2:a barnet

17/7 MrsFreud, 7:e barnet

23/7 mikesfru 3:dje barnet

• biniis

Hej. Grattis till alla blivande mammor!! :)

Här är en till blivande mamma. Första graviditeten. Så himla lycklig.kämpat som en tok för det här. Men lyckades på första ivfen. Är 6+6 idag, och mår oförskämt bra. Nästan skrämmande bra. Trodde man skulle må dåligt vid den här tiden. Har endast liiiite lite ont i bröstet . I början gjorde dom svinont och hade hemsk molvärk. Men nu blir jag så himla rädd för MA. Borde ju liksom vara glad att jag mår bra, men hade på nått sätt kännts bättre om jag spydde. Haha.. hur mår ni som är lika långt gångna?

Va på vul för 6 dagar sen, så såg han ett hjärta som slog. Så de va ju skönt iaf.

Kram en orolig själ.

• Thisisme84
    biniis skrev 2014-11-16 18:16:57 följande:

Här är en till blivande mamma. Första graviditeten. Så himla lycklig.kämpat som en tok för det här. Men lyckades på första ivfen. Är 6+6 idag, och mår oförskämt bra. Nästan skrämmande bra. Trodde man skulle må dåligt vid den här tiden. Har endast liiiite lite ont i bröstet . I början gjorde dom svinont och hade hemsk molvärk. Men nu blir jag så himla rädd för MA. Borde ju liksom vara glad att jag mår bra, men hade på nått sätt kännts bättre om jag spydde. Haha.. hur mår ni som är lika långt gångna?

Va på vul för 6 dagar sen, så såg han ett hjärta som slog. Så de va ju skönt iaf.

Kram en orolig själ.

Hej och stort grattis! :)

Jag tror att jag är i vecka 7 (6+2), första barnet. Mådde precis som vanligt fram tills ett par dagar sedan. Nu mår jag helt ok, men är konstant illamående.

Kändes konstigt att må bra, och var lite orolig just pga det. Men det ska man absolut inte vara, det har jag hört från många håll (bl.a från min barnmorska). Även nu när jag känner av lite symptom är jag orolig för MA.

Antar att det är hör till och att man först pustar ut lite när man passerat de kritiska veckorna :)
  • Jennie89

Vid min förra graviditet hörde vi hjärtljud med vårt angelsound första gången 11+0, vissa blir uppstressade de gånger man inte hör, men för mig var det en räddare i nöden då jag var livrädd för ännu ett ma. Vi lyssnade varje lördag fram till jag började känna rörelser i v 21.

Denna gången hoppas vi på att kunna höra i 10+4 - Dvs på julafton =)

Bara i v 5+1 idag och mitt enda symptom hittills är en förstoppad mage. Förra gången var jag illamående i en vecka ( i v 7 vilket var precis över jul, jippi!) 

Vi får vara glada så länge vi slipper må illa =D

Aug-13 - T
  • Annalouise

Jag blir lika glad om jag får se det, bara man får nån slags bekräftelse på att det är något här inne som växer! :) men tack för era erfarenheter, då ska jag inte gå dit med allt för mkt hopp :)

• MrsFreud
    biniis skrev 2014-11-16 18:16:57 följande:

Kram en orolig själ.

Stort grattis! Varje graviditet är ju unik, men jag förstår helt klart vad du menar med att det hade varit skönare om du mådde illa. Har känt så tidigare också, man vill gärna ha några graviditetssymptom för att det ska kännas på riktigt...

Själv är jag i v 5+1 idag, men mår rejält illa till och från. Inte konstant, men det kommer nog. ;) Har dock senaste dagarna varit extremt trött hela tiden. Precis kvicknat till efter att ha sovit drygt en timme i fåtöljen här hemma
  • Mecros

Hej! Jag hoppar in här jag med! Grattis till alla mammor! :)

Jag har beräknat bf 21/7. Är ganska tidig i graviditeten v.5 och är orolig för missfall mest hela tiden. Försöker njuta emellanåt. Första graviditeten också. Bör jag ringa barnmorskan i morgon o be om att få skriva in mig?

Svar på tråden BF JULI 2015