Mecros skrev 2014-11-17 16:37:39 följande:
Hur tänker ni kring KUB-test? Min sambo vill göra det men för mig spelar det ingen roll känns det som. Hur bebisen är när den kommer ut så kommer den va älskad. För/nackdelar med KUB-test?
Vi har tänkt precis som nedanstående. Gjorde KUBen med får dotter och kommer göra det även med detta barnet. Mestadels för att jag är lite vidskeplig och gärna gör likadant som förra graviditeten så kommer det gå lika bra som det gjorde då :P Men också givetvis för att se om det är stora chanser för extrema kromosomavvikelser. Som Anehhs skriver tycker jag också det är egoistiskt att sätta ett barn till världen om det ändå kommer sitta i en rullstol och kanske inte förstå omvärlden ens en gång. Givetvis hade vi älskat barnet lika mycket ändå, men det är nog inget vi kommer genomföra. Det får vi ta OM/när det händer.
Om inte annat är det ju alltid trevligt med ett vul så man får se det lilla knytet! :D
Anehhs skrev 2014-11-17 17:02:32 följande:
Både jag och min sambo vill göra kub testet så har bokat tid till det. Vi känner som så att när det finns chansen till att man kan få reda på en "avvikelse" så tar vi den. Sen utgör vi efter det hur vi vill göra beroende på svaret.
Vi vill t ex. Inte sätta ett barn till världen som kommer vara rullstolsbunden hela livet, det känns bara egoistiskt.
Men det är upp till var och en och alla ska göra det som känns bäst för en själv:)