• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • Idilia
    Jini Shearer skrev 2015-05-06 08:13:02 följande:

oj Idilia :( de va ju inte alls kul att höra. men har ni haft mys och så ifall om du bara har märklig temp?... jag vet att de inte e riiiiktigt så de funkar men ja har man myst så finns iaf lite hopp.

bim-3 och har samma som innan men brösten har väl börjat komma så smått ikapp. tror att FL har börjat påverka mig lite för jag har till och med börjat kolla på gravtest men denna tant håller sig till sina principer... här ska icke testas innan bim+7... så de e 10 plågsamma dagar framför oss ifall det faktiskt är något.

Vi har myst så det ska inte vara något problem. Bara vänta och se *suck*
  • Annaba88
    lompan skrev 2015-05-05 11:10:02 följande:

Jag är på bim +2. På dag 35!! Ingen mens inget plus!

Sålänge mensen inte kommit finns det ju hopp <3 kan ju hända du hade sen ägglossning så då syns det inte ännu. Finns nog flera som plussar först efter BIM, håller tummarna <3
  • Jini Shearer

alla är vi såklart olika. jag har en rätt trogen mens som brukar komma på dagen min app säger att den ska komma... ja man kan nästan känna som att de e appen som styr det hela... tills jag började försöka bli med barn... då blir det var och varannan gång 1-3 dagar försening -.- tur att jag aldrig testar förr ens bim+7... om det inte hade varit ett plus då så hade jag nog uppsökt gyn... jag vet att de kanske e lite löjligt men nått måste ju va fel då kan man tycka.

• Idilia
    Jini Shearer skrev 2015-05-06 19:25:53 följande:

alla är vi såklart olika. jag har en rätt trogen mens som brukar komma på dagen min app säger att den ska komma... ja man kan nästan känna som att de e appen som styr det hela... tills jag började försöka bli med barn... då blir det var och varannan gång 1-3 dagar försening -.- tur att jag aldrig testar förr ens bim+7... om det inte hade varit ett plus då så hade jag nog uppsökt gyn... jag vet att de kanske e lite löjligt men nått måste ju va fel då kan man tycka.

Min mens är likadan, som en klocka. Men månaden före jag börjat försöka få barn (vi har ett barn sen innan) har mensen varit tre-fyra dagar sen. Sen går den tillbaka till att vara regelbunden. Jag tar inga hormon p-medel så det är inte det. Kroppen är spännande :)
  • Jini Shearer
    Idilia skrev 2015-05-06 21:16:32 följande:
    Min mens är likadan, som en klocka. Men månaden före jag börjat försöka få barn (vi har ett barn sen innan) har mensen varit tre-fyra dagar sen. Sen går den tillbaka till att vara regelbunden. Jag tar inga hormon p-medel så det är inte det. Kroppen är spännande :)
    visst är den! men jäkla frustrerande...

som alla som inte har barn som kämpar för sitt plus så tänker man ju att det ska kännas lättare när man försöker göra nr 2 men kanske har fel... men sanningen är att jag personligen tänker "det kommer inte hända för mig... kan lika gärna ge upp och hoppa framför ett tåg" och de skulle jag ju inte göra om jag redan hade ett.
  • Idilia
    Jini Shearer skrev 2015-05-06 21:25:14 följande:

visst är den! men jäkla frustrerande...

som alla som inte har barn som kämpar för sitt plus så tänker man ju att det ska kännas lättare när man försöker göra nr 2 men kanske har fel... men sanningen är att jag personligen tänker "det kommer inte hända för mig... kan lika gärna ge upp och hoppa framför ett tåg" och de skulle jag ju inte göra om jag redan hade ett.

Jag vet ju inte om det är lättare. Klart jag är glad över att ha ett barn iaf. Men samtidigt är det fruktansvärt att se henne växa upp och tänka att jag kanske aldrig får uppleva det igen. Jag vet ju vad jag inte får.

Jag tror det är svårt att jämföra förlust. Men det är klart att jag tänker att jag har ju ändå en.
  • Jini Shearer

dont get me wrong! jag förstår att det är jätte jobbigt även om man har ett barn men tanken att man är infertil är ju inget som man tänker om man gjort de en gång. kan också tänka mig att när man tänkt sig mer än ett barn så e de tufft att det inte går och på de så tittar man nog på sitt barn och tänker att man gör de barnet besviket när de inte får sitt syskon... bara gissar.

• Idilia
    Jini Shearer skrev 2015-05-06 21:59:42 följande:

dont get me wrong! jag förstår att det är jätte jobbigt även om man har ett barn men tanken att man är infertil är ju inget som man tänker om man gjort de en gång. kan också tänka mig att när man tänkt sig mer än ett barn så e de tufft att det inte går och på de så tittar man nog på sitt barn och tänker att man gör de barnet besviket när de inte får sitt syskon... bara gissar.

Jo, men så är det nog. Jag vet ju att det går. Fick missfall efter fjärde försöket den här gången så jag vet ju att jag kan bli gravid.
  • Jini Shearer

har också ett uteblivet missfall bakom mig men det va många år sen. risken och rädslan finns ju kvar även om jag gått igenom en utredning... även det många år sen... men de e klart att man är rädd när man känner att det inte finns något man nånsin velat mer.

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre