Inlägg från: MeEmmA |Visa alla inlägg
  • MeEmmA

BF Januari 2016 :)

mitthemligajag skrev 2015-12-01 14:33:51 följande:
    Dotterns farmor flyttat in här när vi åker in, vill inte ställa till det för henne med sömn och massa nytt (har inte sovit borta förut). Hoppas att allt går normalt så jag kan ta värkarbetet hemma och så hoppas jag det drar igång så jag får de värsta på natten när hon sover så vi kan ringa farmor på morgonen eller dagen :)

Alla jag känner plus jag själv har påbörjat sitt värkarbete på kvällen/ natten, är de vanligast?
    Med min minsta började det på natten, min äldsta på morgonen och min mellersta under dagen :)
    Men jag har hört att natten är vanligast då man slappnar av.
  • MeEmmA
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-01 15:36:42 följande:
    36 dagar kvar för mig!
    Det blev en Emmaljunga super nitro air. Ska bli så kul att se den och fixa.
    Hade en super nitro innan jag köpte syskonvagnen nu och jag var supernöjd med den! Hade aldrig gjort mig av med den om det inte vore för den lilla bebisen nu.
  • MeEmmA

satt och funderade lite, det verkar som att alla har klarat sig över v 30 och att det inte har blivit några extremt små prematurbebisar! Så skönt om det är så :) läste i min app v 34 att bebis nu inte har några problem att klara sig bra om den skulle födas nu. Nån procent brukar ju alltid födas för tidigt, blir intressant att se om alla hinner bli fullgångna till v 38-42 eller om det snart kommer någon bebis på nått håll för att de som väntar till slutet av december/början av januari är väl ändå i v 36 nu?

• MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2015-12-01 20:50:04 följande:
    Ja de är väl kanske just för man slappnar av då! Vad hade du för dig den förlossningen som startade på dagen? Vilade du eller var du aktiv med något? :)
    Det var väldigt mycket tråkigt som hände i oktober-tråden med komplikationer och för tidigt födda barn :(

Den gången jag födde på dagen var den bästa. Hade sovmorgon den dagen, tog det lugnt med min son och blev hembjuden till en vän för att äta lunch. När jag var där och skulle gå på toaletten kom det blod, kände ingenting men hade då gått många dagar över bf. Ringde förlossningen och samtidigt som jag pratade med dom kom en rejäl första värk och därefter kom det flera stycken intensivt på varandra. Åkte in på en gång och två timmar efteråt var min flicka född :) var helt utvilad och framåt kvällen när jag var trött så kunde jag lägga mig igen.
    Hade hon inte kommit ut då så skulle jag bli igångsatt dagen efter. Gjorde inget speciellt dom sagt, tror bara att kroppen och bebis var redo. Jag tror inte att det finns då mycket man kan göra för att själv få igång det, det bara händer helt plötsligt.
  • MeEmmA
    Seven Costanza skrev 2015-12-01 21:04:07 följande:
    Ja det är ju jättebra! Jag är i v 35, går in i v 36 på fredag . Tycker det är skönt för varje vecka som går att bebisen blir mer färdigutvecklad men för min del tänker jag faktiskt mest på att komma över nyår. Jag hade inte räknat med att mitt BF skulle bli så tidigt som 8/1... Självklart viktigast med frisk bebis men jag tänker ändå att jag verkligen hoppas gå december ut innan han kommer .
    Självklart är det viktigast med ett friskt barn, men jag förstår att du helst vill komma in i januari. Känner några som är födda runt jul och även på nyårsafton och det är ingen som har varit särskilt nöjd med det.
    Jag har gått över bf med alla tre barn, 6-, 14 och 3 dagar, därför är jag inte orolig över att få tidigare denna gången nu när jag vet att även moderkakan ligger ok :)
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-12-01 20:56:15 följande:
    Det är rätt intressant faktiskt med tanke på det ngn skrev här tidigare, att det föds fler barn för tidigt just den här månaden, kanske just pga julstressen. Men det ska verkligen bli spännande att se vad det är för liten en som väljer att titta ut först i gruppen vi börjar närma oss
    Du är väl väldigt nära den tiden dina andra barn föddes?
    Julstress gillar inte jag, är så nöjd över att jag är färdig med barnens julklappar och slipper alla människor som trängs på stan :) har aldrig varit så förberedd! vi ska fira jul hemma i år också, har sagt att alla som vill får komma hit för att jag har ingen lust att åka runt och lasta grejer fram och tillbaka i år. Tror att barnen får det mysigast här hemma utan en massa hysteriska människor (råkade ut för det förra året).
    Dessutom bestämde jag mig för att inte vara lika duktig och fixa med allt själv som jag brukar när det är något, utan jag ber om hjälp och tar emot hjälp (ovan sits för mig).
  • MeEmmA
    Cta skrev 2015-12-02 20:32:39 följande:
    Åh, vilken söt mage! Jag har också en liten mage, men min BM är inte orolig, livmodern växer och bebisen ligger bra där. Här är en bild på mig idag i  vecka 35 (34+5) och jag tycker att det växer på rejält varje vecka. Sedan får jag samma kommentarer som du får och folk är rätt skeptiska både att det är snart dags och att jag fortfarande jobbar (butik), som om jag borde vara hemma för att jag är gravid och de dömande blickarna ska vi inte tala om!

Vilka söta magar! Känner mig helt plötsligt enorm jämfört med er! Ska ta en bild också.
    Känner att bebis ligger väldigt mycket framåt, kan känna alla delar väldigt tydligt på framsidan hela tiden. Upplever ni att era bebisar ligger längre in och att det trycker på mer vid ryggen? I min första graviditet låg min pojk väldigt långt in och jag hade knappt någon mage då, men fy vad ont det gjorde i ryggen på slutet och vid förlossningen!
  • MeEmmA
    Cta skrev 2015-12-02 22:28:07 följande:
    Åh, men din mage är helt fantastisk! Älskar formen på den <3. Min bebis ligger på tvären, sen är jag rätt så bredd om höfterna så den har gått om plats. Fick höra redan när jag var 12 av skolsköterskan att jag hade perfekta föda barn höfter. Eftersom det är vårt första kan jag inte uttala mig om förlossningen men det är grymt bra höfter att bära barnet på. Tungan ute

Juste vår bebis ligger alltid med rumpan utåt och sparkar in mot tarmarna, vet inte om det har något att göra med magens storlek, men det är lustig hur mycket stryk mina tarmar tar samt min högersida av magen, långt ut.
    Tack :)
    Haha, perfekta föda barn höfter, den var rolig! Men ligger din bebis fortfarande på tvären? Min bebis sparkar mest utåt, vilket jag är tacksam för, sparkar på tarmar låter inget skönt.
    Jag har inga breda höfter, men har fått höra av bm vid förlossning "att jag är skapt för att föda barn". Det kanske är som du säger att bredare höfter bär barnet bra, men å andra sidan om man har foglossning eller något sånt så spelar det nog ingen roll och ang förlossningen så vet jag att det inte har någon betydelse. Min mamma har breda höfter, men ett för trångt bäcken så hon har fått göra snitt varje gång.
  • MeEmmA
    amalie79 skrev 2015-12-02 21:41:07 följande:

Och här är jag, v 34 på lördag.

Så kul att titta på magar och jämföra, din mage ser riktigt mysig ut :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)