• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Bowmore

Vilka härliga bilder du lagt ut. Man kan tittat på bilderna hur länge som helst.

Skönt att läsa att dagarna rullar på ialla fall. Livet går ju vidare och Tille kommer ju alltid finnas med i tankarna och hjärtat.

Läste annonserna idag och ögat var inte torrt efter. Ni har verkligen gjort det så fint.

Ett förslag till gravsten. En barndomskamrat till mig har sin bild på sin gravsten och namnet är skrivet av honom själv. Är jättefint när det är så personligt.

Massa Kramar
    Mia

Tille du vet att jag kramar dig också..

• Pyris

Kikar en sväng som alltid på kvällarna.

Vilken fin avslutning på det hela...ballonger. Alla barn älskar ju ballonger..åå, kan riktigt se framför mig hur det far runt massa fjärilsballonger, i alla dess färger upp till skyn...

Titta på dom nya bilderna på lille Tille-man förrut. Å så kommer det igen, som en stor våg av tårar. Han är så fin, lilla hjälten...
    Tille-lille...alltid i mitt hjärta o minne. ♥

Vill önska familjen Beundransvärda en riktigt God Natt...

Många kramar

// Paula - med Tille i hjärtat.

• Hemgårn

Tille, du vet att det inte blir något "Godnatt" från mig så.. jag säger istället 'Många människor följer dig, även nu då du inte bor hos oss längre' jag säger också 'våra äventyr tar aldrig slut, de blir bara fler.'

Tänk att en liten pojke kan förändra människors syn på livet, så fundamentalt. I mitt fall har jag fått upp mina ögon 100% på min lille son. Där jag varit hängiven förut är jag än mer så nu. Jag kommer att berätta för min Olle om äventyren, jag har också börjat prata med Olle som jag "pratade" med Tille här. Det känns rätt på något vis. Varför ska vi vuxna prata obegripligehter med våra små bara för att de inte kan prata ordentligt än? Jag berättar saker för min son, visar saker och leker med honom mycket mer nu än jag gjorde innan Tille tog en permanent plats i mitt hjärta och sinne.

Tack Therese, för att du valde att gå den offentliga vägen. Det har varit smärtsamt och lärorikt för mig och säkert många med mig. Nu är världen inte sig lik i alla fall. Den har blivit lite enklare. Tror jag.

Tille, jag lovade dig ett litet äventyr, men det kommer inte nu. Jag har det i min tanke och det väntar på att släppas lös. Vi tar det senare. Nu hoppas jag att du har det bra där du är och att den snälla gamla tantens bröd är gott. Det är jag säker på att det är. Och se till att hon vet vilken färg du vill ha på din choklad. Det är inte säkert att hon vet!

Kramar från Magnus.
    lfl.mine.nu/tille

• AdaPada

Hej ! Ville bara säga god natt....
    Tänker mycket på Er och på Tille.
    Tille har för alltid tagit en plats i mitt hjärta.
    Had hade verkligen en viktig funktion här på jorden. Tänk hur mycket han har lärt många av oss om livet. Genom Tille har vi även fått kunskap och information om EB. Tilles korta liv gav många personer SÅ mycket och det var inte förgäves - även om det är ofattbart att så små försvarlösa barn skall behöva drabbas av hemska sjukdomar.
    Trodde tårarna var slut, men icke - kan inte läsa här utan att tårarna rinner. Många har skrivit så mycket vackert om Er och om Tille. Han kommer aldrig att glömmas !
    Kramar om

• PamH

Hej!

Jag vill bara säga God natt till er alla,Nu är det dags för sängen.
    Många styrkekramar till er.

• marie 37

Ikväll gråter änglarna över Helsingborg å det är inte lite..

Vill bara önska er en god natt och hoppas att

dagen har varit bra, trots allt.

Ljuset för Tille brinner som vanligt.

Vi ses i morgon Kram / Marie i Hbg

• guttemamma

Kjære Therese og familien!
    Dette er første gang jeg skriver her på Tilles tråd. Jeg har lest dagboken din siden jeg leste om Tille i en norsk nettavis.

Det er så mange som har sagt det før, men jeg må bare si det: For en utrolig vakker, liten gutt Tille var, og for en fantastisk kjærlig familie han har. Jeg har lyst til å berømme dere for det dere har gjort: tatt vare på lille Tille på den best mulige måte, samtidig som dere har delt så mye med alle oss andre. Jeg har lært utrolig mye av dere om å ta vare på hvert øyeblikk. Det som har berørt meg aller mest, foruten Tilles nydelige blå øyne, er den kjærligheten dere som foreldre har vist. Dere har vært så trygge på at dere gjør det rette for deres lille gutt, og gjort alt for at han ikke skal lide mer enn nødvendig.

Nå som Tille har reist hjem til himmelen, tror jeg han synger denne sangen om sin mammas og pappas hjerte. Tektsten er skrevet av Lina Sandell.

Modersvingen

Nu vill jag sjunga om modersvingen,
    som mig betäcker i nödens tid.
    Nu vill jag vila vid modershjärtat;
    där blir jag stilla, där får jag frid.

Det modershjärtat har ej sin like
    i trofast kärlek, det ser jag nog.
    Vem fattar höjden, vem mätter djupet
    utav den kärlek som for oss dog?

Ty jag vil glömma all livets smärta,
    all tidens oro, allt jordens ve
    och tyst mig gömma blott vid det hjärta,
    vars nåd og huldhet jag nu fått se.

En stor takk til Tille og hans familie!
    Mange klemmer og gode tanker fra Cecilie i Norge

• Familjen A

Therese...
    Nya fina bilder på sötnos Tille....ler när jag tittar på dina bilder som vanligt. Så mycket värme och kärlek...
    Du svarar tålmodigt på alla våra frågor och funderingar med en sån värme. Fanns du inte så långt bort så skulle jag vilja komma över och ge dig en stor kram Glad

Så har en till dag gått. Ni verkar ha haft det mysigt och skönt hela familjen. Här nere har jag faktiskt premiär suttit i trädgården utan jacka, inte dåligt i slutet av april Glad . Och sen har vi haft en hel dag utan regn, inte dåligt det heller Glad.
    Önskar er en ny  trevlig dag imorgon.
    Ni finns i mina tankar. God natt till er alla.
    Många mjuka kramar till er alla, Therese, Niklas, Liam och Dea
    från Anette
  • jeja66

Här kommer kvällens ljus. Hoppas ni får sova gott allihopa.

.....^?...
    ..../........
    ...(....)?...
    ...,~?~,?...
    ...|.....|?...
    ...|.....|?...
    ...|.....|......
    ...|___|.....
    ..(____)..
    .(_____)..

Kram//Eva

• Bonus

Go`natt på er sov gott, har nu varit inne´och tittat på de nya bilderna oohh han är så gullig.. Tårarna rinner

omtanken är den bästa av alla tankar
    kram