Anonym (Inte svårt att förstå) skrev 2025-03-01 08:15:16 följande:
Du gör vad du kan för ditt eget utseende och vädrar ditt förakt mot män som träffar yngre. Jag tror dessvärre inte att du är ensam om detta beteende.
Mig stör det inte om yngre och äldre män/kvinnor har en kortare/längre relation. Om det finns kärlek så finns det och man kan sällan garantera en relation in i döden oavsett ålder.
Mitt utseende är det inget som helst fel på då jag råkar vara en klok person som gjort kloka livsval för min hälsa som sagt.
Till skillnad från feta förtidsgubbar på 40+ som inbillar sig att unga kvinnor skulle vara intresserade av dem. Den illusionen är det enda jag föraktar i denna fråga. Att man kan bli så verklighetsfrånvänd och fåfäng likt dessa skruttgubbs.
Och återigen så är det betydligt bättre odds att leva ett långt liv tillsammans om man är i ungefär samma ålder, jämfört med att välja en 20 år äldre gubbe.
Anonym (Jolie) skrev 2025-03-02 14:34:53 följande:
Då tolkar du det inte som jag kan jag börja med att konstatera.
Vi har för avsikt att hålla ihop också för övrigt.
Dock inte att planera en massa, för oss räcker det med kärleken vi delar.
Vi har inga planer på att flytta ihop, vi bor så nära varandra att det inte finns någon egentlig mening med en ihopflytt. Har varsitt perfekt boende, på två olika vis så vi har det bästa av två världar.
Det är jag, kvinnan, som är den äldre. Tolv år närmare bestämt. Inget som helst problem. Varför skulle det vara det?
Vi är båda för gamla för familjebildning, visst skulle han kunna men vid -+50 så känner han sig oavsett för gammal. Och min fertilitet är över sedan länge, vilket bara är skönt då man aldrig behöver oroa sig över en oönskad graviditet.
Det finns inga garantier för något. Min första make avled vid 40 års ålder, jag var 33.
Min far avled vid 57, min mamma var 44.
Medellivslängden är mycket högre än så, och det kunde lika gärna varit det omvända. Men som tur är, för mig, så var det inte det.
Du känns väldigt ung med dina barnsliga kommentarer om män 55+, så egentligen kanske vi skulle diskutera Lego istället? Eller annan lämplig leksak.
Min man är visserligen inte 55 men har inte så långt kvar dit, han är varken fet, har potensproblem (snarare tvärtom) eller alkoholproblem, som du nämner i ett senare inlägg.
Varför besvarar jag egentligen dina barnsligheter?
Det spelar ingen roll att garantier inte finns. Fortfarande dumt och mindre genomtänkt att bli tillsammans med typ 20 år äldre partners, iallafall om syftet är att stanna ihop hela livet. Då har man betydligt bättre odds i att träffa en jämngammal, som man dessutom brukar ha mer gemensamt med än någon som är gammal nog att vara ens förälder.
Jag är inte barnslig heller utan bara realistisk. Män över 40 ser i regel förjävliga ut idag p.g.a. usel kosthållning och noll träningsmotivation. Det är bara att gå in i närmaste lekpark eller grundskolor för att få detta bekräftat av alla degiga pappakroppar som hänger där.
Du kan leka med ditt eget lego förresten, om du själv inte hade något mer moget att komma med än det där.
Det finns heller inga barnsligheter från mitt håll, det är du som barnsligt och tjuraktigt väljer att missuppfatta det jag skriver. Och du verkar inte ha nån vidare koll på hur män i regel ser ut idag heller. Titta utanför din egen lilla bubbla så kanske verkligheten slår dig också tillslut.