• Svar på tråden Scrapbooking2!
  • sambima

Wow Garfield! BRA jobbat!

Vi är bara åtta här i Örebro men det blir hela tiden fler o fler i yttertrakterna!

Invasion?

• bambigirl

En håltång till öljetter klarar man sig faktiskt utan. Jag trycker öljetten mot pappaeret så att det blir ett märke och sedan använder jag en lite kniv för att skära så att jag får ett lagomt stort hål. Tar bara lite längre tid än med en stans, men så är det ju gratis. Med panduros öljetter får man med ett öljett islagare. Tyvärr passar den inte min lite större öljetter, så jag måste nog köpa en sån som passar alla öljetter...

• jannice

Hej hopp

Nu en till som har prblm med fonter...Hur "öppnar" jag zip filen *dum*...?
    Hittar inte den när jag ska installer den.....!??!?!?!
    Var det ngn som förstod :)

• pingus

Jag kan förklara hur jag gjorde med hjälp från sambima..
    Jag hade laddat ner fónterna till en mapp...högerklickar sen på någon font och väljer extrahera alla.
    Sen la jag dessa som jag extraherat i en annan mapp.När alla jag ville ha låg i den mappen så öppnade jag en efter en och kopierade de till teckensnittsmappen.Den hittade jag under den här datorn...windows och fonts.
    Oj vad rörigt det blev...finns sägert nåt annat snabbare sätt att göra på...hoppas du fick svar på din fråga...Lycka till

• Jos

Tycker det verkar hur kul som helst att scrappa..
    Men för en som inte vet någonting..
    Hur ska man komma igång? Och vad behöver man?

• bubbu

Detta verkar vara super kul... skall nog porva, men det verkar svårt. Måste man inte vara duktig på att klippa snyggt, skriva, rita etc...så att det ser snyggt ut.

Det krävs väl en massa tid oxo. I och försig så brukar jag lägga mycket tid på mina foto och album. Täkte börja nu när jag skall göra min dotters första album.

En fråga...när man gör detta, tar man då alla foto eller jobbar man med få foto. jag har nämligen svårt att inte ta med alla foto. problemt är att jag fotar jätte mycket....

• garfield

Hejsan Bubbu! Det är verkligen superkul! Den bästa hobbyn man kan ha!

Man behöver inte kunna klippa rakt eller rita bra eller skriva snyggt! Det är det som är så bra med scrapbooking! Det hjälper ju så klart om man har ett visst sinne för färg och form. Annars så finns ju datorn och en massa härliga typsnitt. Det finns skärmaskin som hjälper en att skära rakt osv.

Jag försöker ta med bara de absolut bästa korten i när jag scrappar annars skulle det bli hur mycket som helst!

Svar på tråden Scrapbooking2!