• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • emilsson

Hej på er alla.
    Idag har jag fått min Tillebok. Såå fin den är Therese!!!!
    Jag släppte allt jag hade för händerna när jag fick den(så min snälla sambo tog tag i städningen innan han stack till jobb:) )
    Måste bara tacka dig och Nicklas för att ni låter alla oss här ute vara delaktiga i ert och Tilles liv. TACK!!
    Vi har också jättehärligt väder,20-22 grader.(även om det blåser)
    Nu hade jag tänkt att lägga lillkillen i vagnen för att ta en långpromenad i det härliga vädret:)
    Hoppas att ni får en jättefin och trevlig kväll.
    Kram/Caroline

• Luffarmor

ha en skön resa o ha så trevligt i kväll

Stolt mamma till Rasmus
  • wronca

Hoppas att ni får det mysigt i Thailand!! Lyssnar på Tilles låt nu, den är så fin.

Kram

• rosse

hej, fick boken idag... Den har jag väntat på länge känns det som, och vad fin den var......

• Therese6699

Godkväll. Snart drar vi iväg till våra kompisar. Här är det ca 20 grader och helt underbart.

Jag har ett favoritrecept som är himla enkelt och supergott för en fredagkväll. Era killar skulle nog älska att äta det här med en kall öl till.

Tortillia tårta:
    1 grillad kyckling
    1 paket philadelphia ost
    2 dl creme frachie
    1 paket bacon
    1 salsa sås (medium eller hot)
    Parprika om man vill
    Riven ost
    6 stora tortillias.

Stek baconet.
    Sedan blandar ni ihop alla ingredienser.
    Ta en ungstålig form och lägg i ett tortillabröd. Sedan smetan osv. Avsluta med tortillabröd längst upp och lägg på en massa riven ost. Stoppa sedan in det i ugnen i 175 grader i ca 20 till 30 minuter. Serveras med sallad och det är så himla himla gott.

Kramisar på er.

Therese

• Klatermaja

Therese: Sparade receptet för det lät verkligen mumma!!! Jag åker bort i helgen så förutom att önska er en trevlig kväll hos era vänner önskar jag er världens bästa semester!! Ta hand om er!

Tille, tänk vad härligt mamma och pappa ska ha det i Thailand . Ligga under palmerna på stranden och drick paraplydrinkar. Jag vet att de får det strålande fint för du vakar över dem.

Kramar till hela stora familjen och pussar på Tilles panna

/Klatermaja - en förvirrad solstråle
  • ninaa 65

Hej på er!

Ser att ni har lika undebart väder som vi har det i blekinge, det är helt underbart med
    21 grader..

Hinner nog inte in här i morgon så jag tänkte önska er en riktigt trevlig resa till thailand.
    Ta väl hand om er... vilket jag vet att ni kommer att göra. 
    Läste att någon har tagit kontakt med aftonbladet ang. Tilles fond, ja va säger man , man slutar aldrig förvånas över människor som inte ta reda på saker och ting först innan man uttalar sig. Hoppas att ni inte ta åt er, tänk istället på hur mycket underbart som ni och Tille har gjort för att få in pengar kring forskning så att man kan hitta något botmedel till denna hemska sjukdom.

Therese en liten fråga kring pinsen, har du någon aning om när det kommer nya, jag väntar på mina pins....

kramar på er.

• Safari

Halloj!

Vilken härlig dagGlad

Den där Tortillia tårtan lät verkligen smaskens. Måste prova den snart. Har alltid idé torka då det gäller mat.

Så du spelar golf. Är du duktig? Själv började jag förra året och är totalt kass än så längeFlört

Ha en riktigt trevlig kväll!

Kramizar

Ps. Du Tille, jag tror att du kommer att ordna en kanon sommar åt oss i år. Puss på dig lilla ängel. Ds

• babylover

Blir lite full i skratt när du skriver att du packar i god tid till skillnad mot Nicklas-känner igen det där! Med min son på 12 och dotter på 16 får de packa några dagr i förväg sen låser jag resväskan och tar nyckeln-har fått nog av att det pips: Har du inte tvättat min tröja mamma när det ska packas!
    Hoppas ni får en trevlig kväll. Nu ska jag gå och grilla och byta blöja.
    Kramar