• Anonym (Mamman)

Vill inte att de ska åka utomlands

Jag har en son på 20 år. Han och hans flickvän har snart varit ihop i 1 år och de ska efter sommaren åka utomlands bara de två (till Kroatien) och då är flickvännen 17 år.

Jag kan ju inte göra något åt det faktum att de ska åka utomlands, men jag tycker inte om att de ska göra det. Flickan är bara 17 år och hennes föräldrar tillåter att hon far utomlands utan vuxen närvarande? Tycker att det är märkligt. Min son har bara varit till utlandet en gång förut så jag litar inte på honom i utlandet heller, att han hittar och sånt.

Jag vet inte men jag är orolig för att de ska tappa bort sig eller något. Sen tycker jag också att flickan är för ung för att åka utan föräldrarna, men de tillåter ju detta så det finns ju inget jag kan göra? Men kunde ändå inte låta bli att tänka på det.

Vad tycker ni om det här? Finns det något jag kan göra? Har sagt till min son att "ska ni inte vänta tills *namn* blir 18" och då blir han bara sur.

• Svar på tråden Vill inte att de ska åka utomlands
  • modsey
    lollys skrev 2017-05-15 09:06:05 följande:

Fast dom flesta normala föräldrar är oroliga för sina barn, oavsett ålder. 

Och sen har vi ingen aning om vad ts barn klarar eller inte, eller hur?

Att bry sig om sina barn är naturligt ja. Men att hindra en normal utveckling är det inte.

Som jag skrev så gäller det vanliga normalutvecklade barn / ungavuxna. Det framkommer inte i ts text att det finns aspekter som funktionshinder, drogproblem ellet annat utanför normalspektrat.
  • smulpaj01
    lollys skrev 2017-05-15 08:33:52 följande:
    Men kan du sluta att i varenda förbaskade tråd utgå från dig själv, dina bortskämda ungar och "bonusbarn"? 
    Ni sätter inte reglerna för hur varenda människa funkar. 

Ps, nu fick du skryta lite om alla dina utlandsresor också. Känns väl bra? 
    Ha ha..... vaknat på fel sida idag? Du verkar aggressiv Drömmer

Jag reser mycket utomlands eftersom jag hade ett jobb där jag får resor gratis så det är inget skryt utan fakta.

Men som "modsey" skrev så klarar nog de flesta normalbegåvade ungdomar att resa utan föräldrar i den åldern.

Orolig för mina barn är jag alltid - det blir varken bättre eller sämre av en utlandsresa och fortfarande så vet varken du eller jag hur resvan denna 17 åring är?! Vi vet att ts son endast varit utomlands en gång, han är å andra sidan vuxen!
  • John22

Varför är en 20-åring tillsammans med en 16-åring överhuvudtaget? Låter rätt patetiskt. Hon borde väl ha varit 15 när de träffades dessutom, vilket gör det ännu äckligare.

• modsey
    lollys skrev 2017-05-15 09:10:59 följande:

Du var inte det minsta orolig att nåt skulle hända trots så duktiga barn?

Isf grattis.Måste vara skönt att vara så carefree. 

Fast det skrev jag inte. Det är dock inte samma sak dom att det hindrade mig att stoppa dem.
  • molly50
    John22 skrev 2017-05-15 09:21:11 följande:

Varför är en 20-åring tillsammans med en 16-åring överhuvudtaget? Låter rätt patetiskt. Hon borde väl ha varit 15 när de träffades dessutom, vilket gör det ännu äckligare.

Vad har det för betydelse?
    Hon är 17 och han är 20.
    Jag kan inte se problemet?
    Carpe Diem
  • John22
    molly50 skrev 2017-05-15 09:34:12 följande:
    Vad har det för betydelse?
    Hon är 17 och han är 20.
    Jag kan inte se problemet?
    Nej, han är 20 och hon kommer vara 17 efter sommaren. En 20-åring är vuxen, en 16-åring är ett barn.
  • molly50
    John22 skrev 2017-05-15 09:47:44 följande:
    Nej, han är 20 och hon kommer vara 17 efter sommaren. En 20-åring är vuxen, en 16-åring är ett barn.
    Ja,och? 
    Jag kan ändå inte se problemet.
    Ingen av dem är ju längre barn.
    Carpe Diem
  • nevermind

HAHAHA!!! Men på riktigt?! Är du en sån som ringer universitetet och skäller ut lärarna om sonen inte får godkänd också.

• Anonym (!!!)
    molly50 skrev 2017-05-15 10:15:13 följande:

Ja,och? 

Jag kan ändå inte se problemet.

Ingen av dem är ju längre barn.

Alla under 18 år är ett barn.
  • molly50
    Anonym (!!!) skrev 2017-05-15 12:04:23 följande:
    Alla under 18 år är ett barn.
    Ja,men inte långt kvar tills de blir vuxna.
    Det jag menar är att jag inte förstår vad deras åldersskillnad har att göra med att TS inte vill att de ska resa utomlands.
    TS son är trots allt vuxen.
    Carpe Diem
Svar på tråden Vill inte att de ska åka utomlands