-
Tack :) väntar med spänning på hur den ser ut när den kommer hem.WiMe06 skrev 2015-12-10 06:01:16 följande:Men Gud vilken snygg väska vilket klipp du gjorde -
Jag har kvar min mvc-journal från förra graviditeten och nästan allt följer varann identiskt :)qatteriin skrev 2015-12-10 06:25:27 följande:Plötsligt blev jag väldigt nyfiken på min mvc-journal från graviditeten med Axel, undrar om jag ska ta och beställa den. Förlossningsjournalen fick vi ju från bb men mvc gick jag privat så det vore lite kul att se och jämföra.
-
Ska köra ca 30mil snart och mannen stannar hemma och bygger över helgen, blir intressant att se hur det går... Blir lika långt hem sen. Jag som blir lite andfådd efter 30minuters körning :)
Och med mina tidigare förlossningar som har gått väldigt snabb så hoppas jag verkligen inte att nått sätter igång i helgen, för att då hinner inte han dit. Men jag tar för givet att bebis stannar kvar till bf :) -
Usch, blir orolig gör er, hoppas att det går bra!!WiMe06 skrev 2015-12-11 20:23:15 följande:Ska man känna resultat direkt? Drack fem glas vatten för en stund sedan men tycker inte det händer så mkt mer än att jag mådde illa istället och nu ligger och huttrar på soffan. Känner henne lite lite och när jag känner henne gör det mer ont, känns som svepande rörelser liksom. -
Jag var inställd första gången på att gå hemma ett tag innan jag åkte in, men det kom starka värkar regelbundet på en gång. Blev något chockad efter allt man har hört om att gå länge med lite värk och efter att ha varit med en kompis som hann vila mellan sina. Mina var så intensiva på en gång att när en värk kom och gick över, kom nästa värk på en gång. Hade inte hört att det kunde vara så.amalie79 skrev 2015-12-11 21:55:38 följande:Jag känner precis tvärtom- de vill man ska ringa för att de vill ha en hemma så länge som möjligt. De var väldigt noga med att påpeka det på föräldrautbildningen , att man har det bättre hemma så lääänge.
Jag skulle känna mig tryggast med att komma in tidigt och sedan få stanna och slippa bli hemskickad
Därför är det svårt att säga om man ska gå hemma och hur länge i så fall, det är så olika så är man osäker SKA man åka in. Jag åkte in direkt den gången och hamnade på förlossningen omedelbart. -
Tänk på att handtvätta dom efter varje användning och häng upp dom på tork under natten så klarar du dig gott och väl på två par :) gjorde så när jag jobbade inom vården och endel vårdtagare hade bara ett par, slits ju snabbt om man tvättar dem i maskin varje gång också.amalie79 skrev 2015-12-11 22:40:10 följande:Nu har jag varit på Apoteket och skaffat svarta stödstrumpor, fick bli det för snålheten vann, de hade en otrolig rabatt som gjorde att ett par kostade 159:- och två par 199:-. Tom kassörskan kommenterade det med wow vilken bra rabatt du fick där.
Jag som har jordens fotsvett kan behöva många par egentligen men det får helt klart räcka med två...
Så nu ska jag nog klara att stå och grilla korv på julfirandet imorgon. Det är det eller fiskedamm- och ni kommer väl ihåg att jag egentligen inte är någon vidare barnkär person! :D
Eller, klara det hade jag gjort ändå, har inte ont i fötterna eller så, men ska bli kul se om det gör någon skillnad.
Nu ska jag gå och lägga mig tror jag:)
-
Jag vill inte skrämmas, men panikslagen kan man bli. Jag fick panik första gången för att det gjorde så ont, gick för snabbt och jag tappade helt kontrollen över situationen. Så att om man känner en oro för det från början är det bra att ha en plan för hur man ska hantera det. För mig slutade det med att bebis blev stressad, dom fick klippa upp och dra ut han. Hade jag varit mer förberedd från början tror jag att det hade gått lugnare till. Och framförallt om man nu är rädd för smärta tycker jag nog att det är bra att åka in till förlossningen i god tid för att få rätt smärtlindring från start.Eleonor01 skrev 2015-12-11 23:07:59 följande:Så länge du tänker på andra runt om dig..... 2 cm i timmen för förstföderskor brukar msn säga. Stämmer inte alltid men dock. Det brukar snarare gå ett lugn genom en födande kropp. Msn vet liksom vad som händer så panikslagen det tror jag inte du blir :) -
Gud vad skönt att höra!! Jag har en väldigt känslig bebis som bökar runt så fort jag tar på honom, hade blivit livrädd om han slutade med det.WiMe06 skrev 2015-12-11 23:19:52 följande:Tack snälla alla för all omtanke.
Kom just hem från förlossningen, har gjort ctg, ultraljud, tagit blodtryck, temp och urinprov, allt såg bra ut. Den lille ungen där inne rör på sig och hjärtljuden var bra men dem hade svårt att hitta dem först för hennes hjärtljud ligger precis vid min puls, så det tog nog en timme iallafall innan ctg var klart.
Men jag kände fortfarande ingenting när jag kom in.
Efter ultraljudet så bar det precis som att trycka på en knapp och värsta skidbacken dök upp på magen. Nu ligger jag i sängen och tösen är igång igen. Men jävla unge till å skrämmas.
Fick jättebra bemötande så skulle jag känna likadant igen ska jag ringa igen å jag får komma in och göra nya tester.
Men skönt att allt var bra, man blir ju livrädd.
Förvärkar titt som tätt nu med.
-
Äntligen hemma igen, är helt slut nu! Det gick bra att köra dit, lillpojken sov nästan hela vägen så därför körde jag på tre timmar utan paus. Men vad jobbigt det var att vara hemma hos någon som inte har ett småbarnsanpassat hem, min lilla ettåring sprang runt överallt och skulle stoppa allt i munnen så jag har fått springa efter honom. Och sömnen har inte varit något vidare! Känner mig helt mörbultat efter vägen hem nu, har suttit med en hand på knappen för att ändra läge på stolen hela vägen och hissat mig fram o tillbaka. Tog en paus på Ikea och åt julbord med barnen, vilket jag ångrade efteråt då det blev ännu värre att köra proppmätt! Nu ligger jag o gosar med min lilla kille i MIN säng och vetekudden där bak.
Jag har börjat känna av en hel del onda förvärkar, men de kommer o går lite då o då och tror att de främst beror på att jag inte har tagit det något lugnt alls samt alldeles för mycket bärande på min lilla. Blir lite jobbigt nu när han har fått en så stark vilja, ska gå själv utan att hålla handen och stretar emot som bara den när jag vill att han ska göra nått som inte han vill. Dessutom är han så extremt mammig och klänger bara mer på mig om pappa försöker ta över. Blir intressant hur man löser det här med en liten bebis... :) -
Fy vad tråkigt för er båda!WiMe06 skrev 2015-12-13 17:06:17 följande:Usch, nu blir jag lite nojjig! Det verkar som min man kommer bli ivägskickad på jobb nästan 3 timmar bort efter jul vilket innebär att han inte kommer vara hemma i veckorna, vilket ytterligare innebär att sätter förlossningen igång när han är borta så finns risken att han inte hinner hem, woho!! Jätteroligt!!!
Min sambo reser mycket, men i januari har han sagt att det inte blir nått längre resande.
Kan tänka mig att det känns tungt för din man som riskerar att inte finnas där för dig o bebis, samtidigt som det blir tyngre för dig att vara hemma större delen av sista tiden ensam. Hoppas att det inte blir för jobbigt för dig och även som någon annan skrev att det sätter igång när han är hemma.