Inlägg från: MeEmmA |Visa alla inlägg
  • MeEmmA

BF Januari 2016 :)

Varit hos bm idag, har gått upp 9kg sen inskrivningen, magen hade inte växt sen sist (två veckor sedan) sf-måttet ligger på 31. Men inget konstigt med det, fick order om att skärpa till mig med järntabletterna nu på slutet för att ladda på till förlossningen.

Har varit o köpt spjälsäng + madrass nu, känns skönt att få allt iordning i en lugn takt. Tror inte att jag monterar ihop den än eftersom min minsta pojk sover i vårt rum och det skulle nog bli lite förvirrande för honom att ha en tom säng jämte sin.

Tror faktisk att jag ska vänta med att köpa lite mer kläder till mellandagarna. Svärmor är på gekås idag så jag har bett henne kolla efter en åkpåseoverall där, alla är slut i strl 50/56 här... Håller tummarna för att det finns!

• MeEmmA
    Seven Costanza skrev 2015-12-08 23:57:00 följande:
    Hm, vad lurigt! Men förstod du ändå alla tre gångerna att förlossningen var på gång? Det är väl det jag undrar egentligen som förstföderska.
    Jag förstod faktiskt inte tredje gången att det var på gång eftersom att det inte kändes som med 1 och 2, men när jag hade så ont att jag inte kunde lägga mig och de bara kom mer o mer intensivt så förstod jag ju tillslut och som tur är har vi nära till förlossningen för att när jag kom in så var det nästan dags att få ut han på en gång. Dessutom är jag glad över att vattnet inte gick i bilen, för att det smällde verkligen och forsade ur mig, sa splash på golvet o skvätte upp på barnmorskan så hon fick byta om... Lite kul, en upplevelse och min sambo skrattade men var också nöjd med att det inte hamnade i bilen.
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-12-09 13:11:29 följande:
    Skönt kan tänka mig känslan att ligga där och folk står och tittar rakt mellan benen på en och säger så, lite komisk situation.
    Dom blir väl lite yrkesskadade kanske :) sen just i stunden tänkte jag inte så mycket på det, utan det blev mer efteråt när jag hade samlat mig :)
  • MeEmmA

Jag tror att vi har bestämt att den lilla ska heta Casper nu (om han passar till det), första namnet hela familjen är överens om :)
    Känns verkligen som att det går framåt nu!
    Ska spendera kvällen till att fortsätta leta väska, barnen sover och sambon är borta så jag kan göra det i lugn och ro nu.

• MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2015-12-09 16:29:37 följande:

Fyyyfaaaan ursäkta språket men rent utsagt fyfan!!! Mina revben är som stora onda blåmärken som är så sjukt ömma och smärtsamma. Känns som att dom gått av på mitten, ungen ligger och trycker sig uppåt hela tiden, ngt som har tips för att slippa detta :(

Fy vad obehagligt, hoppas att han sjunker ner lite snart så att det lättar lite. Men jag har hört att det kan vara ömt ett bra tag efter graviditeten också om bebis har tryckt mot revbenen ett tag.
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-12-09 21:35:28 följande:
    Mysigt med lugn och ro, själv ligger jag i sängen och slösurfar och klappar en sovande man på huvudet.
    Dom är så gulliga när de sover så bra, vissa nätter ligger jag bara o tittar på min sambo medan han sover och jag själv omöjligt kan sova... Kan i dom stunderna tycka att det är orättvist att han kan sova så bra när JAG behöver sömn och sen kan han med o klaga på att han har sovit dåligt :)

Nu är skötväskan beställd! Fanns en jag gillade på jollyrooms "dagens lucka", var meningen att jag skulle ha den!
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-12-09 22:32:50 följande:
    Haha, min man också, han kan ofta säga att han sovit dåligt eller så, då tänker jag att ibland att tack gode Gud att det inte är han som är gravid, för det hade jag nog aldrig klarat av, haha!

Kul att du hittat en väska vad blev det för nån?
    Det var smart tänkt, då ska jag också tänka istället för att bli irriterad ibland!

Vet inte om det kommer med någon bild, men den här blev det med 50% rabatt idag :)
  • MeEmmA

Satt precis och funderade lite, var ju hos bm idag och mitt nästa besök är 30/12, det är om tre veckor. Har inte varit med om att man har så lång tid mellan besöken såhär på slutet förut. Har ni andra också tre veckor eller hur ofta?

• MeEmmA
    Seven Costanza skrev 2015-12-10 00:31:57 följande:
    Det är nog pga julhelgen. Det är kanske annorlunda här i USA men från och med förra veckan (v 35) ska jag gå varje vecka. I julveckan hade de dock inga tider, så jag har först en gång per vecka (4/12,11/12,18/12) och sedan tio dagar emellan två besök på de två efterkommande (28/12 och 7/1).

Tre veckor tycker jag dock låter lite mycket. Vilken vecka är du i, när är BF? Har du haft varannan vecka nu eller? Provade du att ifrågasätta datumet? Annars kan du ju ringa och se om de har någon tidigare tid.
    Jag har bf den 15:e, reflekterade inte så mycket över datumet när hon sa "då ses vi om två veckor". Hon måste ju ha räknat fel.
  • MeEmmA
    qatteriin skrev 2015-12-10 06:19:58 följande:
    Jag går varannan vecka nu, men som andra säger så kke det beror på jul? Men ja det är ju lite väl långt för att vara på slutet!
    Kanske beror på julen, men de flesta verkar ju ha varannan även om det är jul. Så länge jag mår bra och han fortsätter böka runt i magen så gör det kanske inte så mycket.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)