• Anonym (Otrogen)

Hjälp, jag är kär i en annan man

Jag är gift och har tre barn. Nu har jag träffat en kille via jobbet som jag verkligen klickat med. Han är kär i mig och jag är riktigt kär i honom också. Vi träffas och har haft sex. Jag och min man har inte haft det så jättebra under något år. Jag vet inte vad jag ska göra. Ni som varit i liknande situation, hur gjorde ni? Lämnade ni eller stannade ni kvar?

• Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man
  • Anonym (moralisten)
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-05-29 15:29:48 följande:

Jag har bestämt mig för att berätta inom den närmaste tiden. Jag kan inte vara mig själv och när mannen säger att han älskar mig kan jag inte säga samma sak tillbaka. Även om jag inte berättar så har jag fortfarande förstört vårt förhållande och jag kan inte ljuga för honom. Han är värd en tjej som älskar honom och vill vara bara med honom. Det här är andra gången som jag får känslor för en annan man. Skillnaden den här gången är att det är besvarat. Det känns verkligen inte rätt att stanna för barnens skull. Hur jag än vänder saken kommer någon att bli sårad, det är smällar jag får ta när jag varit så jäkla korkad som gjorde en sån här grej.

Jag pratade med en manlig vän om dig. Hade han vetat så hade han aldrig i livet stannat kvar. Har sambon fått känslor för nån annan så är det kört. Inte ens för barnens skull.

Men du har just återgett mig tron på mänskligheten. Du gör rätt.
  • Anonym (BosseLarsson)
    Ciciri skrev 2015-05-29 14:58:55 följande:
    Fast nu är det ju inte en sjukdom att bli bedragen. Det troligaste är att TS och hennes älskare antingen kommer fram till att satsa på varandra (och då får ju mannen veta), eller att det ebbar ut mellan TS och mannen. Om hon inget berättar så går tiden, och minnena bleknar även hos henne. Varför skulle mannen må dåligt av det, han har ju snart sin gamla fru tillbaka.

Någon gång i ett förtroligt ögonblick om 20 år kanske hon berättar: "minns du den där vintern, då jag berättade att jag hade fått en kollega som hette Anders och som jag tyckte var så bra och duktig först..? Jag kan berätta för dig nu att..." Och vid det laget har nyheten nästan ingen sprängkraft längre. Det troligaste är att mannen kontrar med: "och minns du grannfrun på förra stället vi bodde, hon som vi tyckte såg ut som Sophia Loren? En gång när du och ungarna var och hälsade på din mor, så fick jag för mig att ta en flaska vin och gå över till henne och..."

Apropå tidsaspekten:

www.familjeliv.se/forum/thread/75363254-jag-gar-under-snart

• Anonym (50%)

Siffran 50% är för frågan: "Har du någon gång vart otrogen?". Vilket kan betyda att man bedrog sin förra man, bedrog en pojkvän man hade för 15år sedan, eller hade en enda liten affär med en het kollega under en kväll på konferens likaväl som det kan betyda att man ligger med allt och alla så fort ens man går utanför dörren i en halvtimme.

Fler kvinnor än män har någon gång varit otrogna, men de män som är otrogna kompenserar långt mer än väl upp för det större antalet otrogna kvinnor då de otrogna männen är otrogna oftare och med fler partners.

Slutsatser man kan dra rent statistiskt av det här är att om du är man och din fru bedrar dig så är det antagligen ganska sällan och med en eller ett fåtal andra män. Är du kvinna och din man bedrar dig så har han antagligen bedragit dig ofta och med ett stort antal kvinnor. 

• Anonym (?)
    Anonym (50%) skrev 2015-05-29 17:24:33 följande:

Siffran 50% är för frågan: "Har du någon gång vart otrogen?". Vilket kan betyda att man bedrog sin förra man, bedrog en pojkvän man hade för 15år sedan, eller hade en enda liten affär med en het kollega under en kväll på konferens likaväl som det kan betyda att man ligger med allt och alla så fort ens man går utanför dörren i en halvtimme.

Fler kvinnor än män har någon gång varit otrogna, men de män som är otrogna kompenserar långt mer än väl upp för det större antalet otrogna kvinnor då de otrogna männen är otrogna oftare och med fler partners.

Slutsatser man kan dra rent statistiskt av det här är att om du är man och din fru bedrar dig så är det antagligen ganska sällan och med en eller ett fåtal andra män. Är du kvinna och din man bedrar dig så har han antagligen bedragit dig ofta och med ett stort antal kvinnor. 

Källor på dina påståenden?
  • Anonym (ok)

Vad är det för fel på folk , de vågar inte göra slut , har ni bara fasta inkomster är det väl inte så svårt att ordna ???

• Anonym (moralisten)
    Anonym (ok) skrev 2015-05-29 18:11:22 följande:

Vad är det för fel på folk , de vågar inte göra slut , har ni bara fasta inkomster är det väl inte så svårt att ordna ???

Handlar inte om det. Det handlar om att inte veta vad som händer. Att hoppa ut i det okända. Att inte veta om man gör rätt eller fel vilket val man än gör.
  • Anonym (ok)
    Anonym (moralisten) skrev 2015-05-29 18:24:43 följande:

Handlar inte om det. Det handlar om att inte veta vad som händer. Att hoppa ut i det okända. Att inte veta om man gör rätt eller fel vilket val man än gör.

Man vet väl om man vill göra slut och varför osv måste typ inte ha något nytt godmorgon så det måste väl inte väljas .
  • Anonym (ok)
    Anonym (moralisten) skrev 2015-05-29 18:24:43 följande:

Förstår det och det kan säkert kännas ensamt och tomt om ni inte har massa kompisar osv ,men hellre det ön att förhasta sig på vild marken .
  • Ciciri
    Anonym (ok) skrev 2015-05-29 18:11:22 följande:

Fast det här var ju inte ett par gymnasister, det var en familj med tre barn...
  • Anonym (hh)
    Ciciri skrev 2015-05-29 15:01:34 följande:

Statistiken säger det i alla fall. Men det är inget som folk talar öppet om. De berättar det bara i anonyma enkäter.

Nej, knappast. Visa mig en undersökning som visar det. Många har nog VARIT otrogna någon gång, det betyder inte att de är det eller har varit det i nuvarande förhållande. Välkommen tillbaka förresten.
Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man