• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Kiki10
    Jenny0819 skrev 2014-11-16 10:12:13 följande:

Mmm känner igen mig. Samma dag som du men känner inte så mycket. Men det är olika utan att det är fel. Men visst kan man bli orolig

Ja alla säger ju att man har tur om man faktiskt inte känner något så vi borde ju vara glada, tror det blir lättare efter att man fått se att det finns ett liv där inne:)
  • Mecros

Hur tänker ni kring KUB-test? Min sambo vill göra det men för mig spelar det ingen roll känns det som. Hur bebisen är när den kommer ut så kommer den va älskad. För/nackdelar med KUB-test?

• Anna Hbg

Tack Lissing! :)

Ringde bm idag och fick tid för inskrivning och hälsosamtal på torsdag redan. Tror inte jag fattat att jag är gravid än :O

Om allt går vägen får vår son ett syskon i sommar.

• asamia

Hej, jag hoppar också in här! Bf runt 29/7, det blir fjärde barnet. Ska bli kul att följas åt!

• Anehhs
    Mecros skrev 2014-11-17 16:37:39 följande:

Hur tänker ni kring KUB-test? Min sambo vill göra det men för mig spelar det ingen roll känns det som. Hur bebisen är när den kommer ut så kommer den va älskad. För/nackdelar med KUB-test?

Både jag och min sambo vill göra kub testet så har bokat tid till det. Vi känner som så att när det finns chansen till att man kan få reda på en "avvikelse" så tar vi den. Sen utgör vi efter det hur vi vill göra beroende på svaret.

Vi vill t ex. Inte sätta ett barn till världen som kommer vara rullstolsbunden hela livet, det känns bara egoistiskt.

Men det är upp till var och en och alla ska göra det som känns bäst för en själv:)
  • Velaren
    Mecros skrev 2014-11-17 16:37:39 följande:

Vi har tänkt precis som nedanstående. Gjorde KUBen med får dotter och kommer göra det även med detta barnet. Mestadels för att jag är lite vidskeplig och gärna gör likadant som förra graviditeten så kommer det gå lika bra som det gjorde då :P Men också givetvis för att se om det är stora chanser för extrema kromosomavvikelser. Som Anehhs skriver tycker jag också det är egoistiskt att sätta ett barn till världen om det ändå kommer sitta i en rullstol och kanske inte förstå omvärlden ens en gång. Givetvis hade vi älskat barnet lika mycket ändå, men det är nog inget vi kommer genomföra. Det får vi ta OM/när det händer. 

Om inte annat är det ju alltid trevligt med ett vul så man får se det lilla knytet! :D 
    Anehhs skrev 2014-11-17 17:02:32 följande:
    Både jag och min sambo vill göra kub testet så har bokat tid till det. Vi känner som så att när det finns chansen till att man kan få reda på en "avvikelse" så tar vi den. Sen utgör vi efter det hur vi vill göra beroende på svaret.

Vi vill t ex. Inte sätta ett barn till världen som kommer vara rullstolsbunden hela livet, det känns bara egoistiskt.

Men det är upp till var och en och alla ska göra det som känns bäst för en själv:)

• mariah81

Hoppas det är ok om jag också hoppar in här! BF 17/7. Plussade för någon vecka sedan men har inte velat "jinxa" och därför bara läst vad ni skrivit... aplöjligt, jag vet... Är i alla fall 33 år och detta blir vårt tredje barn. Vi har en kille på 7 år och en tjej på 4 år innan denna lilla knodd.

• Mikesfru

Oj vad många som plussat, vad roligt! Grattis alla, ser fram emot att följas åt!

Ang kub har vi gjort det med ena barnet och gör det nu också, mest för att risken är förhöjd pga att jag är 35. Vi känner flera barn med avvikelser som inte är så grava, och de är supergulliga individer. Jag är mest orolig för att föda ett barn som inte överlever alls. En avvikelse kan jag leva med, men inte att förlora ett barn.

• M91

Hej!

Jag plussade i torsdags och är nu 4+4, bf 22/7, andra barnet.

Har inga symptom alls och är väldigt orolig för det. Fick missfall en gång innan dottern kom och hade då inga symptom heller. När jag väntade dottern mådde jag ganska illa till v16. Hoppas helt enkelt att illamåendet ska komma snart...

• Anna Hbg

Jag har också tänkt göra kub av samma anledningar som Mikesfru.

Fyller 35 i februari och vill inte heller gå igenom en hel graviditet när barnet inte kommer att överleva förlossningen ens.

Svar på tråden BF JULI 2015