• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • Bebisbubbla

    Just gjort KUB. Allt såg bra ut med organen och hjärtat. Hade 1/3356 så känns skönt. Ska inte göra ytterligare tester. I v13 nu och börjar äntligen inse att jag verkligen ska få barn :)

  • annadenise
    Stina91 skrev 2016-11-07 12:51:35 följande:

    Hoppas ni alla mår bra =) Har det börjat synas på er att ni är gravida än?


    Det syns på mig. Jag är gravid i v.13 och har haft Mamma byxor sedan v.7. är gravid med andra barnet.
  • Teresiat

    Tack och lov har jag inte gått upp i ngt än.. Gick upp en heldel onödiga kilon med första barnet så det slipper jag gärna denna gång :)

  • Axioria1

    Hade laddat för ultraljud och NIPT-test idag på eftermiddagen, men så ringde den privata mottagningen och ställde in eftersom sköterskan var sjuk.

    Nya tider tidigast nästa vecka. Känns långt bort eftersom NIPT kan ta 3 veckor att få svar på och jag är i vecka 13 nu. Men men, går ju inte att påverka.

  • Paincake

    Trist med inställt ul. Man har ju liksom laddat och ställt in sig på det.

    Själv har jag gjort kuben idag. Låg risk (1:1000) och en liten envis bebis som vägrade göra som ul-sköterskan ville. Trots att det är tredje barnet känns det lika knäppt och märkligt varje gång. Tänk att det finns en liten pyttebebis inuti mig som sparkar och har sig utan att det känns?

    Blev flyttad två dagar så jag är nu i 12+2, BF 20 maj.

  • MartingaleFootprints
    Paincake skrev 2016-11-08 10:48:45 följande:

    Trist med inställt ul. Man har ju liksom laddat och ställt in sig på det.

    Själv har jag gjort kuben idag. Låg risk (1:1000) och en liten envis bebis som vägrade göra som ul-sköterskan ville. Trots att det är tredje barnet känns det lika knäppt och märkligt varje gång. Tänk att det finns en liten pyttebebis inuti mig som sparkar och har sig utan att det känns?

    Blev flyttad två dagar så jag är nu i 12+2, BF 20 maj.


    Haha jag gjorde också kub idag och blev flyttad två dagar - till 12+2. :D

    Hade också låg risk och min lilla bebis bara snurrade runt som en vilde.
  • Vicke

    Har alla varit inne på inskrivning, jag ska inte på inskrivning förns nästa vecka och är då i vecka 13+4 det känns så sent, med de andra barnen har det varit tidigare.


    Ida 051005, Noah 070716, Max 140109
  • Anotherone
    Vicke skrev 2016-11-08 12:08:06 följande:

    Har alla varit inne på inskrivning, jag ska inte på inskrivning förns nästa vecka och är då i vecka 13+4 det känns så sent, med de andra barnen har det varit tidigare.


    Det låter lite sent men det funkar väl, särskilt om det inte är första barnet. Ska man göra KUB däremot är det väldigt sent skulle jag nog säga eftersom det ska göras senast i vecka 14. Men du kanske inte ska göra det?

    Jag var på inskrivning i 7+1 och i 8+2, vi bytte barnmorska så det blev två möten precis där i början. Förra gången var det nog lite senare, i vecka 10-11 nånting.
  • Axioria1

    Idag har jag med fått göra kub. Och de fanns en liten krabat därinne som levde runt. Så de var lite svårt att mäta nackspalten men till sist så lyckades det.

    Fyller snart 37 så hade räknat med att siffrorna kunde bli lite sämre men tvärtom var de superligan risk. 1/20000 på alla tre trisomier. Så jag blev otroligt lättad.

    Sen så blev jag tårögd av att få se den lille bebisen där inne. Så häftigt det är att se när man ännu inte känner sparkarna.

  • Paincake
    MartingaleFootprints skrev 2016-11-08 11:53:50 följande:
    Haha jag gjorde också kub idag och blev flyttad två dagar - till 12+2. :D

    Hade också låg risk och min lilla bebis bara snurrade runt som en vilde.
    Nämen! Vilket sammanträffande! :)