• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Desse

hej på er i solen !!!!
    Började skratta lite för mig själv när jag läste att du Therese packar i god tid innan resan och Nicklas strax innan avfärd. Måste bara berätta vad som hände mig för några år sedan. Min syrra och jag skulle åka till Turkiet. Jag är så där så jag planerar och packar hur långt i förväg som helst och hon lite mer som Nicklas. Jag hade pengarna som vi växlat in så det ansvaret låg ju hos mig. Jag hade gömt dem i ett kuvert i uppslagsverket hemma. Förutom en liten del som låg i plånboken. Glada i hågen for vi iväg på vår resa. Väl framme på hotellet började jag tycka det var konstigt att vi hade så lite pengar. Vi fick panik, två veckor på semester utan pengar ingen höjdare kan jag lova!!!! Det är ju en sak att vara pank hemma. Helt förtvivlad ringde jag hem till min kompis och bad henne kolla om det fanns pengar kvar i bokhyllan. Hon drog ut böckerna och rystade och det bara rasade ut sedlar. Oturligt nog så hade det ramlat ur pengar ur kuvertet som sedan låg kvar i boken. Skönt tänkte jag , då är det väl bara att hon skickar hit dem. HA HA HA så lätt var det ju inte. För jag var ju inte så smart så jag hade visakort. Så min kära vän fick via resebyrån skicka pengar i två omgångar. Jag fick förvisso betala någon femhundring till resebyrån för att få hjälp, men det var det helt klart värt!! Så sedan den dagen har jag visakort, och jag hackar aldrig på någon om att förbereda packningen.Pengarna räknas om och om igen innan jag låser igen ytterdörren hemma.
    Jag fick efter denna händelse utmärkelsen årets blunder av mina kompisar. Detta är nu 10 år sedan men jag får fortfarande höra om den kan jag lova!!!!
    Kram Desse

• Happy me
    Härligt att ni har sol också!!! Här är det riktigt varmt dessutom så vi går i t-shirt och långbyxor och svettas! Men det är ju tur att ni får lite sol, kanske grundar ni lite nu inför solsemestern, vem vet?!

Den där packningsvarianten är standard här hemma också. Därför packar jag fyra av fem familjemedlemmars packning!

Desse
    Så du kommer bli en sån där tant med pengar under madrassen du! Själv köpte jag en gång en fin teflonstekpanna utomlands.... Av någon anledning.... Jag vet!  Och sen hamnade den i vårt handbagage men då sa säkerhetsmänniskorna på flygplatsen att jag var tvungen att packa ner den. Synd, jag som hade tänkt kapa flygplanet med den!
  • Nanna81

det lät ju jätte gott ju.
    nu blev jag hungrig igen fast jag nyss åt lunch.*L*

• idnar

Har inte varit inne och skrivit på hela veckan. men jag har följt med vad som hänt här. Man kan inte annat än bara skaka på huvudet av den svenska avundsjukan.Märker ju att den personen inte följt med om vad och vilka insamlingar det gällt. Tänk om en annan varit lika duktig på att träna och vara ute och jogga som du Therese. Jag kan som alla andra här på FL bara önska er en trevlig kväll med era kompisar och smaklig måltid, blev själv sugen på det. Ha nu en riktigt trevlig semester och njut i fulla drag så mycket ni bara kan.

Många soliga hälsningar från en familj i Småland

• Klatermaja

Mmm vilken smarrig förrätt!! Räcka ut tungan

/Klatermaja - en förvirrad solstråle
  • annca

Tille-killen, jag "pratade" med min gammelmormor igårkväll. Hon har bott i drömlandet många år nu, sedan jag var 17... Jag bad henne titta in till dig i lilla nymålade röda huset nån dag, och ha med sig sina jättegoda "kometkakor" med pärlsocker på och hemgjord rabarberssaft. Det kommer jag ihåg att hon alltid hade när jag var liten.
    Du kan väl tala om för henne att jag har en liten Mathilda nu, som är jättelik mig när jag var liten? Lika busig och lika blond och blåögd...
    Här har björkarna slagit ut nu, och forsythsian blommar så vacker med sina gula blommor, men det har väl ni hittat redan när ni tagit era fjärilsturer hit ner...

Fortsätt leka nu, jag ska inte störa. Du kan väl fixa till ett bra väder att vara ute och njuta av i helgen, och skicka gärna förbi lite fjärilskompisar!

Duniga kramar!
    din ank-kompis

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • AdWi

Det låter riktigt smaskens *slickar mig runt munnen*
    Hoppas att ni får en riktigt härlig kväll och att er resa blir precis så underbar som ni vill. Det har ni förtjänat

Eftersom jag inte hinner in i morgon så passar jag på att skicka er lite resekramar inför avfärd till Thailand.
    Hoppas att ni får jättehärligt!!

KRAM KRAM KRAM
    ..samt några snusningar till Tille på sin stjärna..

• qramiz

Hej igen..
    Receptet lät döögott- ska nog fundera på det till kvällen, men kompleterar med en kall immig öl...mumma- det är ju fredag eller hur...glada hälsningar i solen...men sitter ännu kvar på jobbet- längtar ut nu!! Qramiz

• sis02

Mmmm vad det vattnas i munnen när jag läser vad ni ska äta! Usch jag får inget gjort idag. Huset ser verkligen ut som om en bomb slagit ner, men ingen energi finns att ta tag i det. Jag dras hela tiden hit till datorn.

Nåja bilen har jag fått tvättad och lite kläder så nån nytta har jag gjort. Tror det blir att starta upp grillen ikväll i det fina vädret och avnjuta en kall öl.

Ha det gott!

• PamH

Vilket härligt väder vi har i dag.Hoppas ni får en trevlig kväll tillsammans med vännerna.
    Varma kramar till er.