• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • CarinaS

Ah vad kul det låter med er förestående semester! Vi ska också bila i år, men åker uppåt istället, ska bla bo på en fyr utanför Härnosand, stuga i Älvsbyn och sedan Klimpfjäll på hemvägen! Blir några mil det! Vinkar när vi åker förbi Sundsvall Ha det så härligt allesammans! Kram från Carina

• Anbe

Tjingeling!Vad glad jag blir när jag läste att det går att göra en PDG!Skrattande
     Det är ni verkligen väl värda!Hoppas nu att remisserna går fort och att ni får en tid i september så att ni slipper att vänta länge!!Jag håller tummarna för er!!!!
    Om du har tid skulle jag gärna vilja veta vad PDG står för,jag vet att ni måste göra nån form av specialgrej men jag vet inte riktigt vad PDG betyder!
    Ha en underbar dag och grattis igen!/Kramisar i massor Annika

• antitanten

Hej Tille o Familjen

Ja du Tille vännen.... här har det varit data-stopp må du tro.
    Har inte kunnat göra någonting annat än att slutligen formatera om hela
    datorn som det heter. Jätteledsamt eftersom jag förlorade så mycket av
    mina fina hundbilder och annat som betyder mkt för mig o min dotter.
    Nåja, det finns ju värre saker att gräma sig över. Eller hur Tille....

Vädret verkar ha sitt eget liv, hur Du o Berat än försöker hjälpa oss
    härnere med solskenet. Nu är ni ju jätteduktiga på att ordna regn och
    vind. Synd att man inte har en segelbåt, för oj vilken fart det skulle kunna bli
    om man seglade.
    Regnet gör inte så mycket utan är så bra för naturen, även om det känns lite
    höstlikt faktiskt.

Hoppas du har det bra däruppe Tille och att Du o Berat kan värma varann
    nu när det inte är lika varmt längre. Ni får sätta er nära varann på ett fluffigt
    vitt moln och kramas o mysa - då blir det varmt o gosigt.

Till Mamma Therese o Pappa Nicklas o dina syskon Liam o Dea, vill jag bara
    lyckönska till att det går att göra PGD så småningom. Underbart för er alla.

Många kramar från Vitabergen
    Lena m familj

• fia4

Hej! Har inte varit in på länge, så jag tänkte bara kolla läget..
    Vad kul för er, Therese. Håller tummarna för att det blir ett litet syskon snart!

• nisse

Hejsan på er! Länge sen jag skrev men jag tänker på er varje dag!!! Skönt att höra att midsommarn (säger man så) förflöt på bra. Vi var på lite firande i Halmstad och hade det kul! Resan hem var dock inte lika kul då Jesper 3 år behövde kräkas och sedan fick ont i snoppen. Stackars kille, helt röd och svullen blev den, aj aj aj. Någon inflammation var det så vi fick åka till doktorn och spola rent. Så det kan gå!!!

SÅ himla kul att höra att ni kan göra en PDG. Håller alla tummar jag kan åt er!

Ha nu en underbar semester, låter kul med bilandet, jag och min man är förtjusta i bilsemestrar, har dock inte gjort det så mycket sedan barnen föddes, vi ska försöka oss på det nästa sommar, till Lalandia i Danmark, ska bli kul! Har ni vägarna förbi Jönköping är ni hjärtligt välkomna!!!

Tille, Tille, Tille lille vän. Tänker på dig, har ditt kort på jobbet, du tittar på mig och får mig att jobba på lite bättre!!! Ta hand om dig och alla dina vänner där uppe! Massor med nattiskramar till er!

Ser fram emot när pinsen kommer, jag har ju beställt ett gäng och det är många på jobbet som vill köpa av mig så det känns jättebra!

Kram Anna

• Happy me
    Hej! Håller ni på att packa nu för fullt? Barnen är fyllda av förväntan kan jag tänka mig!! Vilka äventyr!

Skönt att få träffa golfdamerna och visst kan jag förstå att det trillar en eller annan tår då och då för dig när du träffar bekanta. Tycker det är positivt att de vågar prata med dig om det i alla fall. Det kan ju vara svårt för många annars.

I dag har vi haft en dag på Furuvik! Vi var sju stycken från samma "tråd", vi som fick barn i Augusti, 2005. Det är så himla kul att träffas när vi har skrivit så länge (1-1,5 år). Det kom folk från norra Sverige och från Stockholm.

Nu hoppas jag du ska hinna med allt du vill göra innan avfärd - utan att stressa fööör mycket! Skickar en bamsekram till er!

Käraste Tillehjärtat! Jag var lite orolig för vädret ni skickade ner till oss i dag men det var ju så bra! Knappt en droppe regn, mulet ändå så vi slapp lida under en pressande sol. Det var ju jättebra - tänk vad du och ni vet bra att ordna! Hoppas ni har haft det roligt där uppe då! Kanske har ni haft molnparty? Kan nästan tänka mig det! Skickar en hel hög med kramar så kan du väl dela upp dem till dina fjärilskompisar där uppe? KRAAAAM!!!
  • Happy me
    Kom in igen bara för att också få säga hur glad jag blir att ni kan gå vidare med processen i höst! Verkligen toppen! KRAM!
  • HeWe
    Hejhej..å gookväll på er allihopa...
    Nu e de snart dags för lilla ja å bege mig till jobbet igen..menmen...nu räknar ja ju ner, så de känns bara bra.
    Så himla kul att de börjar närma sig för er...å September e ju snart här...hm, efter en skön å varm semester först..men de går ju sååå fort. Önskar er all lycka me de...

Tillegoo vännen..måste bara få berätta en sak...
    När min gooe gubbe..Krister fått veta att din gooe familj kört förbi Piteå på G mot Boden...hm, så blev han allt purken på mej....hm, varför bjöd du inte in dom på mat eller fika..vi kunde ju bjudit på grillat...(å de e Krille superduktig på)...
    meh..inte trodde väl jag att de skulle ha tid å stanna upp här heller, sa ja....men tänk på de nästa gång då..tyckte han...haha..
    så jag fick mej allt en näsbränna där..hm...tror du att jag kände mej ganska så lessen nu då..jooodu..Menmen...kanske kommer de en annan gång..när de bär av till Boden eller så..

Jaani..hoppas er dag varit bra...här har de varit strålande solsken..ute heeela dagarna..förutom när ja har sovit förstås..
    Massor me gooa kramizar till er alla å varma tankar som vanligt..här nu å föralltid....Tillemann..min vän...du e gooer å såå fin...tänker på dig..bamzebumzikjamizar till dej å snuzningar på din gooa panna..kram er vän Helén i Piteå...min gooa familj hälsar så gott till er alla....Nattinatti...