• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Pernillisen

Ha en bra semester? Undrar lite nyfiket vart ni ska??
    Det brukar gå hur bra som helst med bilåkning och barn. Vi åker ofta bil till mamma och pappa som bor 70 mil bort. Det går väl inte att jämföra med 250 mil, men ändå ... Man gruvar sig mest i början, sedan rinner milen på.
    Ha det så kul!
    /Pernilla i Tunbyn

• Hemgårn

Tille, det var ett tag sedan jag var här och skrev något men det betyder ju inte att jag glömt dig. Tvärtom. Sommaren är här och semestertider också! Vi ska till vår stuga på Gotland. Det ska bli kul! Har du märkt att det är extra grönt och mysigt där du är nu? Jag tror ju att du också får mer sommar hos dig när vi har sommar här. Jag ser framför mig hur ängens alla blommor slagit ut och hur de får fälten att se ut som konstverk. Jag kan nästan känna doften och om jag vänder mig om vet jag att stugan står där, rödmålad och fin. I litet stycke bort ligger också den stora röda ladan och bredvid den ligger den där stenen. Jag kan se allt det där framför mig. Tyvärr har vår resa till Åmål förhindrats på grund av saker jag inte rår över så utflykten till mitt lilla tjärn är skjuten på framtiden. Jag hoppas ändå att du njuter av den lilla näckrosfyllda tjärnen i värmen. Nu ska jag ta kväll men skickar först några lätta snusningar åt ditt håll.

Din internetkomis, Magnus

• Mettan69

God morgon Tille.

Vad kul att din familj har kommit iväg på semester. Jag vet att du gärna suttit i bilen med dem men nu kan du istället hålla ett vakande öga på dem.

Önskar dig en skön helg med mycket bus, glass och bad. Läste Magnus beskrivning av ditt nya hem och jag kan riktigt se det framför mig hur mysigt du har där uppe. All grönska och många kompisar som du kan sparka boll med.

Nu drar jag ner till husvagnen med min familj och de har lovat fint väder. Skall göra ett nytt försök att få Sixten att bada i havet. Han är lite föriktig när vattnet går längre upp än till vaderna. Skall även vara ute och cykla en hel del. Det gillar Sixten. Cykla runt och upptäcka nya ställen tillsammans med en fikakorg.

Saknar dig

Många gosekramar Marieth

• Björnes

Hej på er underbara familj!

Vet att ni åkt iväg nu. Hoppas verkligen att ni får det bra. Verkar som Tille iallafall har sett till att vädret blir bra. Fint Tille!

Har läst boken om Tille- Lille och kan inte sluta grina.... Kan inte fatta att det är över två månader sedan han lämnade oss här på jorden den lille prinsen. Tänk så många han berörde...

Ha nu en underbar semester!
    Många kramar
    Erika

• cat collector

Hej Tillebus, du är otrolig på att fixa fint väder. Strålande sol över hela landet skall det bli. Jat tror att dina stora blå är riktade mot Stockholm idag, din familj skall gå på Grönan och ha roligt. Du får ha det så fint uppe hos dig tills vi hörs igen. Snus på dig, goa du.

Trevlig helg till alla där ute i vimlet.

Andreas, katttokig

• annca

Hallå där, Tillekillen!
    Nu är din familj på semester! Mysigt!
    Såg att trippen till tjärnen blivit inställd. Så synd. Men ni fåt ta den nån anna dag, du och Magnus. Den ligger ju kvar, näckrostjärnen!
    Men vi har ju en utflykt på gång, killen. Dressinen du vet!

Vi trampar på, utflyktskorgen står där bakpå och väntar på det Perfekta Stället För En Picknick. Vi trampar på, mellan granar och raka tallstammar och mossiga stenar. Visst ser det ut som om det skulle bo skogstomtar och småtroll där inne mellan träden? Där framme ljusnar det, och vi kommer ut i lövskog. Högt svepande gräs mellan svart-vita raka björkstammar. Färgglada blommor - blåklockor, hundkex, vackra lila sake jag inte vet namnet på. Uppe bland trädkronorna kvittrar fågelungar i sina bon medans föräldrarna vaksamt betraktar oss.
    Därframme, där ringlar en klar bäck mellan gräs och träd och rinner klucklande under rälsen som ligger över en gammal välvd låg stenbro. På andra sidan bron ligger några stora stenar. Det vore väl Den Prefekat Picknickplatsen? Vi bromsar och stannar. Sitter helt trysta en stund och bara beundrar utsikten, för här framme ser man långt långt ut över sjön. Så hoppar vi av och lyfter ner korgen. Den där låga stenen, den vore väl bra som ett litet bord? Så sitter vi själva på gräset. En skata betraktar oss nyfiket från stammen av ett kullfallet träd. Hon lägger huvudet på sned på det där sättet bara skator kan göra och tar ett försiktigt skutt närmre oss. Vill du ka lite sockerkaka, lilla skata?
    Den här ängen med sin vidundeliga utsikt, den måste utforskas närmre, men först lite saft och smörgås, eller hur?

Vi forstätter utflykten lite senare, kompis, för nu måste jag jobba!
    Dunpuss
    ankkompisen!

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Visslan
    Hej Tille..

Jag vet att jag inte skriver så ofta men jag tänker på dig varje dag.
    I dag ville jag skriva och berätta för dig vilken underbar dag jag och min familj har haft..
    Vi har varit på Gröna Lund med din Mamma, Pappa och dina busiga syskon i dag.. oj oj.. vilket bus vill jag lova.
    Fem kamp blev det och den vann din Pappa.. han är en fena på det där han..
    Dea och Min lilla tjej Elin åkte karuseller så dom tjöt av skratt.. he he..
    Massa roligt hann vi med och som du säkert vet så hade resan ner till stockholm gått så bra så.. förutom att din mamma inte var helt överens med dom vägarbeten som är här just nu..
    Vid femtiden så var det dax att avsluta då var vi alla så jätte trötta..så då skulle din familj åka hem till Morbror Kristian och fina Johanna och äta mat och kika på Fotboll.
    Vi skulle också hem.. det blev en stor påse godis till mig och Richard och barnen i säng..(skulle du kunna skicka hit John Blund är du snäll för Elin har Lite svårt att varva ner )
    Nu har jag laddat in alla fina kort som jag knäppte i dag.
    Ha det så underbart goa rara Tille.. alltid i mitt Hjärta.
    Kram Malin

Om nån vill se bilder från i dag så finns dom i mitt galleri under Gröna Lund
  • Therese6699

Godkväll... har lånat min brorsas dator en sväng så jag tänkte uppdatera bloggen med det som har hänt hittills.

Vi har i alla fall haft två underbara dagar.

Tille saknas oss, men på något sätt så är han jämt med ändå och det känns bra.

Therese

• Sanders mamma 04
    Heisann!
    En virkelig kjempefin start på ferien må jeg si. Har vært inne å tittet på bildene til Visslan. Så moro Skulle gjerne ha vært der med dere.
    Ønsker dere en fortsatt kjempefin ferie og god tur videre. Håper dere får en fin dag sammen med LillemanTösa og de andre på FL.

Sov godt Tillemann. Takk for det fine været du har gitt oss   Håper du og de andre englebarna har kost dere og spist mye is. Ha en kjempefin helg. Du er i mitt hjerte...alltid...

Nattaklem
    Elsker min lille Sander