• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • lompan

3 dagar!

Jag hade massa symptom dom första månaderna. men sen jag slutade leta så har dom försvunnit!

• Jini Shearer

ja 3 dagar till bim då e jag iaf som galnast hehee. jobbat natt igen och hela natten har jag varit illamående... ugh vad man kan plåga sig själv.

• Jini Shearer

hoppas och håller tummarna jag med. om ni e som jag så känner ni er mer än lovligt galna dessa dagar innan bim... men men de e ju inte för alltid. håll ut alla systrar i den hårda bebiverkstan.

nåra timmar till bim-4

• pandoraDiem

Håller tummarna för oss alla! Själv är jag bara på äl+6 och försöka att ta det lugnt, går sådär :) jag och sambon har iaf gjort vad vi kunnat denna månad så nu är det väl bara att acceptera att det inte går att kontrollera denna process, jobbigt för ett kontroll-freak som jag :)

• Jini Shearer
    pandoraDiem skrev 2015-05-04 21:17:10 följande:

Håller tummarna för oss alla! Själv är jag bara på äl+6 och försöka att ta det lugnt, går sådär :) jag och sambon har iaf gjort vad vi kunnat denna månad så nu är det väl bara att acceptera att det inte går att kontrollera denna process, jobbigt för ett kontroll-freak som jag :)

förstår precis vad du menar. man känner sig allmänt hjälplös i typ ödets händer dessa dagar mellan äl och bim. lycka till och försök hålla modet uppe.
  • Jini Shearer

lompan: hmm nja det borde väl visat om det va de vid det här laget kan man tycka. usch känner med dig *kramar*. själv har jag som regel att inte testa förr ens de e bim+7... tror de sitter kvar sen jag försökte för 9 år sen... de va lite så de va då vad jag kommer ihåg men man drivs ju till vansinne innan dess.

bim-4 med trötthet, illamående då och då, en jävla mensvärk typ som inte e vanligt för mig... känns i svanken me O.o men jag förblir pessimistisk och tänker att jag skapat dom symptomen genom att va jävligt otålig och ivrig... har även varit emotionell men vem e inte de i dessa vändor.

• Idilia

Jag börjar fundera på om jag ens fått ägglossning den här månaden. Jag brukar ha det varje månad. Men nu är jag på bim-6 och tempen är bara mellan 36.6-36.7. I vanliga fall såhär dags ligger jag på 36.9-37.10. Den ska gå upp efter äl så jag funderar på om inget hände. Det kommer bli en tokig vecka det här.

• Jini Shearer

oj Idilia :( de va ju inte alls kul att höra. men har ni haft mys och så ifall om du bara har märklig temp?... jag vet att de inte e riiiiktigt så de funkar men ja har man myst så finns iaf lite hopp.

bim-3 och har samma som innan men brösten har väl börjat komma så smått ikapp. tror att FL har börjat påverka mig lite för jag har till och med börjat kolla på gravtest men denna tant håller sig till sina principer... här ska icke testas innan bim+7... så de e 10 plågsamma dagar framför oss ifall det faktiskt är något.

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre