• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • antitanten

Hej igen Tille o familjen.
    Nu har det småregnat mest hela dagen och nu känner jag att vi vill ha mera sol Tille....

Hur som helst hittade jag en fin fjärilsram som man kan använda om man vill greja lite med fina bilder på dig Tille...så här blev det:

Sov nu så gott och ge lille Berat en liten godnattkram

Lena m familj

• qramiz

Godmorgon
    Blev gaad för eran skull att det ganska snart kan göras en PGD :)
    önskar ju er all lycka och välgång , det behöver ni verkligen...vi väntar här på tråden med spänning.....
    Oj vad lyxigt med Thailändsk mat - lite avis faktiskt- nå´t jag gillar är mycket asiatiskt , wok och annat gojs...lite tidigt att bli hungrig, men liiiten sugen känner nästan doften...
    Tycker det är härligt när folk vågar visa sina känslor och prata om det, det värsta som finns är när det hymlas och är tyst, man känner obehaget växa..., visst är det svårt att ibland finna de rätta orden men en klapp på axlen eller nå´t är ju till god hjälp- för visst blir man lessen själv- är sååå känsligt!!
    Tänker på er therese hoppas ni känner mina styrkekramar då och då, skickar nå´n varje dag och kommer alltid att göra det.
    KRAM/P

• qramiz

Godmorgon
    önskar ju er all lycka och välgång , det behöver ni verkligen...vi väntar här på tråden med spänning.....
    Oj vad lyxigt med Thailändsk mat - lite avis faktiskt- nå´t jag gillar är mycket asiatiskt , wok och annat gojs...lite tidigt att bli hungrig, men liiiten sugen känner nästan doften...
    Tycker det är härligt när folk vågar visa sina känslor och prata om det, det värsta som finns är när det hymlas och är tyst, man känner obehaget växa..., visst är det svårt att ibland finna de rätta orden men en klapp på axlen eller nå´t är ju till god hjälp- för visst blir man lessen själv- är sååå känsligt!!
    Tänker på er therese hoppas ni känner mina styrkekramar då och då, skickar nå´n varje dag och kommer alltid att göra det.
    KRAM/P

• qramiz

Godmorgon
    KRAM/P

• qramiz

hmm- vill man synas så gör man som jag ovan :o
    inte meningen är väl för tidigt - so sorry....verkligen f-låt

• Skrutteruttan
    God morgon Tille och familjen! Hoppas att solen lyser på er idag, för det gör den inte här Ledsen....Tur då att man har anledning att vara hemma och fixa på tomten och i huset....men vi hade faktiskt hoppats att vi skulle få åka ut och bada de här veckorna då vi har alla våra barn samlade...

Ha det jätte bra på bilsemestern!!!! Kram Heléna
    Mamma till fyra underbara ungar
  • Mettan69

God morgon Tille.

Vill bara kika in och önska dig en skön dag. Tänker på dig dagligen.

God morgon Therese

Kul att höra att det rullar på för PGD. Håller tummarna för er i september.

Låter skönt med bilsemester även om själva åkandet kan bli lite tråkigt ibland. Men det är ju kul att åka runt till olika ställen och se lite olika saker. Själv så åker jag ner till husvagnen på semestern och varje helg. Mycket variation... Renoverar på huset så att komma till husvagnen är rena paradiset. Enda chansen att få vila. Kan inte sitta still hemma. Det som driver in mig på kvällarna är de förbaskade jumbojetten till myggor...

Ha nu en riktig skön semster och jag håller tummarna för att ni skall få fint väder.

Många gosekramar Marieth

• Therese6699

Godmorgon... idag är det molnigt och på vippen att börja regna här. Men det blir sällskapsspel inne med barnen istället så det ska nog gå bra.

Sedan blir det ju städning också : ( Men det brukar kännas jättebra när man är färdig.

Kramisar
    Therese

• annca

Godmorgon godmorgon!

Måste kännas skönt att det är OK för PGD nu. Hoppas bara ni får alla remisser och en tid sooooon! Håller alla tummar jag har (och några till ) för att allt ska lyckas och gå bra!

När vi vaknade imorse, (Mathilda gav mig sovmorgon ända till kl6 imorse!) så sken solen från en vackert bölå himmel, men nu har det krupit fram allt fler moln. Hoppas bara att det låter bli att störtregna så som det gjort de senaste dagarna idag. Nu är det bara tre dagar kvar till semester! Och Mathilda har bara tre dagar kvar på dagis Myran. Till hösten flyttar hon till Lysmasken som ligger så mycket närmre hemma, men det känns lite vemodigt, för hon trivs väldigt bra på Myran och fröknarna är gulliga och hon har blivit lite av en favorit där, yngst som hon är. Men det kommer säkert att gå bra på nya stället också.

~~*~~
    Tille-bus, nu verkar ni leka hejvillt med vädret! Sol och regn om vartannat! Men ni har väl hört uttrycket "omväxling förnöjer" och vill låta oss smaka på det!
    Smultronen är mogna här nu, och är supergoda! Speciellt de vilda som växer på solsluttningen... Men era smultron är säkert ännu godare!

Har du lust att följa med mig på en liten utflykt idag?
    Vi tar cyklarna och trampar iväg upp mot skogen. Fåglarna kvittrar och det luktar sådär gott som det bara kan göra av en solvarm skog. Mit uppe på en höjd finns en liten avtagsväg. Den svänger vi in på och trampar på en bit tills att hjulspåren försvinner i gräset. Där ställer vi cyklarna och följer stigen fram äver en öppen äng. En hare skuttar iväg, men sätter sig på en stubbe och spanar på oss. Gräset böljar i en svag liten vindpust. Det ser nästan ut som om det var av silver.
    Så kommer vi fram till ett järnvägsspår mitt ute på ängen. Det är rostigt och det syns att det inte använts på länge, länge. Till höger om oss står en gammal rostig trampdressin. Den ser knappt ut att kunna röra sig, men ur ryggsäcken plockar vi en flaska 5-56 och smörjer på de värsta ställena. Och se! Den rullar faktiskt! Vi hoppar upp i varsin sadel och börjar trampa. Det går riktigt trögt till en början, men så släpper det efterhand och det känns plötsligt helt OK. Vi ställer upp korgen med saft och smörgåsar och kaffe på dressinen och ger oss iväg på ett litet äventyr.
    Vart är vi på väg? Vi får väl se!

Vi fortsätte vår utflykt lite senare, buskillen!
    Dunpuss!
    ankkompisen!

~~*~~

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Siv1974

Nydelig bilde av lille Tille antitanti

Suss til deg Tille vennen. Ha en god dag Therese, Nicklas, Liam og Dea.