• kamd

IVF 2026

Hej och välkomna hit 💖
    Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.

Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.

Lite om oss:
    Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.

Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖

Är du också i startgroparna inför IVF 2026?
    Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬

Vi gör det här tillsammans 🥰
  • Svar på tråden IVF 2026
  • JNMK
    Josefine1987 skrev 2026-02-15 18:28:50 följande:

Hej alla kämpar!

Vi har gjort 5 äggplock och 3 återföringar inom regionsfinanserad vård. Vårt främst problem är befruktninggrad och  utvecklingen av embryon, troligtvis dålig äggkvalitet. 

Nu väntar jag åter på mens för att påbörja våra sista försök på Linnekliniken i Uppsala. Vi har hört så många fina historier om dom, men jag är samtidigt livrädd då vi går in på vår sista livlina. 

Någon annan som får hjälp av cvl?

Ta hand om er! ♥️

Håller alla tummar för att CvL blir vändningen för er❤️ har läst så mycket gott om dem och om många som fått helt andra resultat där efter sina regionförsök🤞
  • Anonym (L202344)
    JNMK skrev 2026-02-16 19:17:13 följande:
    Åh stort grattis!! 🥳😍
    Tack!😃❤️
  • Rainbowbaby2026
    Disnerd skrev 2026-02-16 18:13:49 följande:
    Stort grattis 💖 åh va jag hoppas lilla pyret boat in sig ordentligt och stannar kvar där nu!
    Visst var det din testdag idag? Hur har det gått? 💜 
  • Suena

Hej, såg lite av vad ni skrivit.

Min testdag var idag och det var negativt. Dock har jag gått upp och kissat hela natten, men tror ändå tyvärr det stämmer.

Hälsningar från en som börjat tappa hoppet..

• Suena
    Anonym (L202344) skrev 2026-02-16 13:17:59 följande:

Jag är gravid!🤩 
    Grattis till dig 👏🏼. Hur många gånger hade du försökt?
  • Suena
    Anonym (Evve) skrev 2026-02-16 18:17:02 följande:

Tips tack! Ska göra vår andra FET och började testa med ägglossningstest i förrgår. Tidigt i morse testade jag 0 men efter jobbet kände jag verkligen att jag börjar få ägglossning, så jag testade igen vid kl 16 och då var det en smiley. Kliniken har ju sagt att man ska testa på morgonen så vad gäller nu tror ni?

Hej! Förlåt jag är så trög. Vad betyder FET? 
  • Rainbowbaby2026
    Suena skrev 2026-02-17 08:17:26 följande:

Hej, såg lite av vad ni skrivit.

Min testdag var idag och det var negativt. Dock har jag gått upp och kissat hela natten, men tror ändå tyvärr det stämmer.

Hälsningar från en som börjat tappa hoppet..

Hej. åh beklagar 💜 tappa inte hoppet, hur många försök har du gjort? IUI? IVF? Såg att du frågade om FET det är frozen embryo transfer. 

jag har gjort min första IVF med FET och har testdag imorgon. Håller tummarna men tror tyvärr att det kommer vara negativt då det känns som mensvärk på gång. 

• Meddelande borttaget
  • Rainbowbaby2026
    Suena2026 skrev 2026-02-17 11:17:53 följande:
    Hej,
    mitt tidigare konto spärrades utan anledning :/.

Det  var tredje gången vi försökte, men en gång blev det inget embryo ens. Det var lite sista hoppet eftersom jag hade tre frysta och det var dom jag försökte med.  Jag har lågt amh och det var lite min livlina. Jag är också 42  så tror inte man gör iui då?

Hur många gånger har du försökt? Så oklart med alla dom här symptomen eftersom man tar så mycket hormoner och inte kan lita på ?normala? tecken känns det som.
     Jag håller tummarna för dig 🤞🏼. Ska också testa igen imorgon för säkerhets skull.
    Hej. Okej beklagar. Vet faktiskt inte vad man kan göra mer är inte tillräckligt insatt 😞 

Jag har gjort 2 st IUI som inte satt och nu första IVF. Ja Såklart känner samma alla symptom man känner av ens lite så finns samma symptom av cyklogest så det är minst sagt förvirrande. vad säger din mottagning som du har gått på? har de inga fler alternativ för dig/er? 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden IVF 2026