• Anonym (Desperatman)

Hon hatar min son

Jag bor med min stora kärlek vi är både i 35-årsåldern. Vi har båda barn sedan tidigare och väntar nu ett gemensamt. 
    Hon hatar avskyr ett av mina barn, min son. Det har blivit att hon håller sig borta med sina barn från hemmet, sover borta och ignorerar honom i princip hela tiden senaste tiden. Jag är medveten om att han har problem, men hon orkar inte prata om honom eller med honom överhuvudtaget längre, vägrar äta tillsammans med honom och lagar maten klar när han inte är hemma. Hon har senaste tiden börjar raljera över saker kring honom och hånar mig pga honom. Hon har även sagt att hon starkt överväger abort pga min son. Vad ska jag göra? Någon i samma sits? Desperat. 
  • Svar på tråden Hon hatar min son
  • Goneril
    Anonym (M) skrev 2025-11-16 16:11:21 följande:

Jag instämmer i ovanstående - vad gör du för att lösa situationen och hjälpa din son till ett mer konstruktivt beteende? 

Du framställer det som om din sambo är problemet men om du får klagomål från andra också så måste du inse att din son behöver hjälp. 

Det här verkar inte handla om en oresonlig bonusförälder utan om att du inte tar ditt ansvar som förälder själv.

Situationen verkar ha gått helt överstyr om din sambo känner att hon måste skydda de andra barnen från din son.

Du hjälper honom inte genom att tycka synd om honom utan genom att sätta gränser och stötta honom att bryta beteendet. 

Helt enig. Den här killen måste ha strikta rutiner och pappan har INTE tagit sitt ansvar som förälder. Det beteende som skildras här är fullständigt oacceptabelt. Den här grabben kommer att bli hatad av alla och får en helt omöjlig tillvaro om han tillåts härja på det viset, varför tillåter du detta, TS? En sån enkel sak som att ta med honom ut bland andra och då skriker han fula ord! Det förstår du väl TS, att du måste strama upp din fostran? Nu tror jag att det är för sent, men sambon kan ju inte bo ihop tillsammans med en sån vilde.                                                                                                                   Hur kommer han att agera när det finns en liten bebis med i bilden? Jag blir helt matt när jag läser om den den här killen, alla klagar ju på honom! Sök hjälp innan han utvecklat ännu värre beteenden!. Sambon har säkert rätt här; får han hållas kommer han att bli kriminell. Familjehem? TS klarar ju uppenbarligen inte av honom, han har helt tagit kommandot.
  • Anonym (Desperatman)
    Goneril skrev 2025-11-16 16:32:52 följande:
    Helt enig. Den här killen måste ha strikta rutiner och pappan har INTE tagit sitt ansvar som förälder. Det beteende som skildras här är fullständigt oacceptabelt. Den här grabben kommer att bli hatad av alla och får en helt omöjlig tillvaro om han tillåts härja på det viset, varför tillåter du detta, TS? En sån enkel sak som att ta med honom ut bland andra och då skriker han fula ord! Det förstår du väl TS, att du måste strama upp din fostran? Nu tror jag att det är för sent, men sambon kan ju inte bo ihop tillsammans med en sån vilde.                                                                                                                   Hur kommer han att agera när det finns en liten bebis med i bilden? Jag blir helt matt när jag läser om den den här killen, alla klagar ju på honom! Sök hjälp innan han utvecklat ännu värre beteenden!. Sambon har säkert rätt här; får han hållas kommer han att bli kriminell. Familjehem? TS klarar ju uppenbarligen inte av honom, han har helt tagit kommandot.

Om nån tar min son får de med mig att göra. Han är lite vildare sort helt enkelt vilket är normalt för barn. 

Hon vägrar ha en bebis i samma rum som
    honom säger hon och anklagar även honom för att skada djur medan jag ser att han lekt vilt med dessa ibland men samtidigt bryr sig mycket om barn och djur. Hon ser inte det utan bara som en hänsynslös luffare. Han är
    ingen tråkig unge och kan suga musten ur en ja men han är ett barn fortfarande. Han lär alltid vara vild men hemskt att måla upp honom som en kriminell jävel i hans ålder. 

• Anonym (Möjlighet)

Jag växte upp med ett våldsamt syskon. Han fick utstå mycket mobbning. Men det fick jag med. Det var en jobbig uppväxt tycker jag.

Kan du se det som en möjlighet att han får komma till en stödfamilj? Kanske vara där varannan vecka. Då får din partner en avlastning och han kanske får en bättre uppfostran.

Din son ska inte gå runt och slåss och vara elak. Det kommer inte göra saken bättre för honom sen. Visst att man inte ska vara elak mot pojken för det gör inte saken bättre men du borde ju kunna sätta mer gränser? 

Har du gjort något för att han ska sluta? 

• Goneril
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:25:24 följande:
    Jag försöker men ska hela hans liv gå ut på tillsägelser och skrik? 
    Ja, under en lång tid ska det vara tillsägelser, ända tills den här vilden fattat. Det ska också vara sänggående tidigt och regler för läsk och godis. Sambon i tråden har helt rätt, att hon ens övervägde att flytta ihop med TS med det bagaget! 
  • Anonym (Desperatman)
    Anonym (Möjlighet) skrev 2025-11-16 16:37:59 följande:

Jag växte upp med ett våldsamt syskon. Han fick utstå mycket mobbning. Men det fick jag med. Det var en jobbig uppväxt tycker jag.

