Scrapbooking2!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Ang. vellumtejp
Jag låter ena fästsidan vara kvar i sin"förpackning" och fäster först ena sidan mot vellumet, sen drar jag av "förpackningen" och då håller jag nu i vellumet och lägger mot det papper jag vill att vellumet ska vara på . Då undviker jag att kladda på tejpen.
Sambima
Syns inte tejpen alls genom vellumet??
I år vill jag göra julkorten själv. Är det någon som har lite länkar för inspiration? Är jättetacksam om någon har tips.
Här kommer lite julkortsinspiration
w1.451.telia.com/~u45113758/pyssel/julk.htm
Mumu>>> Ja detär bäst att ringa innan för även om det är folk i Målarboden så kan Ylva och/eller Inger som är ansvarig för Scrapbooking delen vara ute, lördagar brukar de kunna träffas där om ni bestämmer det...Jag vet inte hur jag ska förklara för dej, Men för att ta dej till D-U så kör du mot Tyresö när du kommer till Älvsjömässan, sen svänger du in första till höger mot Örby, sedan direkt vänster och där står det Målarboden på en stor skylt följ den! Lätt tyckte jag...
Sen tror jag att jag avstår att beskriva vägen till Papprika, rädd att röra till dej, dessutom har jag aldrig varit dit! Hmmm
Kom in på www.scrapquick.se så kan jag nog ha någon där som kan förklara vägen! CeraMaria tror jag vet hur du kör! Välkommen till vårtforum förscrappare!
Tack cia75!
Mer tips önskas! =)
Här kommer lite länkar om jul o julpyssel:
www.burkar.nu/so/julsida.htm
www.hobbycraft.co.uk/LESSONS/xmascard_2.htm
www.scribblesonline.com/photpost/showgallery.php&password=&page=
scrapbookplayground.com/pp331/showgallery.php&cat=618&si=christmas&perpage=12&sort=7&stype=&ppuser=
Mer länkar med tips när man ska göra egna julkort, bla mallar
:
w1.451.telia.com/%7Eu45113758/pyssel/snokristall.htm
www.skogsreflexen.net/index.cfm
Pyssla lugnt!
Oooh, det här är ju så roligt! Jag har ju pysslat ett tag med en egen babybok nu, och för varje sida blir det mer och mer likt scrapping och mindre likt en traditionell "fylla-i-bok".
Har hittills gjort sidor i ett vanligt tomt album, både fram- och baksidor. Men ju mer man klipper och klistrar och dekorerar, desto svårare är det ju att göra en baksida. Dessutom måste jag ju göra alla sidor i ordning, och blir det fel så sitter jag där med lång näsa.
Så nu undrar jag, hur gör ni andra? Finns det snygga pärmar som man kan sätta in lösa LO's i, i vilken ordning man vill? Var får man tag på dem och på vilket vis sätter ni in era LO's? Jag måste hitta en bättre lösning tills det här albumet är slut, känner jag, för det här blir inte bra i längden.
Mumu:
Snygga album för lösblad och plastfickor finns det gått om, MEN de är svindyra (enligt min budget iaf).
Garfield har tipsat mig att det är lätt att göra album själv och det kostar inte många kronor. Det finns en beskrivning med bilder på scrappa.nu.
Känner du att du har råd att lägga 250-300 kronor på ett färdigt album så finns det på våra svenska Scrapbook-sajter.
Beställer du från USA så ligger de nog omrking 150-200 kr (gissar).
Har själv beställt en pärm och klara plastfickor från Decore Unique, det albumet gick på 329 kr.
Nästa ska jag försöka gör själv.