Cta skrev 2015-12-02 22:28:07 följande:
Åh, men din mage är helt fantastisk! Älskar formen på den <3. Min bebis ligger på tvären, sen är jag rätt så bredd om höfterna så den har gått om plats. Fick höra redan när jag var 12 av skolsköterskan att jag hade perfekta föda barn höfter. Eftersom det är vårt första kan jag inte uttala mig om förlossningen men det är grymt bra höfter att bära barnet på.
Juste vår bebis ligger alltid med rumpan utåt och sparkar in mot tarmarna, vet inte om det har något att göra med magens storlek, men det är lustig hur mycket stryk mina tarmar tar samt min högersida av magen, långt ut.
Tack :)
Haha, perfekta föda barn höfter, den var rolig! Men ligger din bebis fortfarande på tvären? Min bebis sparkar mest utåt, vilket jag är tacksam för, sparkar på tarmar låter inget skönt.
Jag har inga breda höfter, men har fått höra av bm vid förlossning "att jag är skapt för att föda barn". Det kanske är som du säger att bredare höfter bär barnet bra, men å andra sidan om man har foglossning eller något sånt så spelar det nog ingen roll och ang förlossningen så vet jag att det inte har någon betydelse. Min mamma har breda höfter, men ett för trångt bäcken så hon har fått göra snitt varje gång.