Klarar ej av min sambos barn
Hej. Jag är involverad med en man sedan två år tillbaka och vi bor ihop. Han har ett barn som snart fyller fem år. Barnet bor mest hos min sambo och mig. Jag har på alla möjliga sätt försökt men jag klarar inte av hans barn. Jag tycker barnet är jobbigt, verkar ovanligt gnälligt, lyssnar aldrig på någon vuxen och är väldigt girig, gnäller och grinar hela tiden. Detta stör mig något oerhört. Jag älskar min sambo och vill inte lämna relationen då vi fungerar så bra tillsammans. De konflikter vi har rör hans barn och saker kring barnet. När barnet är borta så har vi det så bra. Min fråga till er är hur man ska hantera detta? Är det hållbart att "leva" på de få stunder som vi har själva, och härda ut när hans barn är här? Hur gör ni andra som lever med en partner som har barn sedan innan? Hur förhåller ni er till barnet? Jag vill att detta ska hålla och är själv förvånad hur svårt jag har för barnet. I den bästa av världar hade det inte varit något problem, men att tycka om min partners barn känns väldigt svårt. Jag försöker varje dag.