WiMe06 skrev 2015-11-21 22:06:39 följande:
Det är klart allt går att fixa senare. Jag "boade" nästan ingenting med mina tidigare barn. Med första barnet hade vi varken säng, vagn eller andra saker till bebis när vi kom hem. Det vi hade hemma var ett skötbord typ och blöjor och såklart en del kläder, Men det gick alldeles ypperligt allting
Med lillebror så hade vi ju alla saker kvar sedan första pojken men gjorde inte i ordning så mkt innan lillebror kom iallafall. Så känn ingen press att du måste fixa och dona. Du behöver absolut inte känna att det är orättvist mot bebisen. Det viktigaste för bebisen är att mamma mår bra och finns där när den föds inte en massa materiella saker (pappa också såklart)
Jag har ju många saker från min lilla pojk, måste egentligen bara börja gå igenom de snart och göra nån lista på vad som fattas.
Ska försöka att inte känna mig orättvis, det materiella är som sagt inte det viktigaste. Men jag tror att det känns lite bättre om jag tar tag i det och gör mig lite mer förberedd, blir smått stressad när tiden bara går.
Men å andra sidan är jag nästan klar med alla julklappar så jag kan ägna den tiden i december till att boa lite kanske :)