• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • pandoraDiem
    Dakine skrev 2015-04-27 09:51:20 följande:

Vul idag, skit nervös!!

Lycka till! Håller tummarna, kommer säkert gå bra :)
  • BusigaSyrran

Dakine det går säkert bra :)

Arwengren tyvärr inga tips för med mig är allt bara bra, är frisk o har regelbunden stark ägglossning men det händer inget hos oss för den delen. är inne på försök nr 10 och jag har ett barn sen innan som är 3.

dock så skall jag prova på kinesiolog då jag hört att det har gett bra effekter när man har provat länge.

• Draken89

Uppdatering. Jag gick till gyn för att kolla varför jag stä'ndigt får blödningar och det visade sig att jag var 5+4 veckor gravid!!! Tjoho. Utan några som helst symptom och mens som kom som normalt... förstår inte att det är sant. Ska tillbaka om 2 veckor för att kolla att det utvecklas som det ska. 

Fortsätt kämpa alla ni en dag ger det med sig =) jag är obeskrivligt lycklig just nu men oxå väldigt rädd .. 

<3

• Tallbarr12
    Draken89 skrev 2015-04-30 12:19:56 följande:

Uppdatering. Jag gick till gyn för att kolla varför jag stä'ndigt får blödningar och det visade sig att jag var 5+4 veckor gravid!!! Tjoho. Utan några som helst symptom och mens som kom som normalt... förstår inte att det är sant. Ska tillbaka om 2 veckor för att kolla att det utvecklas som det ska. 

Fortsätt kämpa alla ni en dag ger det med sig =) jag är obeskrivligt lycklig just nu men oxå väldigt rädd .. 

<3

Grattis!
  • Knävelborren
    Draken89 skrev 2015-04-30 12:19:56 följande:

<3

Grattis, vad underbart!
  • Jini Shearer

Helloj. tänkte hoppa in här jag med. jag är nyss fyllda 30 och karln 47 har jag för mig loool (sitter uppe och jobbat hela natten). vi har gott om hinder som gör att man nojjar. han är väldigt överviktig, jag har nåra överkilon, det sexuella funkar inte alltid som det ska och på de har han haft en influensa som ställt till det men vi har försökt aktivt sen i oktober... tror de e 6 försök men som sagt funkar inte hjärnkontoret just nu.

är just nu i den underbara tiden mellan äl och bim... tror de e bim-8 typ. går redan och nojjar gärnet... tror att jag är tröttare än vanligt, känner mig illamående och letar skumma känslor i magen... ja ni vet hur de e.

jag har varit i dessa banor tidigare... ca 9 år sen försökte jag med mitt ex men försöken, utredningen och all press tog helt död på vår relation. jag sitter nu och vet iofs att att jag inte ska ha nåra större defekter men man blir ju rädd ändå. kvar ligger också en del ångest från den tiden som går ut över min stackars sambo... han e en ängel dock som kämpar på med min stress.

ett gammal ex berättade nyss att hon ska bli pappa... är en salig blandning mellan arg, ledsen och irriterad... och lite glad för deras skull även om han nog inte verkade helt glad över de själv.

• lompan

Nu närmar det sig BIm och jag bara har den här känslan av frustration som jag alltid har innan mens. Frustration för att jag VET att det inte kommer vara något där..... för jag känner det på mig bara varje gång. 
    SUUCK

• Jini Shearer

det va sorgligt lompan. vi har alla varit där. skäll på gubben hemma eller gå och träna för att försöka dra ner på frustrationen... de e ändå inget du kan göra.

själv springer jag runt och driver mig själv till vansinne... jag är nog drottning på att ge mig själv symptom... den här gången med ett ruggigt illamående.

hur många dagar till bim?

• BusigaSyrran

Grattis ni som plussat :)

Här väntar vi på äl även om vi myser i förväg. Hoppas vi plussar innan juli så vi slipper ytterligare en utredning

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre