• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • Anotherone

    Grattis till er som fått era bebisar, underbart!!

    Jag var ju beräknad 1 Maj men här lyser lillebror med sin frånvaro...

    Det hade varit himla trevligt med en som höll tiden denna gång men å andra sidan har jag ju

    gått över bf förr och liksom räknat med det så det känns ändå ok.

    Bm-besök inbokat imorgon, garanterat det sista ????

  • Ankissen
    Anotherone skrev 2017-05-10 03:48:24 följande:

    Grattis till er som fått era bebisar, underbart!!

    Jag var ju beräknad 1 Maj men här lyser lillebror med sin frånvaro...

    Det hade varit himla trevligt med en som höll tiden denna gång men å andra sidan har jag ju

    gått över bf förr och liksom räknat med det så det känns ändå ok.

    Bm-besök inbokat imorgon, garanterat det sista ????


    Känner med dig. Jag har gått över med de två första med och har inga illusioner om att denna kommer tidigare.

    Hemma från mitt sista ordinarie bm-besök. Lillen ligger långt ner men är inte fixerad. Han har toklite plats kvar att röra sig på därinne. Hjärtljud runt 140 utom när bm höll på och bråkade med honom, då steg de. Allt med mig var bra, samma blt som på inskrivningen och en viktuppgång på 11kg sen dess. Nu fick jag en ny tid, 24/5, två dagar efter bf. Vi passade även på att boka tid för efterkontroll i juli. Så länge ska jag väl inte gå över.;)
  • fillifjonkans

    Då kan jag nog vara helt lugn :) Jag ringde sen och hon sa att blöder det inte hysteriskt kan jag vara lugn ???? hoppas att det är början på det som komma skall helt enkelt! Hon är fortfarande rörlig men ligger neråt, men det var tydligen inte så ovanligt. Men vore skönt om hon fixerade sig om nu vattnet skulle gå. Vi får se, bm igen om en vecka , kanske sista besöket!

  • Paincake

    Nu är det nära för oss! Jag hade mitt sista möte med bm idag för lämning av blod inför snittet på fredag. Har samlat på mig en hel del vätska sista veckan och gått upp två kg sen tisdag förra veckan (!). Hade antydan till protein i urinen men blodtrycket var bra men fick stränga order om att höra av mig till förlossningen om jag skulle få huvudvärk.

    Utöver detta har jag gått upp 11 kg (gick upp 20 med mina två andra så det är ju en lycka att det inte blev mer), magmåttet ligger på/strax under normalkurvan, blodtrycket 120/80 och mitt hb har varit kalasbra genom hela grav trots att jag inte ätit järntabletter. Hjärtljuden låg på 145 bpm idag.

    Är v v 38+4 idag, känner lite sammandragningar ibland, lite molvärk ibland men ingenting som tyder på att förlossningen skulle starta innan snittet på fredag.


  • MartingaleFootprints

    Vår lilla dotter tittade ut precis efter tolvslaget natten till måndag. Exakt hvå veckor innan bf. 40 timmars på förlossningen blev det, en rätt trög igångsättning. Var inte alls som jag tänkt mig i slutet men är ändå supernöjd konstigt nog. Jag som mått så dåligt under graviditeten känner mig nu superpigg och frisk nyförlöst, gick upp och klädde på mig och åt fyra mackor bara ca 45 min efter förlossningen och direkt på BB sa jag att jag ville hem så snabbt som möjligt! Det gick bra, vi stannade där ca 1.5 dygn. :)

  • Axioria1
    MartingaleFootprints skrev 2017-05-10 16:21:08 följande:

    Vår lilla dotter tittade ut precis efter tolvslaget natten till måndag. Exakt hvå veckor innan bf. 40 timmars på förlossningen blev det, en rätt trög igångsättning. Var inte alls som jag tänkt mig i slutet men är ändå supernöjd konstigt nog. Jag som mått så dåligt under graviditeten känner mig nu superpigg och frisk nyförlöst, gick upp och klädde på mig och åt fyra mackor bara ca 45 min efter förlossningen och direkt på BB sa jag att jag ville hem så snabbt som möjligt! Det gick bra, vi stannade där ca 1.5 dygn. :)


    Grattis!
  • svartspets

    Igår kom vår lilla Hailyn en dag tidigare än beräknat. Jag var helt inställd på att gå över tiden men allt kom igång av sig självt. Vi är så lyckliga och ser fram emot att få komma hem till storasyster imorgon.

  • emhese
    svartspets skrev 2017-05-12 07:19:39 följande:

    Igår kom vår lilla Hailyn en dag tidigare än beräknat. Jag var helt inställd på att gå över tiden men allt kom igång av sig självt. Vi är så lyckliga och ser fram emot att få komma hem till storasyster imorgon.


    Grattis :D
  • Axioria1
    svartspets skrev 2017-05-12 07:19:39 följande:

    Igår kom vår lilla Hailyn en dag tidigare än beräknat. Jag var helt inställd på att gå över tiden men allt kom igång av sig självt. Vi är så lyckliga och ser fram emot att få komma hem till storasyster imorgon.


    Grattis
  • Frost

    Grattis alla ni som fått era små! <3

    Vecka 37+6 idag och i eftermiddag läggs jag in för igångsättning. Är öppen 3cm förutom en hård kant där mitt cerclage suttit så vi hoppas på att få bort den med bard-kateter. Är så peppad på förlossningen och att äntligen få möta vårt lilla mirakel där inne!