• kluckis

    Marsbebis 2016

    En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

    Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

    Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

    Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

  • Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    mammave skrev 2016-02-20 12:13:27 följande:

    Japp, en av varje sen innan :)

    Vi har också ett blöjlarm. Men det skippar jag på bb (brukar kunna fellarma lite ibland pga att det tappar kontakten med huden ibland)


    Ok, bra att veta, då skippar jag nog också att ta med det till BB! ;)
  • NellieMeja
    Smilla80 skrev 2016-02-20 10:52:23 följande:

    Låga hjärtljud ska väl indikera pojke och höga flicka enligt de här roliga "könstesterna" man kan göra? :)


    Ja dom säger det. Min minsta tjej låg på 150 varje gång vi mätte hjärtljuden med henne i magen. Så det är väl där jag utgår ifrån att det är en tjej till. Spännande är det
  • LisaKMB
    Smilla80 skrev 2016-02-20 09:01:42 följande:

    Åh kul, då är det ni Emzaan, Elenic, LisaKMB och Nelliemeja som inte vet, eller har jag missat någon? :) Könet spelar ju ingen roll men kan ändå vara kul att ha lite koll på oss som väntar överraskning! ;) Lisa du väntar andra barnet va, har en dotter? Och Nelliemeja du har väl två flickor och Elenic en pojk och en flicka...? Emzaan vad har du för "sort" sedan innan nu igen? :) Har du nån känsla av vad du väntar nu? Jag har två små killar, och har ingen direkt känsla av vad det blir nu. Hade bara det med första barnet, och då hade jag rätt!


    Japp det stämmer, har en dotter sedan tidigare. Tror det blir ytterligare en. Förra gången hade jag rätt vad gällde känslan! Blir spännande att se vad det blir för oss som inte vet.
  • NellieMeja
    Madski skrev 2016-02-20 10:29:15 följande:

    Vad spännande att inte veta.. Vi var alldeles för nyfikna, haha.. Dom var väldigt säkra på ul att det var en lillebror, men vi har bara gjort ett ul så vem vet, det kanske kommer en lillasyster!? Med storasyster var vi även på 3D ultraljud så då var det ingen tvekan om det. Nu är det ett ul och en bm som vi ska lita på, visserligen såg hon att det var en kille flera gånger, men vetetusan om jag vågar lita 100% på det, har iof shoppat loss en fel på klädfronten och i annat fall har vi storasysters kläder kvar.. Hjärtljuden har varit på 155 alla gånger utom en när det låg på 146.. Lite roligt att det är samma lika varje gång..


    Spännande det där att hjärtljuden varit så höga å ni väntar en pojke. Hmmm då blir jag lite osäker igen. Åå vad jag längtar
  • Emzaan
    Smilla80 skrev 2016-02-20 09:01:42 följande:

    Åh kul, då är det ni Emzaan, Elenic, LisaKMB och Nelliemeja som inte vet, eller har jag missat någon? :) Könet spelar ju ingen roll men kan ändå vara kul att ha lite koll på oss som väntar överraskning! ;) Lisa du väntar andra barnet va, har en dotter? Och Nelliemeja du har väl två flickor och Elenic en pojk och en flicka...? Emzaan vad har du för "sort" sedan innan nu igen? :) Har du nån känsla av vad du väntar nu? Jag har två små killar, och har ingen direkt känsla av vad det blir nu. Hade bara det med första barnet, och då hade jag rätt!


    Vi har en av varje sedana innan. Men jag tror på en pojke dnna gång. Men om man ser på statistiken i släkten borde det vara en flicka. De flesta har 2 döttrar och en son i vår familj. Men vi får se. Barnen önskar sig en liten bror,
  • Smilla80

    Det ska bli så skoj o spännande att se vad alla får sedan! Tänk att det snart är dags tjejer, vi har följts åt i så många månader och nu är vi snart framme i mål!! Helt ofattbart!

  • Tessie83

    Undrar en sak. De allra flesta av er har ju barn sedan tidigare och har kunskap om vattenavgångar. Har haft en del flytningar de senaste veckorna, men imorse när jag satte mej upp i sängen kände jag liksom hur det rann till. Trosorna blev dyngsura och det blev en våt fläck i sängen. Kan detta vara att jag börjar sippra fostervatten eller kan det vara en vattnig flytning? Är nu i 34+6.

  • Smilla80
    Tessie83 skrev 2016-02-21 10:42:15 följande:

    Undrar en sak. De allra flesta av er har ju barn sedan tidigare och har kunskap om vattenavgångar. Har haft en del flytningar de senaste veckorna, men imorse när jag satte mej upp i sängen kände jag liksom hur det rann till. Trosorna blev dyngsura och det blev en våt fläck i sängen. Kan detta vara att jag börjar sippra fostervatten eller kan det vara en vattnig flytning? Är nu i 34+6.


    Det kan nog egentligen vara båda delar! Ofta sipprar ju vattnet ut om det gått, de splashiga vattenavgångar man ser på film är nog inte så vanliga... Även om Elenic hade en sådan variant! ;) Ta på dig en binda och se hur den känns efter ett tag, om den är ordentligt blöt så kan det vara vattnet, om inte så var det nog bara en flytning. Säkert inte ovanligt med lite urinläckage heller så här sent i grav när det trycker på, men det känner man väl i så fall på lukten. Uppdatera gärna hur det går!
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2016-02-20 10:56:47 följande:
    Ja precis, kan vara bra att ha med det av den anledningen också... Tycker sängen på BB är så liten men tror nestet får plats i den lilla vagnen man har bebisen i också.
    På hotellBB dit jag hoppas att vi kommer hade de typ 140-säng om jag minns rätt, och då känns nestet rätt smart att ha med. Sen tar jag med bärsjal också för jag tycker att de där plastbaljorna känns så kalla och hårda, då bär jag hellre bebis. :)
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2016-02-21 10:57:06 följande:
    Det kan nog egentligen vara båda delar! Ofta sipprar ju vattnet ut om det gått, de splashiga vattenavgångar man ser på film är nog inte så vanliga... Även om Elenic hade en sådan variant! ;) Ta på dig en binda och se hur den känns efter ett tag, om den är ordentligt blöt så kan det vara vattnet, om inte så var det nog bara en flytning. Säkert inte ovanligt med lite urinläckage heller så här sent i grav när det trycker på, men det känner man väl i så fall på lukten. Uppdatera gärna hur det går!
    Haha, precis, bra mine - jag hade en sån där hollywoodvariant med första barnet. ;) Mycket överraskande. Tipset med en binda är jättebra. Är det vatten som läcker borde den bli ordentligt blöt på några timmar, är det vattnig flytning så blir det inte det typ. Och som alltid, är man osäker så kontakta förlossningen. De tycker inte alls att det är en konstig grej att kolla upp.
Svar på tråden Marsbebis 2016