• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • pandoraDiem
    Annaba88 skrev 2015-04-19 05:11:37 följande:

Trodde aldrig stickorna kunde bli annat än blanka. Idag kom ett annorlunda resultat upp. Testet är mycket starkare i verkligheten.. 

Grattis! måste kännas helt underbart att få se det där andra strecket växa fram :)
  • MartinaLarsen

Hade mens i tis och ons sen sluta det blöda men jag har molvärk än?!

Igår kom det rosa på pappret och idag har det kommit mer rött..

Tagit ett grav test visade blankt vad kan det va? :(

• Tallbarr12
    Annaba88 skrev 2015-04-19 05:11:37 följande:

Trodde aldrig stickorna kunde bli annat än blanka. Idag kom ett annorlunda resultat upp. Testet är mycket starkare i verkligheten.. 

Åh så roligt, grattis!!
  • eagle87
    Annaba88 skrev 2015-04-19 04:11:37 följande:

Grattis:) har följt denna tråd i bakgrunden. Så de hjälpte att slappna Av O fokusera på annat??
  • Annaba88

Tack! Det kändes overkligt och det tog en stund innan jag förstod att jag inte inbillar mig utan där finns verkligen två streck :)

Tydligen hjälpte det att fokusera på annat men lika mycket påtvingat ÄL-sex var det ju så inte vet jag men inga ÄL-test den här månaden. Men ja, där det man att det inte behöver vara nåt fel även om man inte plussar första månaden :) Håller tummarna att ni andra också plussar snart!

• Snuffsan

Heeeej!!

Idag är mensen beräknad men än har inget kommit. Min mens har aldrig varit försenad.

Jag hade en jävla mensvärk i lördags och jag var helt säker på att jag hade fått mens, men inget!! Jag brukar bara få ont samma dag som mensen kommer så jag blev väldigt förvånad.

Jag testade mig nu på morgonen men det var negativt, så det är väl bara att vänta några dagar till och hoppas på att mensen håller sig borta och att det är pga en kotte i magen :)

Fruktansvärt nervöst och jag går som på nålar..

• Annaba88
    Snuffsan skrev 2015-04-20 10:30:46 följande:

Heeeej!!

Idag är mensen beräknad men än har inget kommit. Min mens har aldrig varit försenad.

Jag hade en jävla mensvärk i lördags och jag var helt säker på att jag hade fått mens, men inget!! Jag brukar bara få ont samma dag som mensen kommer så jag blev väldigt förvånad.

Jag testade mig nu på morgonen men det var negativt, så det är väl bara att vänta några dagar till och hoppas på att mensen håller sig borta och att det är pga en kotte i magen :)

Fruktansvärt nervöst och jag går som på nålar..

Spännande! Håller tummarna för dig <3 mensvärk var också det första jag kände, några dagar för tidigt vilket var märkligt men det fanns ju en förklaring :)
  • Snuffsan

Åh hoppas att det är samma för mig med då!!! Hur många dagar efter utebliven mens gjorde du testet? :)

Annaba88 skrev 2015-04-20 12:27:53 följande:

Spännande! Håller tummarna för dig <3 mensvärk var också det första jag kände, några dagar för tidigt vilket var märkligt men det fanns ju en förklaring :)

• Annaba88
    Snuffsan skrev 2015-04-20 13:35:19 följande:

Åh hoppas att det är samma för mig med då!!! Hur många dagar efter utebliven mens gjorde du testet? :)

Jag har BIM bara 12 dagar efter ÄL, tog ett test 11 dagar efter ÄL och anade något riktigt svagt men kunde lika väl ha inbillat mig. Två tydliga streck fick jag däremot i söndags på ÄL +14 eller BIM +2
  • Idilia

Nu äntligen börjar jag klättra ur det mörka hål jag hamnade i när mensen kom, har tagit nästan två veckor. Allt börjar kännas så hopplöst, det blir ju inget barn :(

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre