• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • JohannaAxelsson

Godmorgon allesammans!
    Hoppas du och Nicklas får en underbar semester nu tillsammans och bara slappar och turistar. Skönt att få komma bort litegrann.

Glöm inte av oss avundsjuka svenskar som sitter här på FL.
    Nä skämtar bara lite.

Ha det så jättebra!!

• lamagirl

kramar om er massor,
    ha en trevlig semester

eva-lena mamma till ängel Michaela
    och 3 Jordbarn ..

• Skrutten o  hans mamma

Go förmiddag!

Här lyser också solen, jag och Skrutten ska försöka ta var på den ...blir nog en rullonad (läs tur med vagnen)
    Men innan dess ska jag försöka hitta rätt på receptettill Tacotårtan), hmm...mammor är inte alltid smarta, borde ha tagit det på en gång när jag läste det igår. Fast det är klart nu får jag en chans att läsa här en stund, undrar just om det är smart jag är ändå *L*

Sköt om er nu, njut och ha det gott

Nu svirrar jag mig ut på jakt.....mot receptet!

Kramar från mig och Skrutten

• Sanders mamma 04

Titter innom en snartur for å ønske dere en kjempefin dag! Her er det strålende sol og varmt i dag også. En må bare nyte slike dager.

Klem

• Safari
    CiaoGlad

Ja, då vaknade man till strålande sol idag också. Underbart.

Vill önska er en riktigt underbar senester i Thailand. Njut av varje sekund. Njut av varandra.

Ha en fortsatt härlig dag.

Kramizar
  • n k
    God morgon familjen!
    (Vi tog sovmorgon.... skönt!)

Önkar familjen Kärlek, en underbar semester!
    Njut av varandra, sanden, solen & vilan! NJUT, NJUT, NJUT!!!!!

OBS!
    Glöm inte:
    solkräm!
    pass!
    pengar!
    badkläder!
    handduk!
    flipp-flopp!
    varandra!
    Behöver ni något mer CoolCoolCool

Kramar om (((KRAM)))

Tille!
    Se nu till att mamma & pappa får sol. Du varkar ha charmat solgudarna Flört (TACK!)
    Om du vill så ses vi vid det jättestora molnet bakom Astrids...
    Kram min kämpe..

Nanna & Irma
    "...du är himlen runt hörnet för mig."
  • Fiffa5

Har inte skrivit här på ett tag nu, men det har inte gått en dag utan att jag har tänkt på er. Tille finns i mina tankar så ofta, så ofta.

Hoppas ni får en underbar resa!!

Hälsningar,
    Frida

• Therese6699

Hej hej,
    Jag vet tyvärr inte hur det är med Berat just nu. Det var två veckor sedan jag pratade med Ilknur.

Nu när det är så himla fint och massor med folk vill grilla så har jag ett kanon recept. Hur gott som helst om man inte vill grilla värsta flådiga steken utan något lite mindre fettigt.

Vi kan kalla den GO LAX, kan göras i ugnen också.

Så många laxfiléer ni tycker ni behöver.
    Lime
    smör
    salt
    citronpeppar

Riv skalet ifrån limen i en liten skål.
    Kläm i limesaften också.
    Blanda i 1 matsked smör / laxfilé.
    Salta och citronpeppra laxfilen som ni har lagt i folie. Ta sedan röran ni har och smeta in ovanpå rätt rikligt. Kläm ihop filen och lägg på grillen i 15-20 minuter.

Servera med bakad eller pressad potatis och sallad. Till sås kan ni köpa ört creme fraiche eller något sånt.

Kramisar
    Therese

• Fröken T

Kikar in och vill önska er alla en trevlig helg i det underbara vädret!
    Therese med familj vi tänker på er ofta
    Kram från Tina med familj