Scrapbooking2!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Då pratar jag om 12*12 formatet.
I A4 formatet kan du hitta både billiga plastfickor och pärmar ute i handeln.
Cia75,
perfekt!!! Tack så mkt - nu tror jag att jag har fått idéer så det räcker.
Kram!
En fråga.....
Om ni framkallar digitalfoton, vart framkallar ni och vad kostar det????
Ska just börja scrappa Sebastians första år och det finns många bilder....
Har redan fått tipset att bilderna ska vara matta....
Några fler tips?
Jag framkallar på www.vsfl.se och får 100 bilder för 150 kr och är jättenöjd med bilderna. Jag tror dessvärre inte att man kan välja matta bilder...
Jag har även framkallat via www.fotolabo.se och där kan man välja matta bilder om jag inte minns alldeles fel.... Fast de är något dyrare.
Min favorit är Proprint (www.proprint.se). Du får bilderna på tre dagar och priset beror på hur många bilder du framkallar åt gången. Det brukar ligga på mellan 2,50 och 3,00 kr per bild. Du kan få både matta och blanka samt välja storlek, beskärning m.m. per bild på alla bilder du laddar upp. Kvaliteten är superbra. Har fått bäst i test i ett antal undersökningar.
Om du har Photoshop så är ett tips att göra om storleken på vissa bilder innan du skickar iväg dem så att du t.ex kan göra vissa bilder små och ha dem som "dekoration" på sidan istället för att inte kunna ha med dem alls för att det bara får plats 1-2 stora bilder per sida.
Hej här kommer en som är helt grön på detta MEN vill mycket!! Om ni har tips och ideér så hjälp mig gärna!!
Kram på er alla!
ElleBell:
Kom till forumet scrapquick.se så hjälper vi dig med allt du kan tänkas vilja veta!
Vi hjälper dig självklart även i denna tråd, men som sagt välkommen till forumet Jozebelle har startat just för nybörjare och självklart också erfarna scrappare.
Tillsammans kan vi hjälpa varandra med stora och små tips.
// Hanna
Nu har jag lagt bud på utstansade figurer på tradera, håll tummarna för mig
Oj! Här är man borta i ett par dagar och så blir det en massa nya inlägg! Skoj! Här är full röra. Vi ska måla om i sovrummet och samtidigt organisera för att få en scraphörna där så jag kan sitta i lugn och ro och pyssla! KUL!
Bambigirl:
Jag håller tummar och tår för att du ska få lite figurer till dina alster.
Måste vara spännande att lägga bud på grejer. Borde vara så på Scrapbooking-sajterna också, då skulle man kanske göra sig några kap.
Garfield:
Mysigt med en egen scrappingvrå! Hoppas vi får kika in hur det ser ut i din pysselhörna via din hemsida när ni är klara.