-
Hej och välkomna hit 💖Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.Lite om oss:Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖Är du också i startgroparna inför IVF 2026?Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬Vi gör det här tillsammans 🥰 -
Svar på tråden IVF 2026
-
Vad fint😊 Håller med om allt, kul att läsa!❤️Rainbowbaby2026 skrev 2026-02-09 09:57:38 följande:Känner igen mig i så mycket som du skriver. Denna cykel har jag bestämt mig att manifestera att det sitter och får ta smällen när mensen eller negativt på stickan och ta den sorgen den dagen men sen är det bara på det igen. Finns ingenting som ska hindra mig att få bilda vår familj. Känner mig inte lika stressad denna omgången. Tidigare har en dag känts som en evighet men nu rullar det på lite bättre men vissa stunder känns det segt såklart. Oddsen av att det sitter inom typ 3 gånger med IVF är ju ändå stor så jag har goda förhoppningar oavsett, för oss båda ❤️ -
HejJag skulle verkligen uppskatta om någon vill dela med sig av sina erfarenheter eller tankar.Efter ägguttaget fick jag 16 folliklar och alla innehöll ägg.Av dessa befruktades 9, men till slut blev det endast två embryon som utvecklades till dag 5-6.Det här har gjort mig väldigt förvirrad och fundersam.Jag undrar om ett sådant utfall kan bero på embryologen som hanterade äggen, eller om det snarare kan hänga ihop med spermiekvaliteten, eftersom min man har dokumenterade problem med sin sperma.Är det någon här som har varit med om något liknande eller fått en tydligare förklaring från sin klinikTack på förhand -
Kanske var många av äggen inte helt mogna/inte stora nog när de plockades? Jag kan inte svara vad det beror på men jag tror det är ganska standard att bara några få klarar sig till dag 5. Att alla 9 skulle ha klarat sig tror jag hade hört till det extremt ovanliga.Anonym (Mary) skrev 2026-02-09 12:56:21 följande:HejJag skulle verkligen uppskatta om någon vill dela med sig av sina erfarenheter eller tankar.Efter ägguttaget fick jag 16 folliklar och alla innehöll ägg.Av dessa befruktades 9, men till slut blev det endast två embryon som utvecklades till dag 5-6.Det här har gjort mig väldigt förvirrad och fundersam.Jag undrar om ett sådant utfall kan bero på embryologen som hanterade äggen, eller om det snarare kan hänga ihop med spermiekvaliteten, eftersom min man har dokumenterade problem med sin sperma.Är det någon här som har varit med om något liknande eller fått en tydligare förklaring från sin klinikTack på förhand
Förstår din oro men förhoppningsvis räcker dessa två du har nu -
Hur går det för er allihopa?
-
Hej. Det går bra, vet egentligen ingenting mer och tankarna har börjat dra iväg. Känns som varje dag är en evighet just nu. Har fått så mycket symptom men alla kan orsakas av progesteron Så det är galet förvirrande. Hur mår du? Håller du dig fortfarande lugn?Anonym (L202344) skrev 2026-02-12 11:51:31 följande:Hur går det för er allihopa?
-
Hej allihopa! Hoppas ni alla mår bra i vintermörkret🥰
Jag gjorde äggplock för 1 vecka sen. Det blev 14 på uttag (mycket färre än jag trott med PCO och haft på UL. Av de 14 blev 9 befruktade och igår fick vi besked att det blev 6 st nedfrysta blastocyster D5. Kliniken skrev tom att det var ett super bra resultat. Håller tummarna!
Fick min blödning i onsdags, 5 dagar efter äggplocket. Fick ni andra också extrem mens? Alltså det är ett flöde utan dess like?
-
Ansluter lite mer på riktigt här nu 🤗 vi var på uppstart igår på kliniken och idag började jag med provera med förhoppningen att göra äggplock någon gång runt v11-12🙏🏻 vi är inställda på frys direkt pga PCOS men ändå väldigt taggade att äntligen få köra igång
-
Mitt test på 7dp6dt var negativt. Tror ni att det fortfarande finns chans för positivt resultat? Testet var känsligt (10 mlU/mL) och visade inte ens ett svagt streck -
Fattar! Anar symptomer ibland också som inte går att tolka åt det ena eller andra hållet, men har redan googlat i timmar i tidigare cykler så nu bara försöker jag bara att inte tänka för mycket på det. Och nu är det bara en helg kvar tills jag ska testa (kommer inte testa tidigt själv), och har bokat in planer i helgen så den förhoppningsvis går snabbt. Tycker ändå jag har hållit mig lugn, fast sover lite stressigt, så det är väl främst då min oro visar sig. Men ja, tiden går långsamt och känns som en enda väntan - inte riktigt livskvalitet.Rainbowbaby2026 skrev 2026-02-12 18:56:05 följande:Hej. Det går bra, vet egentligen ingenting mer och tankarna har börjat dra iväg. Känns som varje dag är en evighet just nu. Har fått så mycket symptom men alla kan orsakas av progesteron Så det är galet förvirrande. Hur mår du? Håller du dig fortfarande lugn?
När ska du testa? -
Ja det låter riktigt bra, grattis!😊Anonym (Lily96) skrev 2026-02-13 06:24:10 följande:Hej allihopa! Hoppas ni alla mår bra i vintermörkret🥰
Jag gjorde äggplock för 1 vecka sen. Det blev 14 på uttag (mycket färre än jag trott med PCO och haft på UL. Av de 14 blev 9 befruktade och igår fick vi besked att det blev 6 st nedfrysta blastocyster D5. Kliniken skrev tom att det var ett super bra resultat. Håller tummarna!
Fick min blödning i onsdags, 5 dagar efter äggplocket. Fick ni andra också extrem mens? Alltså det är ett flöde utan dess like?
Kan inte uttala mig om mensen, kanske kan du ringa kliniken? När ska du göra återföring?