Scrapbooking2!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Jag är FAST!! Började med en idag... å måste bara göra fler å fler å fler!! *tokig*
Amathea:
Välkommen i gänget!
Visst är det en skoj hobby!
Cia75:
Vad läcker din senaste sida var förresten!
Åååh, ni har så fiiina scrappböcker allihoppa!! Blir så sugen på att börja jag me... hur börjar man egentligen... ?
garfield:
Man blir ju helt tokig!!
var tvungen att springa till bokhandeln idag! *skratt*
garfield:
Tack!!
michelles mamma>>>Börjamed attkomma till forumet på www.scrapquick.se
Där kommer du får hjälp av oss som finns där. Ett tips jaghar nu är kolla runt och funderalite på hur du skulle vilja göra och vad du skulle vilja börja med..kanske ettalbum till Michelle eller när duoch din man/sambo träffades eller om något husdjur eller om naturbilder...ja det finns många olika vatrianter...
Men som sagt kom in på forumet så hjälper vi dej!!!! Välkommen!
Scannar ni in era LO eller fotograferar ni dem?
Har ni i så fall några tips på hur man ska göra det på bästa sätt??
Jag brukar fota mina LO:s med digitalkamera. Lägger arket på golvet och fotar uppifrån. Lite svårt att få rätt vinkel, men det funkar hyffsat bra. Ska man lägga ut de på någon slags hemsida kanske man brukar scannra... Garfield vet mer om det. :)
Hittade ett bra tips i ett forum för scrappare. Så här kan man få bilden rak och fin efter att man har fotat den.
Dvs om man har Photoshop
¤ Öppna din bild i Photoshop (tror det bör vara7.0 eller senare ver.)
¤ Zooma ut så pass mycket att du ser alla fyra kanterna på bilden utan att behöva scrolla.
¤ Markera hela bilden genom att använda markeringsverktyget (M) eller genom att trycka Ctrl+A
¤ Gå till Edit --> Transform --> Skew
¤ Börja exempelvis uppe i vänstra hörnet genom att dra i en av fyrkanterna. Dra den först lite till vänster sedan lite uppåt till dess att ingenting annat än din LO syns. Var inte orolig över att det ser ut att vara dålig kvalitet, det ändras senare.
¤ När du har dragit i alla kanter och hörn och är nöjd med resultatet (=du ser bara din LO i fönstret) så trycker du på Enter.
¤ Taattaa!! Färdigt
Spara