Scrapbooking2!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Hannie: På tradera går du in på hobby och lek och där finns en scrapbooking kategori tror jag. Eller sök på scrapbooking. Man kan göra kap, eller åtminstonde få det lite billigare än i affären...
tack för tipsen, jag kommer beställa mina bilder från önskefoto, bra pris och så går det att välja och göra dem sv också.....
jag håller på...jag kommer med bilder snart
Hur är det med plastfickor, använder ni klara eller matta?
Vilka är bättre och varför?
Sussieb
Har du beställt från önskefoto tidigare? Jag har nämligen gjort det och det var ingen bra kvalite på bilderna.
Hmmm, jag har också beställt bilder från Önskefoto, tyckte oxå att det var bra pris. Men det visade sig vara dålig kvalitet på fotona, så nu i efterhand hade jag hellre betalt mer.
På www.vsfl.se kan man göra bilderna svartvita, lägga till ramar, lägga på färgnyans och redigera kontrast, ljus samt beskära.
Kanonbra kvalitet. Det är de som framkallar åt Onoff o Siba med 100 bilder för 150 kr.
Det går även att få bilderna hem mot portokostnad.
Hannie:
Jag brukar använda klara plastfickor. Jag tycker att layouterna syns bättre då. Men jag antar att det är en smakfråga!
Jag har använt www.ullesfoto.se att framkalla bilder på. Fungerar utmärkt och bilderna blir kanonbra.
Okej, jag beställde klara plastfickor förra veckan så jag är nöjd med svaret.
När vi ändå är inne på klar vs. matt. Beställer du dina fotografier på matt eller blankt papper?
Där har jag inte heller ens tänkt på att det finns en valmöjlighet, innan jag såg någon tog upp det här.
Många val inom Scrapbooking...