Scrapbooking2!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Har beställt hem Bazzill cardstock både från scrappamera och scrapbooklifestories.
Nu märker jag att grovleken på strukturen varierar. Kan någon guida mig i Bazzill-djungeln och berätta hur många olika strukturer det finns på dessa papper?
Blandar ni olika grovlekar i era album? (nog för att man kan bestämma sånt själv, men vill bara höra hur ni gör).
bazzill har ett antal olika strukturer
de som är rejält linnepressade, de som bara är helt släta och ganska tunna och allt däremellan, ribbade, knöggliga etc....
www.qbaroo.com/pebblesinmypocket/
om du inte kommer direkt till bazzill så gå in under
*manufacturers och sen *bazzill basics paper
sen är det bara att bläddra - för man ser strukturerna väldigt bra på deras bilder :)
Det var väldigt tydliga bilder! Tack Johanna. :)
Har lagt upp några nya sidor i mitt album - men jag är inte på långa vägar lika avancerade som ni är!
Något enklare - men ändå! De finns där att titta på nu - bildkvaliten är kass, men det får duga!
Ha det gott!
Kram, kram
Eftersom jag är gift med "terminator" som får röda ögon på alla foton, ibland även på den som inte är tagna med blixt
så är vi tvungna att redigera rätt hårt innan vi skickar för framkallning. Vi använder photoshop, eller han gör, jag pekar, är rätt nöjda med det. Det mesta vi gör att att sudda de röda ögonen, beskär, gör svart/vitt. Det har också hänt att vi redigerat bort människor som inte riktigt passat på bilden, armar som ser feta ut, byggnadsdetaljer som inte ser bra ut...
När jag läser det här inser jag ju att hela vårt fotoalbum är fusk
Det är ingen som vet att det är fusk om 100 år
Jag vill också ha Photoshop. Hade det förut och saknar det. Just göra bilder svartvita och beskära är ju kanon.
Det är ju så skönt att kunna beskära bilderna så att de ser fina ut och ändå blir i samma storlek som de andra, obeskurna korten. Ska nog försöka lära mig att göra det själv men jag har verkligen inget tålamod och ibland verkar det så enormt ologiskt.
He, he... de kommer tro att människor var mkt snyggare förr i tiden.
Har faktiskt inte börjat redigera människorna i mina kort ännu förutom röda ögon... fortfarande för mkt fusk för mig... fast jag är så sugen på att ta bort dubbelhakorna på mig själv....
Ha så trevligt Garfield! Såg at du knappar ut dig ett tag nu!