• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • olivettan

Lille Tille, nu är det dags att säga godnatt igen.
    Ikväll tänkte jag säga samma sak till dig, som jag säger till mina barn varje kväll.
    Godnatt, sov så gott, vakna torrt, ses imorgon, älskar dig, dröm goda drömmar som du berättar imorgon.
    Om du inte finns här imorgon, så ses vi i Körsbärsdalen.

Kikar in sen igen och kollar hur det är med dig och dina otroliga föräldrar, och förstås Liam.
    Många kramar

• Dritten

Hej Therese !
    Jag har precis som så många andra läst din tråd flera gånger om dagen och jag har även skrivit till dig en gång. Jag tänker på er hela tiden och mina känslor är allt ifrån oändlig sorg till fantastisk styrka och tillit. Jag beundrar dig så för att du orkar dela med dig och jag önskar att det finns något jag kan göra för dig.

Jag kom att tänka på en händelse som utspelade sig när jag var väldigt liten och kanske kan du finna lite tröst i detta..............

Min farfar var på sjuttiotalet en medelålders till synes frisk man som plötsligt en dag föll ihop av en hjärtattack. Hans liv svävade mellan liv och död och hans hjärta stannade - men mot alla ods kom han tillbaka till livet. Han berättade då om ett fantastiskt ljus, en underbar känsla och önskan om att få gå längre in i detta varma ljus med vissheten om att någon väntade honom. Han tvingades dock återvända till livet, kanske för att kunna berätta sin historia vidare. Han var aldrig mer rädd för att dö utan på sätt och vis längtade han tilbaka dit han en gång varit.
    En kort tid senare dog min farfar.

För allas er skull hoppas jag att Tille snart får sina vingar och kan flyga upp i ljuset. Jag vet att många står där för att ta emot honom. Han kommer att få det jättebra där och ni kommer att mötas igen.

Många kramar från mig.

• SixtenåSvantes mamma

Jag sitter och lyssnar på Eva Cassidy och hennes tolkning av Somewhere over the rainbow och tänker på er lille tappre kille. Ovan regnbågen, det är dit jag önskar att Tille far när han lämnar jordelivet. Ett ställe ovan regnbågen där himlen alltid är blå och inga bekymmer finns. En plats där han får ro och aldrig behöver ha ont mer.
    Jag känner så med er Therese.

Over The Rainbow

Somewhere over the rainbow way up high
    There's a land that I heard of once in a lullaby
    Somewhere over the rainbow skies are blue
    And the dreams that you dare to dream really do come true

Someday I wish upon a star
    And wake up where the clouds are far behind me
    Where troubles smelled like lemon drops
    Way above the chimney tops
    That's where you'll find me

Somewhere over the rainbow blue birds fly
    Birds fly over the rainbow
    Why then, oh why can't I
    Somewhere over the rainbow blue birds fly
    Birds fly over the rainbow
    Why then, oh why can't I

If happy little blue birds fly beyong the rainbow
    Why, oh why can't I
    (Harold Arlen / E. Y. Harburg)

• ADDI

Tittar in för att som vanligt önska Tille en God Natt!!! Hoppas du får sóva fridfullt.

Kramar Adina m familj

• Hemgårn

Tille, du, lille kompis... jag ska deklarera nu. Snacka om måndagsnöje. Man kan i och för sig göra det här på Internet så det gör det ju lite "roligare." Jag hörde att din mamma och pappa spelar golf. Det är en fin sport. Jag brukar själv gå ut på banorna och slå bollar i vattnet, dock inte med flit (särskilt ofta). Kanske en dag i framtiden kan de få spöa mig under en runda. Vem vet.

Det verkar vara bra kvalitet på de ljsuen jag köpt. Det bara brinner och brinner. Tur va?!
    Dags att deklarera.. kommer sen.

snusningar, din Magnus.

lfl.mine.nu/tille

• Toadette

Tårarna rinner när jag läser om lilla Tille. Han är en verklig kämpe. Tilles historia har fått mig att ändra min syn på mycket här i livet och jag tänker på er ofta.

Stora kramar till hela familjen!!!!

• Realtiina

Godnatt Tille!! Vi alla tänker på dig!
    Många kramar från Tiina, Tappe och Ella Manner.

• Bastians mamma
     Go´natt allas vår tappra lilla hjälte!

Tille våra slår för dig!
  • Annica71
    Godnatt Tille. OM du bestämmer dig för att ge dig av så får du en dikt på vägen.

Lilla lutande rosenknopp
    vill du idag ej vakna
    Vet du ej att solen gått opp
    och att alla små blommor dig sakna?
    Solen brände för hett igår
    inatt föll regn i strömmar.
    Aldrig mer solen förmår
    att väcka dig ur dina drömmar!

Ur Whitlock & Key
    Annica med Tiffany 2005-07-10
  • Karin med fyra

Åh vad jag tänker på er! Varje kväll är jag ledsen i hjärtat över vad ni måste gå igenom. Lille Tille! Har sagt det och säger det igen - att ha läst om er son har öppnat mina ögon för hur värdefullt allt är som man bara tar för givet. Jag ska aldrig glömma detta! Ni finns med i tankarna varje dag och ni verkar vara helt otroligt starka föräldrar. Godnatt nu lilleman och sov så gott inatt!! /Karin

Svar på tråden Tilles tråd