Kan du se det som en möjlighet att han får komma till en stödfamilj? Kanske vara där varannan vecka. Då får din partner en avlastning och han kanske får en bättre uppfostran.

Din son ska inte gå runt och slåss och vara elak. Det kommer inte göra saken bättre för honom sen. Visst att man inte ska vara elak mot pojken för det gör inte saken bättre men du borde ju kunna sätta mer gränser? 

Har du gjort något för att han ska sluta? 

Våldsam vild skulle jag säga. Och intensiv, vet att han kan vara manipulativ och har såklart sagt till han att han inte får slåss absolut inte om inte någon annan slår först 
    Försvara sig är en sak. Folk är elaka mot honom både vuxna och barn fryser ut honom hela tiden alla hatar honom. Jag kan ta hand om min son behöver inget stöd 
  • Anonym (Desperatman)
    Goneril skrev 2025-11-16 16:38:41 följande:
    Ja, under en lång tid ska det vara tillsägelser, ända tills den här vilden fattat. Det ska också vara sänggående tidigt och regler för läsk och godis. Sambon i tråden har helt rätt, att hon ens övervägde att flytta ihop med TS med det bagaget! 
    Han tjatar om godis och läsk och kanske varit lite snäll där men han hittar ändå om jag tjuvätit och blir orättvist då. 
  • Anonym (Desperatman)

Hon målar ut honom som en jävul för mig som orsaken till alla problem som finns liksom 

• Anonym (Npf mamma)

När man läser det här får jag känslan av att du skämtar? Det dyker upp så otroligt många frågor.
    du skriver att barnens mamma har problem med alkohol och droger? bor dina barn med henne varannan vecka? 
    av många olika skäl måste du acceptera att ni behöver söka hjälp för pojken. bup måste utreda om ha har en npf diagnos? Låter som ett ständigt kaus runt honom vilket säkert förstärker hans utåtagerande beteende.

hur långt gången är din sambo? Finns det något allvar i möjligheten att avsluta graviditeten? 

att skaffa fler barn i en bonusfamilj Är
    en risk och just nu verkar ju varken dina eller hennes barn må bra och er relation är kass.
    Du lever i förnekelse och vägrar inse att din son behöver hjälp både för sin egen skull men också för resten av familjens skull. Det handlar Inge om att skambelägga pojken det handlar om att hjälpa .
    vi har två barn med ADHD resp ADHD och autism. Det är förjävla jobbigt och utmanande och krävande och sätter en enorm press på relationen. vi är skilda nu och skulle aldrig ens tänka tanken att skaffa ytterligare ett barn. 

• Goneril
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:37:23 följande:

Om nån tar min son får de med mig att göra. Han är lite vildare sort helt enkelt vilket är normalt för barn. 

Hon vägrar ha en bebis i samma rum som
    honom säger hon och anklagar även honom för att skada djur medan jag ser att han lekt vilt med dessa ibland men samtidigt bryr sig mycket om barn och djur. Hon ser inte det utan bara som en hänsynslös luffare. Han är
    ingen tråkig unge och kan suga musten ur en ja men han är ett barn fortfarande. Han lär alltid vara vild men hemskt att måla upp honom som en kriminell jävel i hans ålder. 

Men i allsin dar, i vart och ett inlägg här framgår det ju att den här killen inte kan vara ihop med andra. Jag blir allvarligt rädd att han ska vara elak mot bebisen, passa på när ingen ser. Han misstänks vara elak mot djur,  Herregud! Familjehem är ingen bra idé, för då ska de  "de få med mig att göra", men TS, hur ska du rätta upp detta? Det går ju inte att ha honom i möblerade rum! Han är lite "vild", en förskönande beskrivning. Dessutom som ytterligare börda finns en mamman som har drogproblem. Jag tycker verkligen synd om de andra barnen här och i skolan lär han också vara illa omtyckt. Ingen vidare situation för ett barn och TS bär skulden här. Kolla genast upp det där med djuren! Fruktansvärt om det är sant att han är elak mot dem.
  • Anonym (Desperatman)
    Goneril skrev 2025-11-16 17:01:45 följande:
    Men i allsin dar, i vart och ett inlägg här framgår det ju att den här killen inte kan vara ihop med andra. Jag blir allvarligt rädd att han ska vara elak mot bebisen, passa på när ingen ser. Han misstänks vara elak mot djur,  Herregud! Familjehem är ingen bra idé, för då ska de  "de få med mig att göra", men TS, hur ska du rätta upp detta? Det går ju inte att ha honom i möblerade rum! Han är lite "vild", en förskönande beskrivning. Dessutom som ytterligare börda finns en mamman som har drogproblem. Jag tycker verkligen synd om de andra barnen här och i skolan lär han också vara illa omtyckt. Ingen vidare situation för ett barn och TS bär skulden här. Kolla genast upp det där med djuren! Fruktansvärt om det är sant att han är elak mot dem.
    Ser du nu är det han som blir jövel igen här. Alla barn runt honom är fett sköra och bölar för ingenting och allt skylls på min son här. han bor varannan v hos sin mamma som har hjälp ja
    Han kommer va lika vils över allt och när andra barn är dumma mot honom är de ingen som säger till kan jag säga! 
Svar på tråden Hon hatar min son