• kamd

IVF 2026

Hej och välkomna hit 💖
    Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.

Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.

Lite om oss:
    Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.

Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖

Är du också i startgroparna inför IVF 2026?
    Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬

Vi gör det här tillsammans 🥰
  • Svar på tråden IVF 2026
  • Disnerd
    Anonym (Maria_26) skrev 2026-02-15 19:07:29 följande:
    Disnerd skrev 2026-02-15 17:42:32 följande:
    Skoja inte vill testa varje dag. Vårdcentralen testade mig i måndags pga en urinvägsinfektion ( tror dr var sjukt nyfiken haha ) det var så jävla negativt. Men det var en vecka efter FET bara så jag tog inte åt mig resultatet. Men alltså vänta till tisdag?! Jag har haft så mycket symtom nu I fyra dagar jag håller på bli galen. Inbillar man sig liksom eller?! Har sån mensvärksliknande smärta också blir så nojig. Så fort man känner något i trosorna så springer man och kollar så det inte är blod? Rädd att torka sig för att man ska se blod. Jag håller på bli galen så har inga råd tyvärr haha ???? Det ända som gör att jag överlever är att sysselsätta mig med en hobby som slukar all min lediga tid. Hur gör ni? 

Jag har haft symtom under tidigare försök men som sen försvunnit och sen blödit ut allt så jag vågar inte hoppas något. 

Kom ihåg att många känner ingenting i många veckor, så bara för att du inte känner något nu betyder det inte att du inte plussar snart ???? man får vara ledsen glöm inte det???? 

Kram på er alla 🌷

Tack för fina svar, hjälper att inte vara ensam. 

jag har testdag den 23/2. Det är ju typ tusen dagar dit? vågar man testa innan? så rädd för negativt svar. kommer ändå leva på hoppet fram till testdagen. 

jag upplever inte så mycket symtom av cyklogest. har normalt mycket symtom mellan äl och mens, känner ingen större skillnad mot vanligt.  vad har ni för symtom? 

Av erfarenhet kan jag säga att jag mår bara sämre när jag smygtestar. Vilket jag gjort massor. En gång blev jag så extrem att jag testade varje dag från typ dag 7. Jag blev helt besatt för jag kände inget. Och det blev heller inget. Nu har det misslyckats så många gånger och jag har jobbat mycket med mig själv och min inställning att om det inte blir något så är det okej. Jag vill inte ha barn för att laga något utan för att det skulle bara tillföra mer. Men mitt liv är redan fantastiskt, och kommer fortsätta vara det oavsett resultatet. Och detta mantrar jag om och om igen. Fungerar för mig iaf.. 🌷 alla gör som.dom själva vill men försök att inte testa. Jag har inte ens test hemma utan får köpa idag så jag har till imorgon bitti när jag har testdag. Haha annars hade jag absolut gett med mig och smygtittat 🤭

Jag får lite uvi känningar av cyklogest men inte alla märken ibland får jag lite molande värk också typ 20 min. Men jag tar även många andra grejer som prulotex, progynon och trombyl.. Så denna gång känner jag nog av denna cocktail men kan inte urskilja vad som ger vad. 
  • Hejasommaren
    Anonym (Lily96) skrev 2026-02-15 07:40:54 följande:
    Åh vad härligt att ni äntligen är igång! Jag startades också med provera. Min blödning kom före avslutad kur. Det kanske händer dig med, och då kanske starten blir ännu tidigare än förväntat. Håller tummarna! 😊
    Åh vad härligt och tack för att du delar! Jag har rätt dålig erfarenhet av provera sedan tidigare och mensen brukar komma typ efter 5-7 dagar så försöker ha låga förväntningar. Men man vet ju aldrig 🙏🏻
  • Anonym (L202344)
    Rainbowbaby2026 skrev 2026-02-16 07:24:16 följande:
    Ah precis jag har inte heller haft någon implantationsblödning men googlade lite och det är ju typ bara 10-15% som får det så det kändes ju ändå lite betryggande. Dagen är kommen! din testdag 💜 hur har det gått? Gissar att du tar blodprov nu på morgonen och att det tar ett par timmar innan du får svar eller hur brukar de se ut? Håller tummarna för dig 💜
    Sant! Nu är dagen äntligen här ja😊 Tog blodprov imorse, höll på att svimma av nervositet. Borde få svar om 1.5 timme, är så nervös😱 Tack för lyckoönskningarna, återkommer snart🙏❤️
  • Anonym (L202344)
    Anonym (L202344) skrev 2026-02-16 11:30:23 följande:
    Sant! Nu är dagen äntligen här ja😊 Tog blodprov imorse, höll på att svimma av nervositet. Borde få svar om 1.5 timme, är så nervös😱 Tack för lyckoönskningarna, återkommer snart🙏❤️

Jag är gravid!🤩 
  • Rainbowbaby2026
    Anonym (L202344) skrev 2026-02-16 13:17:59 följande:

Jag är gravid!🤩 
    Ååååh grattis va roligt att höra! 🥰 wow vilken känsla 🥰
  • Anonym (L202344)
    Rainbowbaby2026 skrev 2026-02-16 13:50:50 följande:
    Ååååh grattis va roligt att höra! 🥰 wow vilken känsla 🥰
    Tack!!❤️❤️😊 Håller tummarna för dig nu också!🙏
  • Disnerd

Jag är gravid!🤩 
    Stort grattis 💖 åh va jag hoppas lilla pyret boat in sig ordentligt och stannar kvar där nu!
  • Anonym (Evve)

Tips tack! Ska göra vår andra FET och började testa med ägglossningstest i förrgår. Tidigt i morse testade jag 0 men efter jobbet kände jag verkligen att jag börjar få ägglossning, så jag testade igen vid kl 16 och då var det en smiley. Kliniken har ju sagt att man ska testa på morgonen så vad gäller nu tror ni?

• Anonym (L202344)
    Disnerd skrev 2026-02-16 18:13:49 följande:
    Stort grattis 💖 åh va jag hoppas lilla pyret boat in sig ordentligt och stannar kvar där nu!
    Tack!!!❤️🙏
  • JNMK

Jag är gravid!🤩 
    Åh stort grattis!! 🥳😍
Svar på tråden IVF 2026