• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • mylady

Nej loppan! Va tråkigt! Hoppas december blir er lyckomånad precis innan ivf

Styrkekram

• MoM11

Även här har mensen kommit, ivf blir nästa steg. Lycka till allihopa!

• Poison82

Joinar nog mens gänget snart. Beräknat till fredag men haft mensvärk sen i lördags så den kommer nog tidigare.

• mammasusan

Grattis till pluss !!

Jag är på mensdag 5 och har inte blivit uppringd av min gynläkare, vill veta om jag ska starta med pergo idag eller inte...någon som vet om man kan starta när som på dag 5 el om det måste vara på morgonen?

• Poison82

Jag är gravid!!!!! Spolningen hjälpte. Kan knappt själv förstå det. 2 års tvångssex är över!

• mylady

Min mens började så smått igår :/

Så ännu ett misslyckande

Orkar inte!

• mylady

Kan det ha varit missfall? Jag har inte testat denna månad så vet inte om jag fick ett plus eller inte

Mensen började med ljusrosa flytning på lördag kväll. Brunt o klumpigt på söndag morgon o klumpar under dan men inte så jättemycket blod. Måndagen kom mensvärken o har haft ont i kroppen o ryggslutet.

Inatt så fick jag jätteont i magen. Långt ner. Kunde inte alls sova. Jätteont övervägde att ringa sjukupplysningen. Höll på ett par timmar o sen måste jag ha somnat. Nu på morgon är jag mest lite öm i magen inte särskilt ont.

Det har inte kommit nån störtflod med blod. Bara som en riklig mens med mycket klumpar. Och har varit jätteförkyld sen i onsdags.

Har ätit dubbeldos pergo o det rosa började dag 28. Så egentligen dags för mens. Det är den där smärtan jag inte vet vad det var för nåt! Kan det varit ett missfall?

• LillaJagMaria

Ett jättestort grattis Poison82!! Underbart!! Nu hoppas vi att alla plus smittar av sig till alla andra!! 

Tänkte att vi som plussat kunde fortsätta följas åt i en ny tråd så jag har startat en som heter "Vi som plussat med pergotime hösten 2013". 

Vet hur det är, innan man plussar själv vill man inte läsa om symtom och ultraljud och sånt. Så av hänsyn till er andra som fortfarande kämpar så känns detta bättre.

Så ni som plussat följ med över till den nya tråden!

Och ni andra hoppas jag snart kan följa med över till den nya tråden! Håller alla tummar och tår för er alla och kommer fortsätta titta in här för att se hur det går för er!

Stor kram 

• MoM11

Jag vet inte mylady. Kanske värt att kolla upp. Låter inget vidare, din stackare! Hoppas på bättre lycka nästa månad!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.